Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1726941

Idd sommige updates slaan nergens op. Ik heb nu echt geen 3d support nodig. en met mij vele anderen. volgens mij doet Sony dit voor de 0,5 procent die een 3d televisie bezit.

Geplaatst:
comment_1726945

Idd sommige updates slaan nergens op. Ik heb nu echt geen 3d support nodig. en met mij vele anderen. volgens mij doet Sony dit voor de 0,5 procent die een 3d televisie bezit.

Jij hebt er toch geen last van? Dus waarom zou SONY die update niet uit mogen brengen voor de mensen die er wel gebruik van willen maken?

Geplaatst:
comment_1727214

Waarom kan ik me niet inloggen op PS3? Ik denk dat ik gehacked ben, maar ik lees dat er meer mensen zijn op dit tijdstip met dezelfde melding. icon_cab.gif

Ik had er straks geen last van. Morgen nog maar eens proberen dan, als het dan nog niet werkt even contact opnemen met Sony. De site doet het nou niet goed bij mij maar daar staat vast wel hoe je dit moet oplossen. ;)

Geplaatst:
comment_1727422

Lol ik werd even gek toen er op stond dat het wachtwoord fout was. Dacht ook ff dat ik gehackt was. Al een geluk dat ik men wachtwoord nog wist en vandaag kon inloggen. Wel klote voor de mensen die hun wachtwoord niet meer weten want je moet ze terug invoeren als je die melding kreeg.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1746400

Hoe verander ik de avatar van mijn PSN?

Onder Playstation Network staat er account beheer, klik er op en klik daarna op account gegevens. Als je in het menu bent van account gegevens moet je op avatar drukken. Kies je avatar uit en bevestig het en je hebt een nieuwe avatar. :)

Geplaatst:
comment_1746420

Ach joh, op de PSP is dat nog 10x erger, we krijgen updates met 'internetradio', en 'internetzoeken', en dat soort shit dat niemand gebruikt, en dan hebben ze in 2007 of 2008 gezegd dat de PSP een friendlist en trophy's krijgt en dat hebben we nog steeds niet. :{

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1754237

Is er ook wat bekend over een YLOD op de 40GB modellen? Op internet lees is eigenlijk alleen maar over de 20GB, 60GB en 80GB modellen met een YLOD.

Sinds 2 dagen word m'n 40GB versie namelijk aanzienlijk warmer dan gebruikelijk. Als ik hem aanzet, wordt ie al vrij snel warm, warmer dan normaal tijdens het gamen. Als ik op m'n gevoel afga, is ie tijdens 'stilstand' (in het XMB menu) en tijdens het gamen even warm, maar warmer als normaal dus. Gisteren ook in 2 uur tijd 3x compleet vastgelopen. Ook hoor ik de fan een stuk duidelijker nu, voorheen hoorde je hem niet, nu hoor je hem duidelijk een stapje harder draaien.

Hij staat overigens compleet "vrij", met dus meer dan voldoende vrije ruimte, en niet in een kast. Ook haal ik regelmatig het stof eraf. De warme lucht die ie aan de achterkant uitblaast voelt overigens niet veel warmer dan gebruikelijk.

Vrees een beetje voor een YLOD of wat anders wat binnenkort kan gaan opspelen. Wat denken jullie?

Geplaatst:
comment_1754262

Denk niet dat je je direct zorgen hoeft te maken hoor ;)

Ik heb zelf mijn PS3 al sinds juni 2007, dus ik het nog het allereerste 60GB model. Mijn ps3 is de ene keer weer bloedheet, de andere keer is de lucht die er uit komt weer minder warm, de volgende keer maakt hij veel geluid, dan loopt hij een paar keer vast achter elkaar, maar hij doet het nog steeds gewoon goed ;)

Het kan zijn dat er wat stof in je PS3 is gaan zitten voor de roostertjes waar de lucht uit je PS3 moet komen, dit kan je even nakijken anders.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.