Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1754597

Anders even die blaastest doen. Geen idee hoe het werkt ofzo, staat wel op youtube. Vorige zomer had ik ook "last" van een PS3 die wat harder ging draaien, nu gelukkig (bijna) nooit meer.

Geplaatst:
comment_1754603

Je zou ook een grote über moker kunnen pakken en dat ding aan gort slaan, er zullen vast wel mensen zijn die zeggen dat dat goed is voor je PS3. Zolang dat ding maar niet gaat vliegen kan het zover ik weet geen kwaad. Hmm, of zou het helpje om met een busje perslucht in dat ding te gaan lopen spuiten...? Als je echt een overbezorgde moeder bent, kan je altijd zo'n oerlelijke fan kit ding kopen.

Geplaatst:
comment_1754606

Fan kits en die rommel doe ik niet aan. Ik ga er maar vanuit dat ie dusdanig ontworpen en in elkaar zit dat dat soort rotzooi niet nodig is, ondanks de bekende problemen van de 60GB.

Nee, maar het viel me gewoon op, dat ie warmer word als voorheen. Maar aan de andere kant, de fan draait nog lang niet op volle toeren, en hij heeft genoeg ruimte om de warme lucht te lozen.

Geplaatst:
comment_1754973

Ergens rond 2011 koop ik dan PS3, heb ik 360 en PS3. Is handiger voor online gamen met iedereen hier op het forum enzo. :)

Dus je koopt een PS3 alleen om online te gamen en je hebt ook een X360? Als ik jou was zou ik gewoon zo'n kabel leggen of een wireless adapter te kopen, zal je een hoop geld schelen. Ik zou zelf het geld er niet voor (over) hebben.

Geplaatst:
comment_1754980

Eh ik kan online met 360 hoor da's allemaal geen probleem :7 Heb trouwens de nieuwe daar zit Wifi op :schater:

Maar ik merk dat veel vrienden van me + veel mensen op het forum een PS3 hebben. Dus nouja, waarom ik niet :7

Geplaatst:
comment_1754983

Eh ik kan online met 360 hoor da's allemaal geen probleem :7 Heb trouwens de nieuwe daar zit Wifi op :schater:

Maar ik merk dat veel vrienden van me + veel mensen op het forum een PS3 hebben. Dus nouja, waarom ik niet :7

Het is natuurlijk je eigen keus maar ik zou het niet doen.

Geplaatst:
comment_1755038

Dat maakt geen ruk uit. Hedendaagse televisies hebben een upscaler ingebouwd die er voor zorgt dat het beeld wat hij binnenkrijgt omgezet wordt naar native resolutie. Dus als je 720P in een 1080P scherm duwt, poept je scherm ook 1080P uit.*

*dit werkt dus niet bij de meeste monitors, omdat die niet gemaakt zijn voor verschillende resoluties, je zult dan ook handmatig de resolutie moeten veranderen

Ik heb overigens allebei de consoles, al zit de 360 ergens in een hoekje verborgen. Dat alleen omdat die van mij geen HDMI heeft, en ook geen draadloos internet. En ik heb vrij weinig zin om via allemaal omweggetjes en zo'n 150 euro aan kabels en adapters en zooi dat ding fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Geplaatst:
comment_1755074

Ergens rond 2011 koop ik dan PS3, heb ik 360 en PS3. Is handiger voor online gamen met iedereen hier op het forum enzo. :)

Dus je koopt een PS3 alleen om online te gamen en je hebt ook een X360? Als ik jou was zou ik gewoon zo'n kabel leggen of een wireless adapter te kopen, zal je een hoop geld schelen. Ik zou zelf het geld er niet voor (over) hebben.

Voor de 360 moet je online betalen hea ;) 60 per jaar als ik me niet vergis. Als je je 360 zelf thuis aan je internet hangt, moet je nogsteeds 60 euro per jaar dokken om met de servers van Microsoft te verbinden. Wel krijg je hier kwaliteit voor, bij de ps3 is dit helaas niet altijd het geval. Wél is er bij PSN enorme vooruitgang geboekt en is het bijna vergelijkbaar geworden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.