Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_420547

Ik denk dat je beter een PS3 en spel appart kan kopen, zodat je niet verplicht bent dat je dat spel hebt terwijl je liever een ander spel zou hebben gekocht. Als je een pakket koopt heb je dat spel soiezo, maar als je door (p)review's en demo's van mening verandert...

EDIT: Bart Smit ik ook lekker up-to-date... Klik!

Bewerkt: door Big-Loser

Geplaatst:
comment_421655
Ik denk dat je beter een PS3 en spel appart kan kopen, zodat je niet verplicht bent dat je dat spel hebt terwijl je liever een ander spel zou hebben gekocht. Als je een pakket koopt heb je dat spel soiezo, maar als je door (p)review's en demo's van mening verandert...

EDIT: Bart Smit ik ook lekker up-to-date... Klik!

lekker :puh:

PS3 moet ik zo hard hebben :)

Geplaatst:
comment_421664

Ik heb 'm gegarandeerd op 17november :D:*D

Dat weet ik niet zeker. Maar er zullen vast wel een paar demo's op de HD zitten! En anders kan je die zelf downloaden!

Effie vraagje, zit er een antenne bij voor als je een draadloze router hebt ? want zo ja, wil ik wel dat ie draadloos kan ontvangen hoor :puh:

*WTF de ps3 60GB heeft vanvoor wit ipv helemaal zwart :s wat isd at nou weer voor iets dom.

Bewerkt: door meetlat

Geplaatst:
comment_421754

Nouw ga naar HIER en klik dan rechts vanboven op photo gallery en neem dan foto 15, hij heeft daar een witte "boord" :s echt raar en dom :?

Bespaar de moeite maar effe :D

ps360gb0lt.jpg

Bewerkt: door meetlat

Geplaatst:
comment_421770
Nouw ga naar HIER en klik dan rechts vanboven op photo gallery en neem dan foto 15, hij heeft daar een witte "boord" :s echt raar en dom :?

En bij plaatje 1 zie je dat er eentje helemaal zwart is (20GB HDD), en eentje met een wit (alluminium?) frontje (60GB HDD). :puh:

Dat witte staat idd best raar, eerst maar even kijken hoe dat er in het echt uit ziet.

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_421904

[plaatje]

En bij plaatje 1 zie je dat er eentje helemaal zwart is (20GB HDD), en eentje met een wit (alluminium?) frontje (60GB HDD). :puh:

Dat witte staat idd best raar, eerst maar even kijken hoe dat er in het echt uit ziet.

Ik vind het wel een exclusief tintje hebben!

Geplaatst:
comment_421912
Ik vind het wel een exclusief tintje hebben!

Idd, als je er een beetje aan gewend bent ziet het er wel leuk uit. Zeker in vergelijking met de PS3 in geheel zwarte uitvoering, dan ziet deze er een stuk leuker uit.

Ik vindt het wel jammer dat er geen zilvere uitvoering uitkomt, die vondt ik het mooiste. :puh:

Ach, nu heb ik nog een klein beetje 'zilver' als ik die 60GB HDD editie ga kopen wat ik van plan ben. :D

Edit:

Ik lees net een artikeltje over de PS3, er stond in dat de 'goedkope' versie van 20GB te upgraden is.

Niks nieuws aan dus, maar wat er wel bij stond was dit stukje:

Ten eerste zal er een adapter komen waarmee onder meer Memory Sticks, Flash en SD kaartjes door de PlayStation 3 gelezen kunnen worden. Een tweede adapter stelt gamers in staat draadloze controllers te gebruiken. Ten slotte zal de 20 Gig schijf indien gewenst na aankoop te vervangen zijn door een grotere schijf.

Een extra adapter om draadloos te kunnen gamen? :N:-(

Bewerkt: door Jowx

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.