Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_423820

En BTW: Wat is jullie favoriete titel die op de PS3 gaat komen (Naast GTA IV ;) ).

GTA IV komt ook uit voor de Xbox 360, dus die valt af. Dan blijft er voor mij geen enkele game over waarvoor ik een PS3 zou kopen.

Motorstorm, MGS IV, tekken 6, FF XII

Allemaal machtige games.

Geplaatst:
comment_423836

Wat snap je niet aan de woordjes "voor mij"?

Ik heb Tekken 4, waarschijnlijk zal er in Tekken 6, behalve wat nieuwe personages, weinig veranderd zijn. Daarnaast heb je op de Xbox 360 ook een fightinggame, Dead or Alive.

Op de 360 komen ook genoeg racers uit, dus is Motorstorm voor mij niets speciaals.

Met Metal Gear Solid heb ik nooit iets gehad, dus dat zou het voor mij ook niet worden, idem dito voor Final Fantasy.

Geplaatst:
comment_424056

Bij mij neemt de populariteit van de PS3 ook af, ik ga een PC kopen voor mij om te gamen dus zal ik geen Play Station 3 kopen als trouwe PS fan. Ik denk dat het inderdaad komt door de prijs maar als ze op de productie kosten wat sparen en hem met een procentje of twee minder winst verkopen (ze verkopen bijna alles met in de 30% winst) dan zullen ze al veel van de prijs af kunnen doen denk ik.

Geplaatst:
comment_424122

Bij mij neemt ie toen, elke dag is een dag dichter bij de ps3 :D maar ik zouw precies tog wel wat geld ook bij willen verdienen, maar ik ben maar 14 jaar, weet iemand zo mssn iets dat een 14 jarige kan doen ?

Geplaatst:
comment_424142
De populariteit van de PS3 in Japan neemt af! Dat komt voornamelijk door de hoge prijs! Had Sony dan toch geen Blue-Ray in moeten bouwen?

Bron: http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=59960

En maar arrogante uitspraken blijven doen, de hoge prijs blijven hanteren. Doen ze goed daar bij Sony!

Ik begin ook vertrouwen te verliezen, eerst was de PS3 een must-have voor me, ik kon niet meer wachten. Hoe dichter naar de release, des te minder vertrouwen ik er nog in heb. :N De rumble functie die weg valt, de motion functie die eigenlijk niet past bij zo'n type controller. De prijs die abnormaal hoog is geworden en het is simpelweg te vroeg voor Blu-Ray.

Dit keer wordt het blijkbaar Nintendo die in Japan gaat overheersen, de innovativiteit in gameplay en de lage prijs zorgt nu voor veel belangstelling. Sony kan nog zo groot zijn, het gaat dit keer moeilijk worden. :-(

Geplaatst:
comment_424156

De populariteit van de PS3 in Japan neemt af! Dat komt voornamelijk door de hoge prijs! Had Sony dan toch geen Blue-Ray in moeten bouwen?

Bron: http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=59960

En maar arrogante uitspraken blijven doen, de hoge prijs blijven hanteren. Doen ze goed daar bij Sony!

Ik begin ook vertrouwen te verliezen, eerst was de PS3 een must-have voor me, ik kon niet meer wachten. Hoe dichter naar de release, des te minder vertrouwen ik er nog in heb. :N De rumble functie die weg valt, de motion functie die eigenlijk niet past bij zo'n type controller. De prijs die abnormaal hoog is geworden en het is simpelweg te vroeg voor Blu-Ray.

Dit keer wordt het blijkbaar Nintendo die in Japan gaat overheersen, de innovativiteit in gameplay en de lage prijs zorgt nu voor veel belangstelling. Sony kan nog zo groot zijn, het gaat dit keer moeilijk worden. :-(

Het verschil tussen nintendo en sony zal niet zo groot zijn als die uitslagen uit dat tijdschrift want je hebt ook mensen die ze alletwee kopen en geef japanners er een gratis goodie bij en ze kopen alles. :sst:

Geplaatst:
comment_424165
nintendo suc** over 5jaar ligt da van de markt af :*D

En jij bent dus duidelijk een fanboy voor zover dat nog niet bekend was. :*D

Het verschil tussen nintendo en sony zal niet zo groot zijn als die uitslagen uit dat tijdschrift want je hebt ook mensen die ze alletwee kopen en geef japanners er een gratis goodie bij en ze kopen alles. :sst:

Het lijkt erop dat ze* toch wat slimmer aan het worden zijn door op de prijs te gaan letten, en de arrogantie van Sony zal daar ook niet goed op in werken. Maar zoals zo vaak gezegd: Time will tell. :Y

Hoe je het ook bekijkt, Nintendo doet het voorlopig beter als voorheen. Sony zit een beetje in een dipje, ik ben benieuwd of ze een reactie gaan geven op al het negatieve nieuws.

*ze = Jappaners :puh:

Geplaatst:
comment_424185
Het is gwwn mijn persoonlijke mening, kijk naar DS :s sony maakt is effe psp en die is dan 10 tot 20x beter :s wrrm zouw het dan ook niet zijn in het groot (met consoles dus)

Zoveel meer heeft de psp echt niet verkocht hoor. ;)

Geplaatst:
comment_424187
Het is gwwn mijn persoonlijke mening, kijk naar DS :s sony maakt is effe psp en die is dan 10 tot 20x beter :s wrrm zouw het dan ook niet zijn in het groot (met consoles dus)

Dat is helemaal nergens op gebaseerd. De PSP is helemaal niet 10 tot 20 keer beter dan de DS. De DS verkoopt juist een heel stuk beter dan de PSP en is een stuk populairder.

Je zou trouwens ook met normale argumenten aan kunnen komen waarom Nintendo volgens jou zo slecht is. Tot die tijd ben je een fanboy in hart en nieren.

Bewerkt: door Piet-Herr

Geplaatst:
comment_424190

Nu beargumenteer je een mening met een mening.. :?

En kan je in het vervolg iets meer ABN typen, dan is het een stuk overzichterlijker om te lezen. :)

-------------------------

20GB-versie van de PS3 niet te koop in Engeland

Gerucht | 24 mei 2006 - Voor Britse consumenten bestaat de mogelijkheid dat ze alleen de 60GB-versie van de Playstation 3 kunnen aanschaffen. Althans, als we Ray Macguire, hoofd van Sony Computer Entertainment UK, mogen geloven. Als dit waar is, bevestigd dat de geruchten dat de 20GB-versie niet officieel uitgegeven zal worden in Engeland, en daarmee waarschijnlijk ook niet in de rest van Europa.

In een interview met het Engelse gamesblad MCV zei Macguire:

"The lower-end, 20GB version of the PlayStation 3 has no Wi-Fi, no HDMI and none of the other slots in it, so it's really a question of where we would position it. It's more likely that we will only launch the 60GB version."

Macguire kwam volop in het nieuws toen hij afgelopen week meldde dat de 60GB-versie bij de launch op 17 november een prijs zou krijgen van zo’n £425 (gelijk aan ongeveer €620). Zijn uitspraken in dit interview geven echter aan dat die prijs verre van rond is. Macguire:

"We have time to watch the yen and be flexible, but that 60GB version looks like £425 in the UK at the moment. High trade margins in the UK are likely to see it come in with that kind of street price, though it's ultimately up to retailers."

Tot slot wist hij nog te melden dat het prijskaartje van de 60GB-versie niet voor de massa bedoelt is, maar meer gericht is op de vroege kopers.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Let wel op dat dit een gerucht is.. ;)

Bewerkt: door Jowx

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.