Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_431579

Omdat ik voor sony ben, maar als je zegt, dat idee van die controller was van ons, :s dat is absurt, kan je ook zeggen hee het idee van een videokaart te gebruiken is van ons,.... :s

Geplaatst:
comment_431581
Omdat ik voor sony ben, maar als je zegt, dat idee van die controller was van ons, :s dat is absurt, kan je ook zeggen hee het idee van een videokaart te gebruiken is van ons,.... :s

Omdat er voor die controller argumenten zijn, voor die videokaart niet.. :N

• Ze hadden eerst de boomerang controller
  • Direct nadat Nintendo de controller had gepresenteerd zegt Sony dat die controller van hun nog in ontwikkeling is.
  • Op de E3 tonen ze de nieuwe controller met tilt sensor.
  • De tilt sensor wordt overweldigend ondersteund. Er kan maar liefst ÉÉN (!!!) game worden getoond.
  • Developers zijn verbaast, zelfs de grootste developers die meestal als eerste een zo volledig mogelijke development-kit ontvangen blijken niks te weten van de tilt sensor.
  • De rumble feature is spoorloos...
  • Sony krijgt wat kritiek op het gekopieer.
  • Ze wringen zich in allerlei bochten om het te laten lijken alsof ze er wel langer mee bezig waren.
  • Ze trekken een stoffig patentje ergens onder uit een la om te "bewijzen" dat ze het al lang van plan waren.

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_431878
Idd ''iedereen'' vind de Ps3 te duur...

Mania, noem 5 grote titels.. ;)

MGS, en Motorstorm zijn wel groots. Maar Tekken is echt geen grote titel de game Tekken doet al jaren hetzelfde trucje...

Heb je Motorstorm ingame gezien? Die is zó slecht dat ze het net zo goed "Slecht" kunnen noemen :cab:

Ik verspil m'n tijd lekker om te lachen om de slechte presentaties van PS3

http://www.gameklip.com/v/719/

487.jpg

345.gif

Its ridge racer...Riiiiiiiiidge racer :bonk:

Bewerkt: door ComiXs

Geplaatst:
comment_431923
1 GAME !!! nouw, ik heb de doos met de controller in gezien, het gele rubbere eendje, en dan nog iets met een vliegtuig, en zo'n demo maken ze ook niet op 3 2 1 he...

Snap je het niet? Of wil je het niet snappen?

Sony zegt al heel lang bezig te zijn met die functie van de controller, als dat zo zou zijn moesten er veel meer games op de E3 die functie ondersteunen. Dit was dus niet het geval waaruit blijkt dat die functie er op het laatste moment is ingestopt. Wat er weer op neer komt dat Sony de waarheid niet wilt vertellen, en dáár gaat het om. ;)

Geplaatst:
comment_431933

Ja dat zie ik ook wel dat het nog niet zooo lang is, maar dat wilt nog steeds niet zeggen dat het van de Wii gestolen is, die domme nintendo gast wouw niets over die Wii zeggen, dus kon niemand weten dat de Wii zo'n controller zouw hebben tot op het moment van de presconferentie....

Geplaatst:
comment_431935
Ja dat zie ik ook wel dat het nog niet zooo lang is, maar dat wilt nog steeds niet zeggen dat het van de Wii gestolen is, die domme nintendo gast wouw niets over die Wii zeggen, dus kon niemand weten dat de Wii zo'n controller zouw hebben tot op het moment van de presconferentie....

Geef me dan één logische verklaring waarom Sony de waarheid achter houdt?

Geplaatst:
comment_431939

Geef me dan één logische verklaring waarom Sony de waarheid achter houdt?

Weet je nu nog niet dat Meetlat en logische verklaringen niet samengaat. :clown:

Geplaatst:
comment_431952
Goed gezegd sam.. Maar die verklaring, DE RECHTZAAK MISSCHIEM !!! en die was nog lang voor de persconferentie van nintendo.

Ten eerste bedank je iemand die iets negatiefs over je zegt, maar dat geeft je manier van denken weer is goed weer.

Waarom wilt Sony dan nu nog steeds de waarheid niet vertellen over de controller? Waarom komen ze met argumenten die elkaar tegen spreken? En waarom kan je niet normaal typen? :cab:

Geplaatst:
comment_431964
Nouw, 't is mijn manier van doen, wat ze zeggen zijn ze zelf, niet tegenspreken --> geen ruzie.

En niet normaal tippen ?

Goed, punt gemaakt. Met dat ''niet normaal typen'' bedoel ik die hoofdletters in sommige posts.. :cab:

Als je nu ook nog reageert op de vragen die wél met dit onderwerp te maken hebben kunnen we weer verder met de discussie.

Deze vragen dus:

1. Waarom wilt Sony dan nu nog steeds de waarheid niet vertellen over de controller?

2. Waarom komen ze met argumenten die elkaar tegen spreken?

Geplaatst:
comment_432073
Geen idee, geef eens voorbeeld van argumenten die elkaar tegenspreken ?

Argumenten spreken de feiten tegen.

Feit: Er werd maar 1 game ondersteund door de tilt-functie.

Feit: Ontwikkelaars waren verbaasd van de tilt-functie.

Sony: We waren al voordat Nintendo met de controller kwam bezig met de tilt-functie.

Feit: Op de E3 van 2005 werd door Sony gezegd dat de boomerang controller de uiteindelijke controller was.

Feit: Vlak nadat Nintendo de Wii-controller presenteerde melde Sony dat de boomerang controller niet de uiteindelijke controller gaat worden en dat er een nieuwe in ontwikkeling is.

Lijkt me toch wel duidelijk dat Sony iets niet bekend wil maken over het ontstaan van de DualShock 3. :Y

Geplaatst:
comment_432084

Al langer met de technologie bezig zijn en hem daadwerkelijk toepassen is wel een verschil he. ;)

Miss dat SONY wel met de techniek bezig was maar niet van plan was hem verder toe te passen in de PS3, wie weet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.