Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_434479
En waar versta je me nu weer niet, volgens mij tip ik hier heel verstaanbaar.

Je 'tipt' helemaal niet 'verstaanbaar', ik begrijp er vaak niet veel van!

@Mania, Fanboy zijn is oké, maar onderbouw je mening goed! (en met FEITEN!!)

Geplaatst:
comment_434482

En waar versta je me nu weer niet, volgens mij tip ik hier heel verstaanbaar.

Je 'tipt' helemaal niet 'verstaanbaar', ik begrijp er vaak niet veel van!

@Mania, Fanboy zijn is oké, maar onderbouw je mening goed! (en met FEITEN!!)

Wat zeg ik in mijn post dat ik zou moeten onderbouwen met argumenten? :cab:

Geplaatst:
comment_434510

Waar tip ik dan onverstaanbaar dan zal ik 't van antwerps naar abn vertalen,... enneuhm

@ alle fanboys, just be yourself, a f*cking good fanboy.

wat bedoel je daar nu mee :s fanboy zijn is niets mis mee,...

Geplaatst:
comment_434605

Fan van iets zijn is niks mis mee, een fanboy is iemand die fan van iets is en dat een beetje heel erg overdrijft. Bijvoorbeeld met slechte argumenten iets negatiefs over het geen waar je fan van bent weg spreken. Fanboys zijn irritant, net als heel deze discussie die maar door blijft gaan.. :kots: *zucht*

-------------------------

Sony bundelt PS3 met PS2

Gerucht | 6 juni 2006 - Verrassend nieuws in het meest recente Japanse Ultra One-magazine. In de editie van Juli meldt het maandblad dat Sony de backwards compatibility op de Playstation 3 niet door speciale software zal realiseren, maar door fysieke hardware.

Het blad zegt dat de PS3-hardware in zijn huidige vorm een Playstation 2-chipset bevat. Dit houdt waarschijnlijk in dat de PS3 extra hardware bevat die ook in het kleine model van de PS2 zit. Een mini-PS2 in je PS3 dus.

Maar extra hardware duwt de kosten natuurlijk ook omhoog. Het maandblad voegt daar aan toe dat Sony de PS2-chipsets uit de toekomstige PS3’s zal halen zodra er goede emulatie software is ontwikkeld om Playstation- en PS2-games alsnog soepel te spelen op je PS3.

Sony heeft herhaaldelijk gemeld dat PS2-games op de PS3 zouden afspelen door middel van emulatie software, waardoor menigeen geloofde dat het bedrijf een krachtige emulator had ontwikkeld. Dit zou een erg indrukwekkende prestatie zijn, gezien het feit dat de PS2 destijds een combinatie van hardware en software nodig had om Playstation games af te spelen.

Als het verslag van Ultra One magazine waar is, dan mogen we twijfelen aan de grafische update van PS2-games op de PS3. Playstation-games zagen er beter uit op de PS2, dankzij speciale software die op de PS2-hardware liep. Aan de andere kant weten we zo wel zeker dat elk PS2-spel te spelen is op de PS3.

Enkele andere punten in het artikel gingen onder andere over de prijs van de Playstation 3. Izumi Kawanishi, hoofd van Sony's Software Platform Development Division, zegt dat er een verschil tussen de PS2 en de PS3 bij de launch is, namelijk dat de PS3 “nothing more than just the basic system” is. Sony overweegt om modellen met grotere harde schijven en opgeschroefde netwerk-opties te produceren in de toekomst. Er zal niet alle hardware worden geupgrade, zodat elk spel op elke Playstation 3 te spelen is.

De PS3 komt, naast een harde schijf, met een "large amount of flash memory," geeft het maandblad aan. Hierop zal het operating system draaien. Op het artikel afgaande, ziet het er naar uit dat de harde schijf volledig gebruikt zal worden voor multimedia content, er zullen geen systeem-opties op te vinden zijn. Gebruikers kunnen de harde schijf ook verwisselen natuurlijk met elke harde schijf die in de computer-speciaal zaak te koop is.

Ook geeft het maandblad nog een indicatie van de uiteindelijke prijs voor een high-end PS3-model. Sony heeft de prijs in Japan officieel nog op ‘open’ staan, wat inhoudt dat retailers zelf de prijs nog bepalen, maar Ultro One zegt dat de prijs “naar verwacht” 73,000 yen gaat bedragen.

Wiens verwachtingen dat zijn is niet echt duidelijk, dat staat niet in het artikel. Zelf wachten we nog even op het hoge woord van Sony.

Bron: InsideGamer

--------------------------

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_434677
:clown::clown: weer dureder :clown::clown:

echt nit leuk maar eeh..zou iemand me een swat info willen vertellen over die proceror van de ps3?

Hij wordt echt niet duurder hoor. ;)

De cell-processor bevat 9 cores oftewel 9 kernen, hij draait op 3,2 Ghz blabla allemaal technische zooi.

Geplaatst:
comment_434826

73,000 yen = 649.81315 U.S. dollars

dat ff voor de duidelijkheid, maar als ze dan die ps2 eruithalen, wordt de ps3 dan normaal niet goedkoper ipv 49$ duurder :s

trouwens ksnap 't nieuws niet, is het goed of slecht ?

Geplaatst:
comment_434842
trouwens ksnap 't nieuws niet, is het goed of slecht ?

Ik vind het slecht nieuws, ze hadden een emulator beloofd en ze kunnen die belofte niet of niet op tijd waarmaken, met een emulator zou je een GFX boost hebben voor je PS2 spellen. Met een stukje ingebouwde hardware heb je dit niet.

Ik weet 100% zeker dat Mania-92 het hier niet mee eens is, dus of het goed of slecht is moet je zelf weten. :bonk:

Geplaatst:
comment_435186

Hoe dichter we bij de realease komen hoe zekerder ik ervan word dat het een grote flop gaat worden. Ik ben er zeker van dat Sony teleurgesteld zal zijn met de verkoopscijfers. ze maken hun console wel goed, maar hij gaat TE duur zijn en ze komen niet al hun belofte na (wat de gemidelde gamer niet echt leuk vind denk ik).

Geplaatst:
comment_435200

Denk is na, als jij de baas van sony was, en het kost je 1000€ om één ps3 te maken, en je verkoopt 'm voor 500€ à 600€ mag jij al blij zijn dat 't geen 1000€ is.

Nou als hij door die hardware van de ps2 maar niet duurder wordt....

Geplaatst:
comment_435283

Met hardware ipv software (een emulator in dit geval) is het veel stabieler.

En trouwens de PS3 ondergaat nu zedelfde levensfase als de xbox een jaar terug en de xbox is ook een succes geworden. ;)

De eerste lading PS3 games vinden veel journalisten zelfs beter als de nieuwe 360 games.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.