Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_436843

Sony wilt de PC verplaatsen met een PS3. Hahahahahahahaha, nu snap ik waarom iedereen zegt dat Aziatishe mensen altijd de raarste ideeën hebben als het gaat om games.

Geplaatst:
comment_436943
Iets mis met muziek, foto en film er op kunnen zien, dat is tog mooi meegenomen...

Nee, opzich niks mis mee. Maar ze richten zich daardoor minder op gaming, en daar gaat het ten slotte om met een gameconsole. Zo is de PSP ook de mist in gegaan.. Een gamer wil games, de rest is overbodig.. :)

Geplaatst:
comment_436945

Iets mis met muziek, foto en film er op kunnen zien, dat is tog mooi meegenomen...

Nee, opzich niks mis mee. Maar ze richten zich daardoor minder op gaming, en daar gaat het ten slotte om met een gameconsole. Zo is de PSP ook de mist in gegaan.. Een gamer wil games, de rest is overbodig.. :)

Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Geplaatst:
comment_436954
Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Andere ''shit'' inderdaad, onnodig de kosten omhoog jagen.

Een gameconsole wordt het meest gebruikt om te gamen, de overige crap is alleen maar geld- en tijd verspilling. In verhouding gebruik je dat bijna nooit (alleen in het begin een maandje, wat nieuw is is altijd leuk), het enige wat je veel op de PS3 doet is gamen. Dáár moet Sony zich op richten, niet op een wannabe pc uitstraling.

Geplaatst:
comment_436961

Een gameconsole wordt het meest gebruikt om te gamen, de overige crap is alleen maar geld- en tijd verspilling. In verhouding gebruik je dat bijna nooit (alleen in het begin een maandje, wat nieuw is is altijd leuk), het enige wat je veel op de PS3 doet is gamen. Dáár moet Sony zich op richten, niet op een wannabe pc uitstraling.

Noem mij eens een paar featurs waar je opzich niks mee doet dan?
Geplaatst:
comment_436962

Noem mij eens een paar featurs waar je opzich niks mee doet dan?

Neem bijvoorbeeld de PS2, ik heb daar misschien 2 keer ni het begin een dvd'tje op bekeken. Voor de rest gebruik ik hem alleen voor games. Op de PSP willen gamers ook gamen, daarom is het UMD film concept geflopt.

Muziek luisteren doe ik niet op de PS3, foto's bekijken doe ik niet op de PS3, BD heb ik in het begin niet veel aan. Ik gebruik dat ding om te gamen, niet voor de rest van al die gimmicks die er omheen hangen.

Geplaatst:
comment_436993
Ga dan al maar zagen over de xbox ook hen, die doet ook foto muziek en film, en zo'n flop was dat nouw ook weer niet he.

Omdat ze zich veel meer op gaming richtte. (Xbox Live) Bovendien is die niet zo achterlijk hoog geprijsd.

Ik blijf erbij dat al die extra's tijd- en geldverspilling zijn, ik had liever minder betaald voor een PS3 die al die extra gimmicks er niet bij had dan wat ze er nu voor vragen.. :cab:

Geplaatst:
comment_437000

Same here, daarom duurt het ook zeker een jaar voordat ik een Ps3 koop.

Dat hebben ze met de Wii slim aangepakt die is expres niet HD Ready, omdat niemand meteen op stelle sprong een HD TV gaat kopen... :)

Geplaatst:
comment_437158
Ik blijf erbij dat al die extra's tijd- en geldverspilling zijn, ik had liever minder betaald voor een PS3 die al die extra gimmicks er niet bij had dan wat ze er nu voor vragen.. :cab:

_O_ Idem, hier ga ik mee accoord! Sony, maak twee versies: een van 400 euro zonder alle toeters en bellen, en een van 500 met alle toeters en bellen! Sony, listen to my words en mark them; met de eerder genoemde twee versies verkoopt de PS3 blauw aan!

Geplaatst:
comment_437225
_O_ Idem, hier ga ik mee accoord! Sony, maak twee versies: een van 400 euro zonder alle toeters en bellen, en een van 500 met alle toeters en bellen! Sony, listen to my words en mark them; met de eerder genoemde twee versies verkoopt de PS3 blauw aan!

helemaal mee eens! en dat je dan later er nog een HD bij koopt ofzo :D

Geplaatst:
comment_437381
Niks te PS3 of XBOx 360, nee. Geef mij maar de Wii, van dat ding blijf je tenminste fit!

En je slaat al de meubels in je woonkamer naar de vaantjes, als je dat wilt spelen moet je al alles opzij zetten of een grote woonkamer hebben :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.