Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_463552

@Yohan: :schater:

--------------------------------------------------

Met 64 man online knokken in Dynasty Warriors

Voor diegenen die geen idee hebben waar ik het over heb: Dynasty Warriors-games vallen in het hack and slash-genre. Hersenloos hakken tot je er bij neervalt dus en persoonlijk vind ik dit erg vermakelijk.

We hebben het in dit geval over de aankomende Dynasty Warriors voor de PlayStation 3. We herinneren ons allemaal nog (ja toch?) dat Koei een Dynasty Warriors game voor de PS3 aankondigde afgelopen E3. En ja, daar hebben we een fijn nieuwtje over.

Koei heeft losgelaten dat we in de PlayStation 3-versie met 64 man tegelijk online kunnen hakken. Dat was ook wel een beetje ons verwachtingspatroon van een online game op een next-gen console, maar oké. Het zal vermoedelijk een bevredigende gebeurtenis worden.

Bron: GameZ

--------------------------------------------------

Ik heb de Dynasty Warrior gamez altijd al leuk gevonden, zeker de multi-player is erg leuk. :D

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_463554

Ik had ook niet anders verwacht van een next-gen online game.. :*D

Dat word leuk, ben een grote hack-and-slash fan, hopelijk is het niet zo hersenloos als gezegd word, button bashen kan namelijk gaan vervelen.

Geplaatst:
comment_463676
Class dismissed goed, want op elke zin komt ie wel met iets anders af, straks vraagt ie nog voor dit argumenten daar ben ik zeker van.

Ik snap niks van je post! Probeer is duidelijk te posten!

Geplaatst:
comment_463748
PS3 backwards compatibility zonder problemen

We weten inmiddels dat de Xbox 360 wat problemen kende en kent met zijn backwards compatibility. Microsoft doet nog steeds zijn best om meerdere Xbox-games afspeelbaar te maken voor de 360. Die problemen zullen bij de PS3 niet voorkomen, aldus Tom Reeves.

Tom Reeves is een hoge man bij Sony die werkend is aan de Cell-chip voor de PlayStation 3. Hij vertelt dat er bij Sony tests zijn geweest van alle PlayStation 1 en 2 games op de PlayStation 3 voor de backwards compatibility. Van de duizenden PS1 en PS2 games die getest zijn, kwamen er veertig titels uit die niet aan Sony’s vereisten deden.

En dat waren 40 PlayStation 1 games. Nu is Sony bezig om deze ook nog op de juiste manier aan de gang te krijgen op de PS3. Reeves: ‘Sony maakt zich zorgen om de kwaliteit van backwards compatibility. Ze willen het in orde hebben. Ze testen game na game totdat alles werkt.’

Duidelijke taal, da’s toegegeven. Als Sony het flikt om alle voorgaande games voor de PlayStation-consoles goed draaiende te krijgen op de PlayStation 3, dan hebben ze een klein stapje voor op Microsoft, die nog steeds met hun backwards compactibility aan het sjoemelen is.

Bron

Geplaatst:
comment_463937
PS3 backwards compatibility zonder problemen

We weten inmiddels dat de Xbox 360 wat problemen kende en kent met zijn backwards compatibility. Microsoft doet nog steeds zijn best om meerdere Xbox-games afspeelbaar te maken voor de 360. Die problemen zullen bij de PS3 niet voorkomen, aldus Tom Reeves.

Tom Reeves is een hoge man bij Sony die werkend is aan de Cell-chip voor de PlayStation 3. Hij vertelt dat er bij Sony tests zijn geweest van alle PlayStation 1 en 2 games op de PlayStation 3 voor de backwards compatibility. Van de duizenden PS1 en PS2 games die getest zijn, kwamen er veertig titels uit die niet aan Sony’s vereisten deden.

En dat waren 40 PlayStation 1 games. Nu is Sony bezig om deze ook nog op de juiste manier aan de gang te krijgen op de PS3. Reeves: ‘Sony maakt zich zorgen om de kwaliteit van backwards compatibility. Ze willen het in orde hebben. Ze testen game na game totdat alles werkt.’

Duidelijke taal, da’s toegegeven. Als Sony het flikt om alle voorgaande games voor de PlayStation-consoles goed draaiende te krijgen op de PlayStation 3, dan hebben ze een klein stapje voor op Microsoft, die nog steeds met hun backwards compactibility aan het sjoemelen is.

Bron

dat noem ik nu eens goed nees :Y

Geplaatst:
comment_464388

Zo dan, wat wordt er weer eens ''logisch'' nagedacht hier! :klap: Het fanboyisme krijgt een nieuw leven in dit topic, even wat roet in het eten gooien..

Een Wii kan met de motion-sensor veel meer mogelijk maken dan de PS3 met de tilt-sensor, dus is bij deze de PS3 geen Xbox-360/Wii-in-1 combinatie. En als volgens vele van jullie de Wii en de Xbox-360 zuigen, dan zuigt de PS3 in dit geval dus 2 keer zo hard omdat het een combinatie van beide is. Bovendien wordt een combinatie van een Xbox-360 en een Wii goedkoper dan een PS3, dus ook dat klopt al niet.

Awel, er klopt geen hol van.. :cya:

Geplaatst:
comment_464394

ik vertrouw er ook volledig in de ps3 word een wii en een xbox 360 ineen :Y

Greetz :cya:

ja das wel waar de maar het is ook de prijs van een Xbox 360+wii ineen :duh:

maar denk eens aan de snufjes bv. op het programma gamepower (Jim Tv) hebben ze gezegd dat er gratis netwerkgaming zal zijn op ps3.zelf weet ik het niet maar als ze het verkondigen op tv zal dit wel correct zijn volgens mij... tegenover xbox 360 moet je dan xbox live silver of gold pakken...dus dat is ook weer de prijs waard..denk maar aan bv een busabonnement je denk dat is duur maar als je 1.50 per rit moet betalen kom je direct aan 3.00/dag voor heen en terug dus op 100 dagen is dat 300 euro tegenover als je een abonnement pakt kost het voor een heel jaar maar 150 euro..dus zo kan je het vergelijken dat de ps3 mischien op lange termijn goedkoper zal uitkomen dan xbox 360 ;)

Greetz :cya:

Geplaatst:
comment_464442

Jowx heeft 't niet voor die snufjes, hij heeft liever iets waar je meer 1ding mee kan doen en dat 400€ kost ipv iets dat 10x zoveel kan en maar 200€ meer kost. trouwens die xbox360 is 400€ en dan die hd-dvd maakt 600€ dus microsoft heeft weer eens aan 't geld liggen denken, wat microsoft in 2x doet doet sony in 1keer.

en met logisch moet je niet mij bedoelen want ik heb 't idee van 360 en wii in 1 niet bedagd en zelfs niets over gezegd.

Bewerkt: door meetlat

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.