Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[REQ] Nieuwe pc Djmaddox

Hallo, Ik wil een nieuw Quad Core systeem kopen. Ik had zelf dit al samengesteld:

klik

De rest haal ik allemaal uit mijn huidige systeem.

Maar ik heb een paar vragen:

Kan mijn huidige 2GB DDR2 XMS geheugen daarbij?

Kunnen jullie eventueel nog een ander (beter)systeem systeem samenstellen?

Oja, In het winkelmandje staat een Phenom2, maar het mag ook een C2Q zijn.

  • Replies 39
  • Views 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Dat geheugen past op je moederbord. En goedkoper kan wel (920) maar dan word je nieuwe PC ook wel minder snel. Anders kun je nog de 720 nemen en dan de 4e core unlocken als je weet hoe dat moet. Dan heb je dus eigenlijk een 920 voor de prijs van een 720. :7

  • Author
Dat geheugen past op je moederbord. En goedkoper kan wel (920) maar dan word je nieuwe PC ook wel minder snel. Anders kun je nog de 720 nemen en dan de 4e core unlocken als je weet hoe dat moet. Dan heb je dus eigenlijk een 920 voor de prijs van een 720. :7

Daar heb ik wel aan gedacht, En reviews over gelezen. Maar daarin stond dat je systeem soms instabiel word dus nee bedankt ;)

Oja, Ik had de 940 genomen omdat die snel is en ik dacht daarmee nog redelijk future proof te zijn :)

Edited by djmaddox

Future proof je ben je zeker. Met een i7 ben je nog meer future proof, maar je kan zeker wel 3 jaar vooruit met deze set. Zeker omdat Quad Core nog in opkomst is, en nog niet zo is ingeburgerd als een Dual Core.

Ik zou liever voor een AM3 mobo en processor gaan, die zijn sneller en nog meer futureproof.

Maar wat is je budget? Dan kan voor dat een goed systeempje worden samengesteld.

Voor een i7 zou ik in eerste instantie vooral NIET gaan, deze zijn zwaar overpriced, zeker in vergelijking met de Phenom2.

  • Author
Ik zou liever voor een AM3 mobo en processor gaan, die zijn sneller en nog meer futureproof.

Maar wat is je budget? Dan kan voor dat een goed systeempje worden samengesteld.

Voor een i7 zou ik in eerste instantie vooral NIET gaan, deze zijn zwaar overpriced, zeker in vergelijking met de Phenom2.

Ik had phenom2 gekozen omdat ik toch alleen game/internet en mijn budget is max 250/300.

Ik zal ff kijken wat er verder mogelijk is voor ongeveer 300 euro.

ASUS M4A78 AM3 DDR2, €75

http://www.alternate.nl/html/product/Moede...cData#tabberBox

AMD PhenomII X4 955 Black Edition 3.2GHz, €239

http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_...p;l3=Socket+AM3

Bij elkaar word dit 314 euro en kun je je oude DDR2 blijven gebruiken. Ik zou ook voor een andere processor koeler erbij gaan, dan zou je eventueel kunnen overklokken en ben je er zeker(der) van dat je cpu niet te warm word

Intel Alternatief.

Deze processor presteert net iets beter dan AMD's topmodel de Phenom II X4 955.

Ik zou die van wesley nemen maar dan met de PhII 945. Die is echt niet veel minder snel dan de 955 maar wel goedkoper. En dat moederbord is wel het goedkoopste AM3 moederbord, dus hoe goed zallie zijn??? ^_^

Intel zou ik echter niet nemen. Dan ben je totaal niet futureproof, en de verschillen zijn in games minimaal. Het gaat om nog geen 3 FPS, wat je niet merkt.

Edited by Sprunk

Ik neem aan dat hij lang meegaat aangezien het een A-Merk is? Dat hij zo goedkoop is komt wss door het feit dat het nog DDR2 geheugen gebruikt.

  • Author

Is de 940 goed overklokbaar? Anders koop ik daarbij wel een goede koeler en duw ik die als het kan naar 3,3 ofzo.

Het is een BE (Black Edition). Dat wil zeggen dat de multiplier niet gelokt is. Hij is zeker naar de 3.3 Ghz te brengen met een goede koeler. :Y

3.3 is makkelijk, ik denk dat 4 zelfs mogelijk is, maar dat word el krap

prijs/kwaliteit verhouding tussen een AMD systeem en intel systeem voor ongeveer gelijke prestaties, ben je met intel atm stukken duurder uit, omdat die 1366 socket mobo's zo duur zijn vergeleken met die van AMD, ik raadt je dus sterk AMD aan. en yep die AMD's zijn heel makkelijk te overclocken, gewoon een kwestie van multiplier verhogen en klaar is kees.

Edited by Scrtz

3.3 is makkelijk, ik denk dat 4 zelfs mogelijk is, maar dat word el krap

4 Ghz, met gemak. Het record is 7.1 Ghz. Volgens mij raast hij elke i7 voorbij dan. :puh:

lees het hier

Maar voor thuisgebruik raad AMD aan niet verder te gaan dan 3.8 Ghz.

Edited by Sprunk

3.3 is makkelijk, ik denk dat 4 zelfs mogelijk is, maar dat word el krap

4 Ghz, met gemak. Het record is 7.1 Ghz. Volgens mij raast hij elke i7 voorbij dan. :puh:

lees het hier

Maar voor thuisgebruik raad AMD aan niet verder te gaan dan 3.8 Ghz.

zet er dan ook ff bij dat het record is gedaan door echt professionele teams die werken met onder andere stikstof als koeling.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.