Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1384925

	if(strcmp(cmdtext, "/flip", true) == 0)
{
	if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
	{
		new currentveh;
		new Float:angle;
		currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid);
		GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SetVehicleHealth(currentveh, 1000.0);
		SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Your vehicle is flipped and repaired!");
	}
	else
	{
		SendClientMessage(playerid, KLEUR, "You're not in a vehicle!");
	}
	return 1;
}

Alstu :)

Geplaatst:
comment_1384960

GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
SetVehicleZAngle(currentveh, angle);

Lol, dat heeft toch geen nut :7. Verander dat in:

SetVehicleZAngle(currentveh, 270.0);

en verwijder de new Float:angle;

;)

Bewerkt: door David22

Geplaatst:
comment_1384965

Nou David, als jij denkt dat mijn script niet werkt, zal dat je flink tegenvallen. Je hebt volgens mij wel eens mijn flip command in mijn server gebruikt? Dit is hem ;)

Ik denk dat juist jouw flip juist niet lekker gaat werken, dan ga je altijd 1 richting op staan, volgens mij het westen bij jouw hoek :{ Dat lijkt me niet de bedoeling :schater: Die van mij houd je auto recht, met de punt waar het naar wees ;)

Geplaatst:
comment_1385038
Nou David, als jij denkt dat mijn script niet werkt, zal dat je flink tegenvallen. Je hebt volgens mij wel eens mijn flip command in mijn server gebruikt? Dit is hem ;)

Ik denk dat juist jouw flip juist niet lekker gaat werken, dan ga je altijd 1 richting op staan, volgens mij het westen bij jouw hoek :{ Dat lijkt me niet de bedoeling :schater: Die van mij houd je auto recht, met de punt waar het naar wees ;)

Nee Remi. SetVehicleZAngle draait een auto van boven naar beneden (dak - wielen). De functie waar jij mee door de war bent, is SetPlayerFacingAngle. Geloof je me niet, kijk dan eens naar deze pagina op de SA-MP wiki. :Y

Geplaatst:
comment_1385040

Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

En ik heb even de wiki aangepast ;)

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1385081
Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

Damn. Je hebt gelijk. Let maar niet op mijn posts dus :puh:. Ik ging uit van de wiki, en daar staat dus een fout op. :7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1385216
Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

Damn. Je hebt gelijk. Let maar niet op mijn posts dus :puh:. Ik ging uit van de wiki, en daar staat dus een fout op. :7

nou ik zal je vertellen bij die eerste code kreeg ik 26 errors of ik doe iets fouts en toen dee ik die tweede tip en kreeg ik er twee :N

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1385289
Heb je mijn script wel in OnPlayerCommandText gezet? En laat in het vervolg je errors zien, zonder kunnen we er ook niks mee ;)

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\pawno\my server.pwn(111) : error 017: undefined symbol "KLEUR"

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\pawno\my server.pwn(115) : error 017: undefined symbol "KLEUR"

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

:duh: zo mschn kun je er nu wat mee

Geplaatst:
comment_1385502
Zet bovenaan:

#define KLEUR 0xFFCCCCFF

zelde errors!:(:duh:

Dan doe je iets fout. Zet deze define wel onder je includes!

heb ik en er gebeurdt hetzelfde:duh:

Post je code kan, ik kan toch niet ruiken wat er in je script staat? :7

(pawn.pastebin.com)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1385619

#include <a_samp>

// This is a comment

// uncomment the line below if you want to write a filterscript

//#define FILTERSCRIPT

#if defined FILTERSCRIPT

#define KLEUR 0xFFCCCCFF

public OnFilterScriptInit()

{

print("\n--------------------------------------");

print(" Blank Filterscript by your name here");

print("--------------------------------------\n");

return 1;

}

public OnFilterScriptExit()

{

return 1;

}

#else

main()

{

print("\n----------------------------------");

print(" Blank Gamemode by your name here");

print("----------------------------------\n");

}

#endif

public OnGameModeInit()

{

// Don't use these lines if it's a filterscript

SetGameModeText("Blank Script");

AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);

return 1;

}

public OnGameModeExit()

{

return 1;

}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{

SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);

SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);

SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);

return 1;

}

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerConnect(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)

{

return 1;

}

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

return 1;

}

public OnVehicleSpawn(vehicleid)

{

return 1;

}

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerText(playerid, text[])

{

return 1;

}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])

{

return 1;

}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if(strcmp(cmdtext, "/flip", true) == 0)

{

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)

{

new currentveh;

new Float:angle;

currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid);

GetVehicleZAngle(currentveh, angle);

SetVehicleZAngle(currentveh, angle);

SetVehicleHealth(currentveh, 1000.0);

SendClientMessage(playerid, kleur, "Your vehicle is flipped and repaired!");

}

else

{

SendClientMessage(playerid, kleur, "You're not in a vehicle!");

}

return 1;

}

return 0;

}

public OnPlayerInfoChange(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)

{

return 1;

}

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)

{

return 1;

}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)

{

return 1;

}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)

{

return 1;

}

public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)

{

return 1;

}

public OnRconCommand(cmd[])

{

return 1;

}

public OnObjectMoved(objectid)

{

return 1;

}

public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)

{

return 1;

}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)

{

return 1;

}

public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)

{

return 1;

}

public OnPlayerExitedMenu(playerid)

{

return 1;

}

dit is me script en ja ik ben pas begonne

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.