Jump to content

[TUT|GTA IV] Auto-models installeren


.Senne

Recommended Posts

Auto-models installeren: tutorial

Welkom bij deze tutorial, waarin ik uitleg hoe je custom models in GTA IV kan installeren. Moeilijk is het niet, volg gewoon de stappen.

1) SparkIV

SparkIV is een tool waarmee je de custom models in de bestanden van GTA IV kan plaatsen, vergelijkbaar met IMGtool voor GTA San Andreas.

Er is een versie uit voor v1.0.4.0 van de game, deze kan je downloaden in onderstaande link.

SparkIV 0.6.4Download de .rar file, en extract deze met behulp van 7zip of WinRar. Ga dan naar de map 'SparkIV 0.6.2.2' en dubbelklik op 'SparkIV.exe'. SparkIV zal nu openen, en je kan beginnen modden.

2) Custom models.

De models van GTA IV hebben .wft en .wdr extensie. .Wft zijn de 3D models en .wdr de textures en col dacht ik (please, correct me if I'm wrong). Als je dus een custom model downloadt krijg je meestal deze twee bestanden.

Als voorbeeld neem ik de Buffalo die je hieronder kan downloaden:

http://files.gtainsi.....lo Caprio.rar

Download dit bestand en extract de rar met behulp van 7zip of WinRar. Je krijgt nu twee bestanden, genaamd bansee.wdr en Banshee.wft. De naam banshee duidt aan welk voertuig het model zal vervangen, en dit is hier de banshee. Dit model zal dus overschreven worden door het gedownloade model, de cabrio buffalo. Wil je de banshee gewoon behouden en de originele buffalo een cabrio look geven, verander dan gewoon de naam banshee in FBI bij de twee bestanden.

3) werken met SparkIV

Openen van img

Ok, je hebt SparkIV open staan. Nu gaan we het bestand met alle voertuigen van GTA IV opzoeken en openen. Dat bestand bevindt zich in volgende locatie:

C:\\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages\vehicles.img

dubbelklik op vehicles.img om het te openen, nu zullen alle voertuigen tevoorschijn komen.

open.png

icon-warning.pngVista Users: Voer SparkIV als admin uit!

Backup

We beginnen met een backup te maken van heel het archief, zodat wanneer er iets misloopt, je gewoon de originele bestanden kan terugzetten. Niet zo moeilijk: klik gewoon op 'export all' en duid een liefst lege map aan waarin de bestanden moeten komen. SparkIV zal nu alle .wdr en .wft files exporteren naar die map.

backup.png

Custom models

Nu kan je het gedownloade model importeren in GTA IV. Dit doe je door op 'import' te klikken, en dan de gedownloade Banshee.wdr en Banshee.wft te openen. SparkIV zal automatisch de originele bestanden vervangen met diegene die jij importeert, dus ze zullen er niet twee keer instaan. De nieuwe bestanden zullen in een blauwe kleur staan.

import.png

Rebuilden en opslaan

De volgende en laatste stap is erg simpel; eens je alle vorige stappen correct hebt uitgevoerd, klik je op respectievelijk 'rebuild' en 'save'. Deze stap is kort, maar mag niet overgeslagen worden. Als je dit niet doet, hebben je wijzigingen logischerwijs geen effect, dus doe dit zeker! Nu kan je SparkIV sluiten en GTA IV opstarten.

save.png

Resultaat

Hier een paar filmpjes van mij:

4) Handige links.

>>GTA IV carmods op GTAinside.com<<

>>ModMyGTA, een handige site waar dagelijks alle nieuwtjes omtrent GTA IV modding te vinden zijn. <<

Totnogtoe zijn er enkel wat cabrio versies van auto's te vinden, maar over een weekje of twee zal dit zeker veranderd zijn. Geduld is dus een schone zaak.

Vragen en opmerkingen mogen altijd geplaatst worden in dit topic.

Met vriendelijke groeten,

Senne zwaaien.gif

Last updated: 16 oktober 2014: video's gefixt

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Senne

    20

  • Beagle

    9

  • MidnightMayhem

    9

  • guarnere

    6

Goede TUT! Is hij al gepind?

Uhm.. Topic pinnen ze niet zo gouw. Dez niet denk ik. Wel als je je GTA IV moddable moest maken en dat veel mensen dat niet wisten netzoals bij GTA SA v2.0 en andere v2 versies. Maar dit is (nog) niet het geval bij GTA IV.

Ontopic, mooie tutorial. Goed gebruik gemaakt van plaatjes en nog eens lekker duidelijk. KUTGW :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Filmpje van Subaru Impreza! :puh: HD!

Deze komt net zoals de meeste andere van modmygta.com

Ik ben in ieder geval blij dat het zo makelijk is en er niet zo veel bugs zijn. :Y

Ow ja alle dank aan Tom2 die deze mod beschikbaar heeft gemaakt!

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je ook een tut plaatsen van hoe je een auto maakt in zmodeler? (ongeveer, ik probeer een zelfgemaakte tank ingame te zetten maar 100% failure)

Dan moet je het op de een of andere manier naar wft wtd converteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je ook een tut plaatsen van hoe je een auto maakt in zmodeler? (ongeveer, ik probeer een zelfgemaakte tank ingame te zetten maar 100% failure)

Nee. :-( Dat kan ik namelijk zelf niet, en ik begin er op dit moment ook nog niet aan. :puh:

Maar ik denk wel dat ze op GTAForums een paar tuts hebben/bekwame mensen die je kunnen helpen met vragen. Als je ziet hoever ze daar al staan.

BTW, ik upload dagelijks filmpjes van nieuwe models, mijn youtube account = senneken007 :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

www.modmygta.com

Hello,

Some scripting kiddie thinks he can shut us down, but I am happy to inform him and you (or reader) that we will live on forever. Nothing can and will stop us. We will be back in aprox. 10 days. Until then, enjoy your holidays, as I do.

-Ray

MODMYGTA.com staff

Helaas, Maar mooie tutorial :).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...