Jump to content

Uit welk land komt je naam vandaan?


Apple-Mac

Recommended Posts

Post hier dus uit welk land je naam vandaan komt; het is niet verplicht om je naam hier te posten, als je dat liever niet wilt, maar gewoon uit welk land je naam vandaan komt.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bierbuikje

    3

  • jordib12

    3

  • Galiorix

    2

  • gtafreak321

    2

Ik kom er net achter dat ik zelfs een speciale naamdag heb :puh: . Mijn naam komt uit Finland blijkbaar.

Jarno is een voornaam voor een jongen, oorspronkelijk afkomstig uit Finland. De naam is een vervoeging van Jeremia, dat op zijn beurt betekent "JHWH sticht". De bijbehorende naamdag is 1 mei.
Link to comment
Delen op andere websites

Het is een Nederlandse en Duitse variant van het Perzische Casper. <-----

En ik ben een stad in deze staten van Amerika :cab: Alabama Arkansas Florida Georgia Indiana Missouri Tennessee Texas

Link to comment
Delen op andere websites

Frank is een voornaam, één uitleg is dat Frank een Germaanse naam is, die is afgeleid van de volksnaam van de Franken. De betekenis daarvan is frakka "werpspies" of frakkr "moedig" (er werd ook verband gelegd met frank "vrij").

Frank kan ook een verkorting zijn van Franciscus. Deze naam is afkomstig van de heilige Franciscus van Assisi (geboren 1181 à 1182). Zijn doopnaam was eigenlijk Giovanni (Johannes), maar zijn vader noemde hem na een reis naar Frankrijk Francesco "Fransman".

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...