Jump to content

GTA IV tegengevallen door ons?

Recommended Posts

Geplaatst:

Gta IV mist toch nog wat,

ik vind Bijv. het landschap niet mooi ik wou weer die LC van gta III en LCS maar dan een beetje moderner

en ik vind gta sa toch mooiere stijl en verhaallijn

• Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• jobator

4

• wesley123

4

• Jacky-2007

3

• benhelsloot

3

Geplaatst:

Ik vind de verhaallijn juist top in GTAIV, in tegenstelling tot SA. Het verhaal in GTAIV klopt tot in de details en blijft allemaal mooi in eenzelfde concept. Bij SA vlieg je van het ene in het andere verhaal waarbij je soms wel het échte verhaal durft te vergeten. Bij GTAIV draait alles om het helpen van Roman, het vinden van Florian en Darko, en het doden van Dimitri.

Geplaatst:

Dat ben ik helemaal met je eens, in de storyline van IV wordt je, als bij een film, echt helemaal ingezogen. Dat maakt de keuzemomenten ook zo kloppend, je gaat echt denken als Niko en met een beetje inlevingsvermogen leef je bijna mee met je personage. Bij de voorgaande GTA's had ik dit vele malen minder, vooral door de mindere graphics natuurlijk, maar ook omdat de verhaallijn in SA van de hak op de tak in elkaar geweven was.

Wellicht dat het verschil tussen een succesverhaal (SA, III en LC) en een drama (IV, TLaD) hier wel een grote hand in heeft. Een negatief verhaal heeft altijd meer impact dan een succesverhaal. En toch heeft R* het voor elkaar gekregen helemaal niets af te doen aan de droge humor, maar hier juist nog veel sterker in naar voren kunnen komen. Het cynisme van Niko is zó goed geplaatst. En dat terwijl deze GTA niet de dure voice-actors heeft gebruikt uit eerdere GTA's.

Nee, in mijn ogen, desondanks onze eigen hoge verwachtingen, hebben IV en TLaD samen al méér indruk gemaakt dan GTA 2, GTA III, Vice City en San Andreas bij elkaar. (Ik tel GTA I niet mee, die had nog altijd de grootste impact op mij! Tenslotte was dit de eerste sandboxgame ever!)

Geplaatst:

Natuurlijk is GTA IV een mooi en leuk spel maar het kan altijd nog leuker en er missen wel wat dingen. Bijv. naar de kapper gaan, meer kleren, tatoo's laten zetten etc. Maar ik word de onrealistische effecten van GTA SA ook wel is een keer zat hoor. Ik vind het heel leuk om in GTA IV uit helikopters te springen en met motors tegen auto's aan te rijden en dat kan je bij GTA SA niet. Je kan natuurlijk wel uit helikopters springen maar dat vind ik heel onrealistisch. Ik heb ook liever een zwarte gangster als hoofdpersoon omdat ik die veel vetter vind dat een blanke. Maar verder vind ik GTA IV echt een topspel hoor :tu: .

Geplaatst:

Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje ben meegegaan met de hype. Ik moest ook dan nog een tijdje wachten omdat ik op vakantie was, maar toen ik terug kwam kocht ik 'm gelijk. Mijn eerste indruk was echt heel goed. Goede sfeer, perfect karakter. De storyline klopt echt precies. Maar toen ik verder kwam, begon ik wel iets te missen. Misschien omdat het voor mij iets te kort is. Misschien iets te weinig keuze en de standaard zij-missies zaten er ook niet in. Het is wel topspel, maar het is net niet de perfecte game. Maar dat kan ook niet, want dan moet de opvolger dan tegenvallen, en dat is niet goed voor de verkoop.

Geplaatst:

Ik vind GTA SA leuker dan IV , omdat ik de sfeer/stijl veel "leuker" is dan in IV. In SA kan je jouw eigen turf uitbreiden, in IV ben je nog steeds een lone wolf. De pluspunten van IV zijn weer dat de graphics veeeeeeel beter zijn en dat het telefoon systeem goed is uitgewerkt. Het cover systeem maakt het ook realistischer i.p.v. het rondrennen en schieten van SA. De pluspunten van SA zijn dat je jouw turf kan uitbreiden, je kan beter modden, jouw eigen steil hebben met behulp van kleren en tatoes (Een auto werkt ook wel). En de multiplayer is makkelijker i.p.v. het de hele tijd klooien met windows live accounts . Het beste kunnen ze gewoon een compromis maken tussen deze games.

Geplaatst:

Iedereen verwachte er natuurlijk super veel van toen hij uitkwam, zelf was ik ook erg positief toen ik mijn Xbox heb gekocht en het spel in mijn Xbox propte. Maar ik blijf er over eens dat het spel niks meer heeft na de verhaallijn, ik weet niet hoelang ik na de verhaallijn van SA bezig ben geweest met gokken, auto's tunnen e.d. Dat heeft GTA IV gewoon niet. Daarnaast vond ik de game niet zo heel moeilijk, bij SA heb ik soms echt zitten zweten omdat een van die races maar niet wou lukken. Zeg nou zelf, die races van Brucie stellen ook geen hond voor. Na het uitspelen van IV heb ik daarna alleen nog maar de Multiplayer veel gespeeld. En wat trophies gehaald. Verder vond ik er gewoon niks meer aan.

Een beetje een dubbelgevoel, want de storyline is wel leuk. En de graphics zijn ook geweldig. Maar of ik het beter als SA vind die ik nu nog steeds Multiplayer speel.. Nee.

Geplaatst:

Een videogame kan nooit perfect zijn.

De ratings van de "experts" was wat overdreven vond ik.

Want door die ratings kwam het dat we veel verwachten van dat was dan uitgedraaid op een teleurstelling voor de meeste.

Ik zelf had er geen probleem mee ik vindt het nog steeds een fantastische game met vele leuke elementen die het leuk maken om het te blijven spelen.

Zoals: de Multiplayer, de graphics, de storyline,etc.

Ik elf zou het een 9 geven aangezien het dicht bij "de perfecte game" komt. :Y

Geplaatst:

GTA SA vond ik helemaal goed qua missies en wat er te doen is na 100% en GTA IV valt daar meer in tegen maar is wel veeeeeel mooier en realistiser. maar nog iets over de 'pc-gamers' van IV: ik vind dat ze het spel helemaal ruineren, door met trainers en al die shit te komen ze maken alles anders dan normaal

Geplaatst:
ooit zal er wel een GTA zijn die alle verwachtingen voldoet,

de vraag is: Wanneer... Hoe... En wat doen ze na het perfecte spel...?

Elke keer als een GTA beter is worden de verwachtingen hoger. Een 'perfect' spel bestaat dus niet.

Naar mijn mening is GTA 4 de beste van de reeks. San Andreas viel mij juist tegen :7

SA viel jouw tegen tov VC??? of tov IV????

Geplaatst:

GTA IV Is gewoon een van de beste game die in mijn collectie staat (Vind VC Beter :7) Ik snap eigenlijk niet wat jullie missen. GTA IV heeft veel nieuwe dingen, het beste vindt ik persoonlijk nog wel het politiesysteem en de Drive-by's.

De sfeer is gewoon anders, bijv. de sfeer van Vice City past toch niet bij GTA IV of vind jij wel? Ik vindt het gewoon een Top-Game!

Geplaatst: (bewerkt)
Ik snap eigenlijk niet wat jullie missen.

van alles.

Een modgarage bv. of meer huizen, meer submissies en zo kan ik nog wel ff doorgaan

Bewerkt: door Raalte86
Geplaatst:

van alles.

Een modgarage bv. of meer huizen, meer submissies en zo kan ik nog wel ff doorgaan

Zo zal je altijd wel iets vinden. Niets is perfect, maar GTA IV is al een zeer goed begin naar de perfectie!

Geplaatst:

het valt me wel heel erg op dan een groot deel van de gta spelende bwevolking is gesan andreasatieerd, ze zijn TE afhankelijk geworden van de functies die san andreas bood, waardoor ze gta4 en/of andere spellen slecht vonden omdat die zulke functies niet bieden.

Maar nu ff serieus, een groot deel heeft teveel verwacht, iets wat aardig stom is aangezien snel na de aankondiging al aan werd gekondigd dat je niko niet meer zo kon modificeren als ik san andreas kon en dan verwachten de mensen nog steeds dat je eht zou kunnen. Volgens mij zeiden ze voor de release ook al vele malen dat het spel meer verhaalgericht zou worden ipv dingen eromheen.

Geplaatst:

van alles.

Een modgarage vindt ik niet passen in GTA IV het past er gewoon niet bij.

Ik vindt dat er genoeg huizen zijn, heb jij ooit al een Oost-Europeaan gezien die zoveel huizen heeft, dus dat past ook niet in het verhaal.

Submissies dat vindt ik er ook genoeg en je hebt nog altijd multiplayer, waarmee je maffia work kan doen waarin je kleine opdrachtjes krijgt die je als eerste moet doen, dus das dan ook weer een aanvulling.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...