Jump to content

[Onderzoek] Liberty City Carnival


Jacky-2007

Recommended Posts


Beste GTA IV fans,

Al eerder hebben we in diverse topics discussie gehad of de Carnival in Broker (de kermis) open zal gaan, of niet. Er zijn in de missies van IV diverse momenten waarop je de kermis ziet, en sommige waarbij je je op de kermis moet begeven. Echter, helaas kwamen we allemaal tot de ontdekking met het voltooien van de Niko Bellic storyline dat de kermis niet is opengegaan.. In The Lost and Damned komt de kermis ook niet voor. Sterker, je komt nauwelijks in Broker in de Johnny Keblitz storyline. Conclusie: Ook in dit tweede verhaal in en om Liberty City gaat de kermis helaas niet open.

Er zijn echter wél meerdere aanwijzingen in de game, die erop duiden dat er wat zou moeten gaan gebeuren met de kermis. Nu kennen we Rockstar allemaal, en weten we dus dat een paar verwijzingen niets zeggen over het wel of niet activeren van de attracties. Maar hoeveel verwijzingen zijn er eigenlijk te vinden? En, zoals we inmiddels hebben kunnen concluderen uit de trailer van The Ballad of Gay Tony met zijn enorm hoge funfactor, zou het niet heel goed mogelijk zijn dat de kermis in de Luis Lopez storyline wél open gaat?


Dit topic is bedoeld om eventuele aanwijzingen die erop duiden dat de kermis open gaat of niet, te verzamelen. Heb je iets gevonden, post het hier en het zal toegevoegd worden aan deze eerste post zodat we een mooi overzicht kunnen maken met daarin de verzamelde "bewijsstukken". Screenshots van bordjes, missieomschrijvingen, geluiden of uitspraken op de ingame radio, alles is welkom! :tu:

Een aanwijzing die erop duidt dat de kermis nooit open zal gaan, krijgt een rode kleur. Een aanwijzing die erop duidt dat de kermis misschien wél open gaat, krijgt een groene kleur.


lccaanwijzingentopic.png


Aanwijzing 1: De eerste aanwijzing die ik zelf heb gevonden, vindt je tijdens je eerste date met Michelle. Niko stelt voor om naar de Fun Fair te gaan, waarop ze hem corrigeert ("It's called a carnival here in America!") en ze gaan erheen in eerste instantie.

Wanneer ze arriveren bij de kermis, zegt Michelle dat de kermis is gesloten omdat een grote vastgoed-ontwikkelaar het terrein heeft opgekocht. Dit zou impliceren dat de kermis gaat verdwijnen. (Maar tot nu toe is dit in de twee stoylines nog niet gebeurd.)

Theorie 1: - TBOGT Speelt zich in de zelfde tijd af als de vorige IV's, en daarin was de Carnival ook dicht.

- Het ziet er zoiezo al uit als een oude vervallen kermis die niet meer opengaat.

- Het lijkt me ook veel werk om de oude vervallen kermis op te knappen, en het lijkt me ook niet dat ze een draaimolen of reuzenrad in het spel zetten zodat Louis Lopez zich kan vermaken.

Theorie 2: - In de gewone versie van IV heb je veel regen, het oogt een beetje naar Herfst/winter. Het zou natuurlijk wel kunnen dat TBOGT zich iets later afspeelt, bijvoorbeeld in de Lente/zomer, maar toch de andere verhaallijnen kruist. Misschien is de Carnival in de winter wel dicht, zoals in de gewone versie van IV dus, en in de zomer open, misschien in TBOGT.

Theorie 3: - Er is een kartbaan op de kermis. In GTA CW wordt de kartbaan gebruikt als een minigame, Go-Kar-TT. Omdat CW een jaar na IV plaatsvindt, is het mogelijk dat het om dezelfde kartbaan gaat. Deze kartbanen liggen wel op verschillende plaatsen, dat is me wel onduidelijk.

Aanwijzing 2: - The Screamer heeft rottend hout volgens de On Liberty (het boekje bij het spel)

Aanwijzing 3: Op het hek om de kermis heen, tegenover de Go-Karts baan, hangen borden met daarop de tekst: "Closed. Come back in the summer!"

Theorie 4: Op het kermisterrein is het één grote troep, te zien aan de gedumpte schoolbussen aan de oostkant van het terrein. Karretjes van de attracties liggen overal.

Theorie 5: In Real Life is de kermis in NYC ook niet het hele seizoen open, maar slechts een paar maanden per jaar. Bron: De website van "Astroland"

Theorie 6: De mogelijkheid bestaat dat de storyline van Luis Lopez de andere twee in tijd voorbij gaat op een bepaald punt, aangezien de eerste trailer een instortende kraan laat zien. Iets wat in de storylines van Niko Bellic en Johnny Keblitz niet is voorgekomen.


Posten in dit topic is ontopic wanneer je aanwijzingen hebt omtrent het eventueel opengaan van de kermis in Broker, of juist het niet opengaan van de kermis in Broker. Ieder andere post is offtopic.


Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jobator

    17

  • Jacky-2007

    9

  • Phoenyxar

    9

  • Grand Theft Auto TOM

    8

De drie storylines zijn allemaal anders, maar ze spelen zich af in dezelfde tijd. Dus mocht de kermis in TBOGT open gaan, dan zou het ook open moeten geweest zijn in GTA IV en TLAD.

Verder zeg je dat TBOGT een hoge(re) funfactor zal hebben, dat is zeker waar, maar R* wou TBOGT eerder in de stijl van een actiefilm maken, en daar hoort een kermis volgens mij niet echt thuis.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hannes: Dat ligt er natuurlijk aan of Rockstar ook voor Luis enkele "dates" in petto heeft, en de trailer impliceert van wel. :Y Ik zou het saai vinden als je alleen kan gaan eten en naar de discotheek met je date. Wat de tijdslijn betreft, wellicht strekt de tijdslijn van TBOGT wel voorbij die van IV en TLAD, natuurlijk.. Dat weten we ook nog niet. Dan zou de kermis best open kunnen gaan. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

maakt het uit of ik in gta 4 of tlad zoek?

Nee, elke hint kan van belang zijn.

Inderdaad is er dat probleem met de tijdslijn, maar zoals er al werd aangegeven, kan Lopez' verhaal verder in de tijd gaan dan het verhaal van Niko en Johnny.

Link to comment
Delen op andere websites

Elke post die GEEN aanwijzing heeft is offtopic, kom eens op Jacky :duh: . De kermis is en blijft gewoon potdicht. Aangezien er twee dialoges zijn voor de missie First Date. De eerste zegt dat een vastgoedhandelaar het terrein heeft opgekocht om er een las Ventura thema park van te maken. De andere zegt dat de kermis is gesloten, omdat het niet voldeed aan de veiligheidsvoorschriften en er mensen zijn verongelukt. Dit zegt mij genoeg. De kermis IS en BLIJFT dicht ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap ook niet eens wat je met die Kermis zou kunnen doen het ziet er allemaal versleten en kapot uit.

Waarschijnlijk speelt de derde storyline zich alleen maar af in Algonquin en kom je amper in Broker. :Y

Dus weinig kans, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV zelf verdiepte zich in Broker en Bohan, TLAD diepte Alderney uit, en TBOGT gaat dat doen met Algonquin.

>>> Door Jacky-2007: En in TLAD kwam je ook veel op Algonquin, dus wie beweert er dat het niet mogelijk is... Ik sluit nog niets uit, maar ik beweer toch ook niet dat het wél zo is? ^_^<<<

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV zelf verdiepte zich in Broker en Bohan, TLAD diepte Alderney uit, en TBOGT gaat dat doen met Algonquin.

sorry dat ik je even moet onderbreken;maar in de trailer van TBoGT zie ik veel broker...

greets :cya:

Ja, maar in elke trailer zie je de persoon overal ;) , maar het moet zich nog altijd in LC afspelen,

ik hoop erop maar ik betwijfel het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat de Carnival opengaat:

- TBOGT Speelt zich in de zelfde tijd af als de vorige IV's, en daarin was de Carnival ook dicht.

- Het ziet er zoiezo al uit als een oude vervallen kermis die niet meer opengaat.

- Het lijkt me ook veel werk om de oude vervallen kermis op te knappen, en het lijkt me ook niet dat ze een draaimolen of reuzenrad in het spel zetten zodat Louis Lopez zich kan vermaken.

- In de gewone versie van IV heb je veel regen, het oogt een beetje naar Herfst/winter. Het zou natuurlijk wel kunnen dat TBOGT zich iets later afspeelt, bijvoorbeeld in de Lente/zomer, maar toch de andere verhaallijnen kruist. Misschien is de Carnival in de winter wel dicht, zoals in de gewone versie van IV dus, en in de zomer open, misschien in TBOGT.

Ik heb gewoon gezegd wat ik dacht, en wat misschien zou kunnen, niet dat ik zeg dat dit zo is.

Het zou aan de andere kant natuurlijk wel grappig zijn als er een kermis was.

Groeten,

Gta Bram.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat de Carnival opengaat:

- TBOGT Speelt zich in de zelfde tijd af als de vorige IV's, en daarin was de Carnival ook dicht.

- Het ziet er zoiezo al uit als een oude vervallen kermis die niet meer opengaat.

- Het lijkt me ook veel werk om de oude vervallen kermis op te knappen, en het lijkt me ook niet dat ze een draaimolen of reuzenrad in het spel zetten zodat Louis Lopez zich kan vermaken.

- In de gewone versie van IV heb je veel regen, het oogt een beetje naar Herfst/winter. Het zou natuurlijk wel kunnen dat TBOGT zich iets later afspeelt, bijvoorbeeld in de Lente/zomer, maar toch de andere verhaallijnen kruist. Misschien is de Carnival in de winter wel dicht, zoals in de gewone versie van IV dus, en in de zomer open, misschien in TBOGT.

Ik heb gewoon gezegd wat ik dacht, en wat misschien zou kunnen, niet dat ik zeg dat dit zo is.

Het zou aan de andere kant natuurlijk wel grappig zijn als er een kermis was.

Groeten,

Gta Bram.

lekker in de bots autotjes :7

Link to comment
Delen op andere websites

- In de gewone versie van IV heb je veel regen, het oogt een beetje naar Herfst/winter. Het zou natuurlijk wel kunnen dat TBOGT zich iets later afspeelt, bijvoorbeeld in de Lente/zomer, maar toch de andere verhaallijnen kruist. Misschien is de Carnival in de winter wel dicht, zoals in de gewone versie van IV dus, en in de zomer open, misschien in TBOGT.

Groeten,

Gta Bram.

Zou er ergens niet een EE te vinden zijn over de tijd in het spel?, vb ergens op een krant ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...