Jump to content

Picture post & commentary.

Recommended Posts

Geplaatst:

Gorgio, je kan de lichtheid lager zetten bij Advanced Lightning -> Radiosity -> Setup -> Logarithmic Exposure control -> brightness:

2wns8d1.png

Geplaatst:

Als je 'm renderd hebt, moet je ff op "Setup" klikken etc., volg gewoon dit plaatje:

4.jpg

Daarna nog assign vertex colors en dan heb je nais schaduweffecten op je model :).

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik ben weer wat verder gegaan aan een projectje. Eigenlijk was dit bedoelt voor de modding contest maar was nog totaal niet ver, desondanks ga ik het wel afmaken :)!

render1o.jpg

Wat het geheel wordt houd ik nog eventjes geheim ^_^

Geplaatst:

Nope het is geen crackhouse :puh:.

Ik heb wat ik tot nu toe heb ff ingame gezet, het ziet er vanbinnen opzich wel goed uit vind ik :) (let niet op donkere CJ).

screentje.jpg

Geplaatst:

Nice Jorge, ziet er erg mooi uit. De textures zijn ook perfect en passend. Misschien een leuk idee om die deuren die jij als solide erin hebt gezet als zo'n klapdeur gevalletje erin te zetten. Verder weinig kritiek, ik ben benieuwd naar de volgende etage als die er komt en anders 't dak en natuurlijk je gehele idee :puh:. Keep it up.

render1.jpg

render2.jpg

render3.jpg

render4.jpg

wire.jpg

Sniper model voor San Andreas, 2586 polygonen. Er zitten wel wat vreemde schaduwen maar ik hoop dat je daar met textures en eenmaal ingame weinig van terug ziet. Die buis waar de kogel door heen gaat ben ik nog niet helemaal tevreden over, misschien dat ik die nog eens overnieuw doe. Ik ga nu textures unwrappen wat waarschijnlijk niet leuk gaat worden met het wireframe waar je bijna van moet huilen, maar als dat eenmaal gedaan is kan ik gaan texturen :eten:.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Reply van mij heb je al in 't topic (of 't was op msn) xP.

Jorge, al updates van je huissie? Ziet er leuk uit, nu nog fatsoenlijk ingame en aankleden :).

Update van een karretje wat ik heel lang geleden gemaakt heb...

wip41253345.jpg

wip31245366.jpg

wip21236496.jpg

wip11228529.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Allemaal weer prachtige models, kom ik aanzetten met dit :$ :

2dsyrl.png

Mager model, magere textures (sketchup standards) en magere rendering, maar het was dan ook maar tien minuutjes werk (renderen duurde er 5), maar dit was dan ook puur om weer een beetje into modelling te komen (niet dat ik er ooit ben "in" geweest, maar goed).

Edit: nu zie ik zelfs dat Vray onderaan nog niet klaar was met renderen. :clown:

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst:

2b77dc.jpg

Simpel, maar wel geinig. Eigenlijk om even te kijken wat ik allemaal met V-Ray kan :puh:

Iemand met tips voor V-Ray om het nog mooier te renderen?

PS: Verbazingwekkend genoeg, had dit render maar liefst 3 kwartier nodig om te renderen :cab:

Geplaatst:

Jorge_F: Ziet er toppie uit! Mooie textures, en de belichting is volgens mij niets mis mee!

Beagle: Mooie sniper, die scope ziet er goed uit ;) Voor de rest heb ik er weinig aan op te merken..

Puma: Geweldig hoe jij met SketchUp kan werken! Ik ga er vanuit dat jij ook plugins gebruikt? Hij lijkt trouwens een beetje op de snellere uitvoering van de Peepser ;)

.Senne: Netjes hoor, die belichting idemdito. Klopt het dat er een glans op je model zit? Aangezien er aan de onderkant van je model nog wat reflecteert, meestal reflecteren oudere stenen niet zo veel..

Remi-X: Leuk model! Ook mooi gerenderd, helaas valt het licht van boven op je model.. Dus je ziet te schaduwen niet super (vind ik). Ook de glans is zeer realistisch!

KUTGW allemaal.

Mijn zooi:

voetbal-1.png

De beginfase van mijn voetbalstadion.

Let niet op de omheining, die is op dit eerste plaatje nog (deels) onzichtbaar door omgedraaide Poly's

voetbal2.png

Ze hebben nu een dak boven hun hoofd op de tribune :puh: Links onderin zit nog een foutje, maar daar zie je niets meer van met een texture erover heen!

P.S. Ze zijn niet realistisch gerenderd ofzo, ik zou ook niet weten hoe :puh:

:cya:

Iemand met tips voor V-Ray om het nog mooier te renderen?

Maak een mooiere omgeving. Vloertje, plafonnetje, muurtjes, raampje, gordijntje.. Dan ziet het er al een stuk mooier uit :)! Dit al een stap in de goede richting, maar je bent er nog lang niet.

Ik ga er vanuit dat jij ook plugins gebruikt?

Mja, maar het niet-smoothe model heb ik echt 100% met de hand gemodeld (lijntjes tekenen, pullen, scalen, draaien, vervormen etc.). Pics van het niet-smoothe model:

unsmooth2.jpg

unsmooth1.jpg

Ja, de wire is om te huilen. Als 't maar werkt :). En dat doet 't.

Links onderin zit nog een foutje, maar daar zie je niets meer van met een texture erover heen!

Eh... Jawel :7... Shading is shading... Je model ziet er wel OK uit, maar ook niet indrukwekkend ofzo... Als je goed wilt kunnen modelen moet je vanaf het begin al voor de details gaan. Maak van de tribunes geen trap, maar maak gewoon een lowpoly stoeletje en kopiëer die tientallen keren. Zó maak je een tribune. Daarbij klopt de schaal van je model ook voor geen meter. Als dit een voetbalstadion is, heeft elke 'tree' van de tribune een hoogte van tien meter en zijn de hekken om het veld 10 meter hoog. Probeer hieraan te werken :puh:. Als de schaal klopt, ziet het er al een stuk beter uit. Importeer gewoon een skin van een poppetje ofzo en baseer daar je gehele model op. Zet het poppetje overal neer en kijk even of de schaal van het poppetje wel klopt met de omgeving. Dat doe je bij alle stukken van je model.

Bewerkt: door Puma

Bump

Dooie boel hier.

Lijp design stoeletje, zelfbedacht ontwerp en gerenderd met Vray:

42749517.png

[Edit] Had zin om m'n oude podracer model (klik, topic) te renderen. Ook default settings, heb alle textures een alpha channel gegeven zodat ze reflectie hebben, vervolgens gerenderd en daarna nog geen minuut wat kleurtjes veranderd in Paint Shop Pro. Resultaat:

podracer.jpg

Best nais, al zeg ik 't zelf :D.

[Edit] Rendertjes van de Gizer:

22375204.png

69154911.png

Geplaatst:

@puma: ik blijf het een grappig ontwerp vinden die gizer :puh:

@juniorjoost: ik kan er nog niet veel over zeggen maar toch: succes

grz

Geplaatst:

Erg nice Puma, wel overdreven veel reflectie. :puh: Ben benieuwd hoe het er in-game uitziet.

Een tijdmachine:

mv6an7.jpg

2ppajx4.jpg

Vet, maar waar komt de tijd uit dan? Ik zou het dak dezelfde texture geven als 't binnenste grijze plateau en die lijnen in die texture vervolgens in 3d uitwerken; dat geeft het geheel wat meer 'eenheid' qua textures en models binnen het model zelf.

Op een of andere manier brengt het model me niet meteen op het idee dat het een tijdmachine is.. Eerder een moderne waterput ofzo. Maak 't wat futuristischer, zou ik zeggen. Die palen waar het dak op leunt, kun dupliceren zodat ze een soort van hek vormen in de vorm van een halve cirkel tegenover het opstapje. Zet er een computerschermpje op (met blauw scherm :D) of twee..

blue-screen-of-death.JPG

.. en iets op het dak wat indiceert dat iets met signaal en contact te maken heeft..

4screenshot00-145.jpg

of een antenne ofzo..

[Edit] Wipje van mij:

wipkv.jpg

[Edit 2] Af.

finishmodel.jpg

Je mag zegmaar ook reacties posten zonder een model.. Ga je echt niet dood aan ofzo.. Zo houden we 't hier nog enigszins levend..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...