Jump to content

Picture post & commentary.


DaBeast

Recommended Posts

Kijk dat is nou nog eens makkelijk. Niemand die op een ander comments geeft! Dan krijgen jullie ze van mij ook niet ;)

Nou oké dan.

@Megadreams: ziet er leuk uit, maar erg simpel, weinig over te zeggen aangezien het ongeveer 5 polygons zijn.

@GTA_153: Het ziet er leuk uit, maar hiet is nog steeds véél te simpel... Probeer eens wat detail aan te brengen man!

@S-te-fan: (verander je naam terug.. dit typt irritant :puh:), Ziet er super vet uit! Jammer dat er geen textures op zitten. Ook had de schaduw beter gekund.

@GTA Tom: Ziet er best aardig uit, maar je kunt denk ik wel wat meer details gebruiken. Je kunt paaltjes maken, de weg wat minder vlak maken(zoals in GTA IV, met wat scheuren en barsten en kuiltjes). Zelfde geld voor de muren enzo. Gewoon textures ervoor gebruiken natuurlijk, behalve die kuiltjes dan..

Nu ik...

Ben de bèta auto uit de chopshop van Brucie een tweede leven aan het geven. Deze auto was in een van de aller eerste stadia van de game bedoeld om erin te komen, ik denk persoonlijk als Esperanto of iets dergelijks, aangezien hij eenzelfde soort achterkant heeft als de GTA III en Vice City Esperanto. Eerst maar eens een plaatje van hoe hij eerst was...

chopcar41.jpg

Daarna heb ik wat onderdelen van andere auto's gehaald, zoals de bumper en grille van de Emperor de koplampen van de Peyote, en de wielen van de Manana.

chopcar43.jpg

Helaas had de Emperor geen passende achterbumper, dus ben ik, voordat ik voor ik zelf een passende achterbumper ging maken, eerst eens gaan kijken naar de bumpers van andere auto's. Uiteindelijk heb ik de achterlichten en bumpers van de Marbelle afgehaald, en ze passend gemaakt. De koplampen en grille moeten uiteraard nog steeds passend gemaakt worden.

chopcar44.jpg

chopcar45.jpg

Ik zit nog te dubben wat mooier is, een Emperor achtige bumper, maar dan een die de vormen van de voorkant beter volgt, en een daarbij passende achterbumper, of de bumper van de Marbelle, misschien nog iets beter passend gemaakt, of nóg een andere bumper van weer een andere auto? Wat vinden jullie? Ik heb het idee dat de auto met de bumper van de Marbelle er te nieuw uit gaat zien, vooral van achteren...

Ook moet ik natuurlijk nog steeds een onderkant, interieur en motor maken. Het dak moet ook nog afgemaakt worden, dit is namelijk erg low poly. Ik verwacht dat de auto een vinyldak had zoals de Idaho van oa GTA Vice City, aangezien ik denk dat het dak bij een softtop(zoals dat van de Stallion van San Andreas) iets hobbeliger zou zijn, of het dak zou er af zijn gehaald bij het spuiten. Dit zal ik dan ook proberen te maken.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Paar modeltjes die ik van plan ben te gebruiken voor m'n interrior :eten: , waarvan ik een stukje van getoont half jaartje trug :$. Btw.... Waarom word er laatste tijd zo weinig gepost:(

post-115108-127054083999.jpg

Bewerkt: door henkjansmith
Link to comment
Delen op andere websites

@Megadreams: Mooi begin, maar als je een realistische straat wilt, moet je ook realistische textures gebruiken. Ik raad je aan om even in dit topic te kijken ;) .

@Mythbuster: Erg netjes man ^_^ , nu alleen nog het papier wegwerken, en er een interieur inzetten en dan is hij klaar voor ingame. Keep it up!

@henkjansmith: Het detail zit goed, en je bent goed op weg naar een mooi interieur. Doe zo verder! Lijkt wel redelijk highpoly, komt hij ingame? De reden dat er minder gepost word is omdat San Andreas modding redeljk dood is op dit moment (omdat het spel redelijk outdated is). En GTA IV is nog te basic modable..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

WOW een post in het PPC-topic :o!

Ziet er al gaaf uit. Het glas ziet er alleen nog een beetje 'plastic' uit: als je het donkerder maakt en meer transparant, geeft dat al een sterker 'glas' effect denk ik. Ook vind ik het jammer dat de texture, en dan vooral het logo, redelijk low-res is. Als je hier hogere kwaliteit van maakt, kun je misschien zelfs de er enigszins uit laten komen :).

Leuk om te zien dat je nog bezig bent met modelen :)!

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, omdat er nog geen reflecties (phong shading) zijn toegevoegd aan de engine. Hij is zo low-res omdat het een game object is en de formaten realistisch moeten zijn. Het is een klein, onbelangrijk object, wat dus betekend dat hij automatisch minder aandacht zal krijgen. Tevens is 128*256 zelfs redelijk veel voor een fles :puh:. Jullie horen binnenkort meer/zien meer van dit project, de keywords zijn Open-source, free roam, en bullet physics ^_^ . Ik had eerst een pauze van een jaar of 2 ofzo. Half jaar geleden opnieuw begonnen, maar eerste keer dat ik hier weer wat toon.

Link to comment
Delen op andere websites

@Henkjansmith: Ziet er erg mooi uit! En verschrikkelijk high poly, maar toch xD Er wordt trouwens zo weinig gepost omdat bijna niemand comments geeft op anderen hun werk, jij oa dus ook niet ;)

Ziet er weer super uit DaBeast! Lekker high poly zo te zien :7 Mooi werk! Je zou evt. de reflectie hoger kunnen zetten, neppe reflectie eroverheen bijvoorbeeld.

Ben paar dagen terug bezig geweest met een model voor m'n nieuwe school(Game design @ NHTV in Breda)...

Moesten een kerstboom ornamentje maken, dus heb ik de kerst-doos eens opengetrokken en een chrome dennenappel met nep-sneeuw erop nagemaakt...

Tell me what you think, ik weet dat de vorm niet perfect is, maar ok...

Voor een eerste model met raytrace in 3dSMax en m'n eerste poging tot sneeuw maken vind ik hem best goed gelukt. Hoop dat ik hiermee wordt aangenomen :7. Overigens, de reflectie is een neppe reflectie map van interieur van een huis tijdens kerst, met daarbij nog raytrace, en dan daaroverheen van boven nog sneeuw :puh:

Pinecone1render.jpg

Pinecone2render.jpg

Pinecone5.jpg

th_Pinecone3.jpgth_Pinecone4.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Fles had inderdaad ook wat minder polygonen kunnen hebben (100 zou genoeg zijn geweest, heb er nu 150). Model ziet er erg nice uit trouwens! Het renderen kon wat beter, probeer eens met Vray te renderen (hier zijn veel tutorials over). Overigs wou ik ook naar IGAD gaan, maar daarvoor moest ik al ingeschreven zijn. En een attest hebben als bewijs dat ik Engels kan (IELTS of TOEFL).. Dus heb ik me ingeschreven op DAE. Deze is iets moeilijker als IGAD (omdat je daar ook nog eens programmeren bij krijgt), dus we zullen zien wat ik er van bak :7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

@Beesje, ziet er fijn uit :D. Niet zo super high poly, waardoor het uitstekend is voor SA!

@Mythbuster. Je render is fijn gelukt man, mooi model. Niks op aan te merken :).

Ik ben zelf bezig geweest met een model afkomstig uit GTAIII. Aangezien GTAIII de beste/gaafste modellen heeft van alle GTA's maar het slechtst afgewerkt, besloot ik om een model maar even op te knappen. De brug die ik heb gekozen miste talloze faces, bovendien waren de afscheidingen tussen de wegen te hoog waardoor de gameplay verneukt werd. Ben dit nu allemaal aan het fixen, en kon jullie natuurlijk niet een mooie render onthouden:

render41.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Wow, dat ziet er ontzettend goed uit Jorge :)! Mooie ronde vormen, goede textures en mooi gedetailleerd. Wat gaat 't worden?

Dit word een destruction derby map voor MTA. Dr komt een laagje water in te staan en in het midden komt een soort van waterzuiveringsbedrijf te staan :).

Link to comment
Delen op andere websites

Wauw vet! Beter maakt Rockstar ook een script om custom objecten te laden in GTA IV MP! Zou zo veel vetter zijn in GTA IV dan in San Andreas(aangezien San Andreas van die bagger damage heeft :7)...

Hoe bedoel je dat laagje water eigenlijk? Gewoon het object een stukje onder het waterlevel plaatsen? Of een plane plaatsen met water eigenschappen via coll editor?.. 't laatste lijkt me veel beter, en dan lekker groen water.... Of alleen een paar kuilen in de bochten maken en daar lekker vies water in leggen, is misschien nog beter dan de hele map onder water zetten... Dat remt ook minder af :puh:

EDIT@Hieronder: Hmm,.. 't lijkt mij dan leuker om zo'n Flatout 2 stijl Derby te houden.. Dat je zeg maar gewoon een derby rijdt en dat je lekker door de plassen of door het water kan knallen zonder te verzuipen, met veel water-gespat eromheen enzo :puh:

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...