SilverRST Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 (bewerkt) We hebben hier te maken met een natuurtalent! Haha, niet overdrijven Super mooi, Blue! Hoe lang ben jij eigenlijk al aan het modellen? Thanks Bedoel je hoelang ik aan deze auto heb gewerkt? Bewerkt: 26 februari 2013 door Blue_V Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Nee, überhaupt aan het modellen. Waar en hoe heb je het geleerd? Volg je een opleiding of is het zelfstudie? Dat soort zaken zijn interessant voor mensen die niet kunnen modellen en het wellicht willen leren. Reageren
SilverRST Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 (bewerkt) Het was GTA dat mij ertoe zette om te modellen. Toen ik voor het eerst GTA VC speelde, kwam ik erachter dat je auto's kon installeren in GTA VC. Later GTA SA. Dat was het echte spel en de eerste keer dat ik wou modelleren. Via via kreeg ik te lezen dat je auto's kan modelleren met Zmodeler. De eerste snapte er ik erg echt geen ene bal van want ik maakte toen heel erg lelijke modellen. Ik voegde zelfs Need for Speed elementen toen aan een bestaand GTA SA auto. Toen kwam ik erachter dat je dus polies kunt maken en dan zo 3D kan tekenen. Spuuglelijk waren de modellen als ik er terug aan denk Uiteindelijk was ik die NFS shit zat en ging er eerst kleine dingen modelleren zoals klassieke velgen en banden. Vaak zijn ze highpoly, wil ze echt helemaal rond maken, dus waren ze al gauw over 5k 6k polies. Met alles behalve remschijf. Maar vind die velgen en wielen echt zo mooi dat ik verschillende bandmaten ging maken en verschillende velgen. Dar waren dus redelijke dingen. Daarna begon ik met interiors modelleren. Wel de base van NFS omdat er een mooie wagen is en daar dus een mooie interior voor wil maken. Maar de tijd die ik ervoor wil steken zag ik een beetje tegenop. Ik had ook hulp erbij van iemand en die hielp mij over hoe en wat en legde heel veel uit. Daar had ik pas echt wat aan. En toen ik de Lamborghini LP640 Roadster zag, dacht ik pas echt "die wil ik verdomme graag in GTA SA zien!" Wel ontzettend idioot dat dat model nooit beschikbaar is voor het spel! Meer dan 6600 automods en dat model bestaat niet eens... Maar goed, dit is de enigste auto waar ik wel erg veel tijd erin wil steken en om het perfect te maken. Ik moest wel eerst een model heel goed maken maar tijd tot tijd vordert mijn skills goed en dit is het resultaat. Het is geheel voor mijn eigen vrije tijd, ik heb het thuis geleerd. Je komt zo weinig tot geen mensen in real life tegen die kunnen modelleren, dus heb ik het thuis moeten leren. Maar de Lamborghini LP640 series, dát is de reden waarom ik zo graag wil modelleren. Het vergt wel veel tijd maar het is het waard. Allemaal sinds 2007. Steeds meer ervaringen opdoen, experimenten en vragen. En pas eind augustus vorig jaar is dit het resultaat van deze Lamborghini. Bewerkt: 26 februari 2013 door Blue_V Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 februari 2013 Rapport Geplaatst: 26 februari 2013 Super Ik weet toevallig van een aantal modellers hier op het forum dat ze dat uiteindelijk ook zijn gaan studeren. Mythbuster, als ik mij niet vergis. En DaBeast. Dus ik dacht dat het wellicht ook bij jou het geval was, maar niet dus. Je ziet dat ook vaak bij coders: de meeste coders doen ook een informatica opleiding (behalve ik, haha). Maar goed, super nice! Wellicht leuk om ook van die 5k/6k poly models wat screens te showen? Of van je begin dingen? Wellicht niet zo mooi, maar wel leuk voor ons om te zien wat je allemaal gedaan hebt en hoe die progressie is geweest. Top kwaliteiten heb je, man! Reageren
SilverRST Geplaatst: 27 februari 2013 Rapport Geplaatst: 27 februari 2013 Ja, klopt, dat had ik begrepen van Mythbuster, van DaBeast wet ik niet. Ik vind dat 3D altijd al interessant sinds ik ging modelleren, sindsdien ben ik altijd gaan kijken hoe gedetailleerd voertuigen zijn in bv NFS spellen. Ik heb er in ieder geval geen studie voor, ik kan alleen 3D tekenen, verder geen deftige renders. (Heb daarvoor niet zo een goeie PC voor) Maar het is allemaal puur voor GTA SA Coderen is zó ingewikkeld, ik wou een keer leren hoe dat moet maar na verschillende code regels te gelezen hebben (main.scm van GTA SA) draaide mijn maag om. Al die variabelen en zo, zou mij nooit lukken. Enorme respect voor coders! Zou niet weten of ik die screenshots nog heb van de 5k/60 polies models. het is een tijd geleden en had toentertijd mijn laptop opnieuw moeten installeren naar fabrieksinstellingen. Misschien dat ik ze nog heb op me usb stick. Tijd gaat snel! :O Reageren
SilverRST Geplaatst: 19 april 2013 Rapport Geplaatst: 19 april 2013 (bewerkt) edit Dooie boel hier... Bewerkt: 20 april 2013 door Blue_V Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2013 Puma! Genious weer! Heb je screens gemist :$ Reageren
Puma Geplaatst: 9 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2013 (bewerkt) Thanks. De ogen werden 'm niet, vind 'm eigenlijk wel grappig zo. Meet Sir Johnson! Yay, ik kan het nog Bewerkt: 9 augustus 2013 door Puma Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2013 Toch jammer van die ogen, maar zo is hij inderdaad ook geniaal... We want more! We want more! We want more! Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 24 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2013 Hey mensen, guess who came back to visit. Heel tof om te zien dat hier nog steeds word gemoddeld, this is where it all started for me. Door dit forum doe ik nu wat ik doe en heb ik het super naar me zin, daarvoor ben ik gtaforum heel dankbaar Ik ben zelf International Game Architecture and Design gaan studeren aan de NHTV in Breda. Ga nu naar me 3e jaar en wilde even snel een projectje showen waar ik aan gewerkt heb met een team op school. Kleine backstory: We are 7 student Visual Artists at the NHTV Breda, Netherlands. For our WorldBuilding course we had to choose a design from the designer students at our school. Their assignment was to create a Whitebox level for a multiplayer FPS death match level in the UDK 3 engine. We picked the design from Lisa Burgers.The whitebox level we got was based on the movie avatar and we had to incorporate avatar in some way, so we decided to create a level on a floating rock, thats about it we took from avatar. It is an ancient temple created by aliens. Because we needed to come up with our own civilisation, we also needed to come up with our own architecture. All the architecture in this level has been designed by ourselves Our assignment was to create a visual appealing level based on this design. Not having any experience this process we started off with creating concept art. Based on that we started modelling a block-out, next texturing/sculpting the entire level, finally adding the special effects, final lighting, and a trailer for our level. We are calling this project done, however feedback would be very much appreciated for future projects. This is our final result: Reageren
3L1077 Geplaatst: 24 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2013 Wauw, gewoon echt wauw! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 24 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2013 Dat ziet er wel heel erg gaaf uit inderdaad! Ik dacht even dat ik naar een nieuwe multiplayer map voor Unreal Tournament (3) zat te kijken. Er stroomt geen modding-bloed door mijn aderen, maar het creatieve proces en het eindresultaat vind ik erg interessant om te zien. Keep us posted! Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 24 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2013 Dat ziet er wel heel erg gaaf uit inderdaad! Ik dacht even dat ik naar een nieuwe multiplayer map voor Unreal Tournament (3) zat te kijken. Er stroomt geen modding-bloed door mijn aderen, maar het creatieve proces en het eindresultaat vind ik erg interessant om te zien. Keep us posted! Nou het is gemaakt in UDK (unreal tournament engine) dus in princiepe zou het gespeeld kunnen worden als UT3 map, maar helaas is hij niet beschikbaar voor het publiek. Bedankt voor de goede reacties Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 24 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2013 Wow, ziek! Echt heel gaaf. Helemaal gestopt met GTA modellen dan, Gizmo? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.