Jump to content

[IV][WIP]GTA-Editor


Shadow-Link

Recommended Posts

Hey Forummers,

Start alvast een topic over een tool waar ik momenteel aan werk. Wil dit topic gebruiken om jullie op de hoogte houden van progress en suggesties van jullie te ontvangen.

Ben op dit moment bezig met Shadow-Mapper, dit programma moet het mogelijk maken om de map op dezelfde manier aan te passen als MEd, maar dan beter (Het zal nog een hoop werk worden) ;) en met meer functionaliteit.

Op dit moment kan mijn tool:

-De GTA IV map laden

-Objecten selecteren

-Objecten verplaatsen

-IMG Files editen

-Ingebouwde TXD/DFF Converter

-Water.dat laden en weergeven

En even wat plaatjes om jullie een plezier te doen :puh:

shadowmapper02.png

shadowmapper03.png

Bewerkt: door Shadow-Link
Link to comment
Delen op andere websites

Aaaw, gaaf man! Fantastisch, een Map Editor met nog meer functionaliteit voor alle GTA's in een! Ik hoop dat deze beter zal werken dan de IPL Editor, vooral met het selecteren en het laden van IPL's.

Interessant dat je het in Java doet. Mijn ervaring d'r mee is, dat het niet native is en erg sloom. Is bij jou dit niet het geval, en hoe heb je dat dan gedaan? En hoe heb je de interface zo native gemaakt ipv de Java look?

Ga je bij de Mission Editor proberen ook debugging, syntax highlighting en errors bij het compilen invoegen? En heb je al een idee hoe je het script moet compileren en decompileren?

Heb je ook al een idee (en ongeveer uitgewerkt in theorie) hoe het systeem gaat werken, in de zin van het verplaatsen van objecten? Erg veel zooi is buggy in Med en IPL Editor, ik hoop dat je d'r wat beters van maakt :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Aaaw, gaaf man! Fantastisch, een Map Editor met nog meer functionaliteit voor alle GTA's in een! Ik hoop dat deze beter zal werken dan de IPL Editor, vooral met het selecteren en het laden van IPL's.

Als je de problemen vermeld die je had kan ik ze proberen te vermijden ;) zelf eigenlijk niet heel veel problemen gehad met MEd.

Interessant dat je het in Java doet. Mijn ervaring d'r mee is, dat het niet native is en erg sloom. Is bij jou dit niet het geval, en hoe heb je dat dan gedaan? En hoe heb je de interface zo native gemaakt ipv de Java look?

Java wordt steeds iets sneller, zoiezo is het met de huidige systemen goed te doen. De look kan je zetten door de system look and feel te laden inplaats van de standaard ugly java look. ;)

Ga je bij de Mission Editor proberen ook debugging, syntax highlighting en errors bij het compilen invoegen? En heb je al een idee hoe je het script moet compileren en decompileren?

Mijn mission editor zal een visuele editor worden dus meer een soort DYOM stijl. Zodat het voor iedereen makkelijk wordt om een simpel script te maken, voor professioneel mission scripten zullen we tog egt op een Sanny Builder IV versie moeten wachten.

Heb je ook al een idee (en ongeveer uitgewerkt in theorie) hoe het systeem gaat werken, in de zin van het verplaatsen van objecten? Erg veel zooi is buggy in Med en IPL Editor, ik hoop dat je d'r wat beters van maakt :tu:

Op dit moment wil ik het nog simpel houden, maar heb al suggesties gehad om het in de 3ds max stijl te doen (met de pijltjes). Ook hier geld vertel wat voor problemen je had zodat ik ze kan fixen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn mission editor zal een visuele editor worden dus meer een soort DYOM stijl. Zodat het voor iedereen makkelijk wordt om een simpel script te maken, voor professioneel mission scripten zullen we tog egt op een Sanny Builder IV versie moeten wachten.

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is een heel goed idee. Missie's maken, waar je de coordinaten, hoeken en modellen real-time kan bekijken. Fantastisch :D Als ik suggesties heb, of bij eerste releases bugs vind, zal ik 't meteen melden :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Met alleen plaatsen van objecten e.d. kom je niet ver met scripten, he. :puh: Maar goed, leuk initiatief in ieder geval. Hopelijk zet je het door. Veel succes :tu:

Ik weet hoe scripten werkt dutch ;) scm is waarmee ik begon :puh:. Heb al ideeën over hoe ik het ga coden, maar dit komt later.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

gtaedit10.jpg

Sorry voor de dubbele post, maar als je edit ziet niemand het :puh:.

Ziet er niet heel anders uit maar kan nu objecten selecteren, rond verplaatsen en saven.

Ben nu bezig met het toevoegen van wpl's, img's, ide's etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi dat iemand met zoiets bezig is. Werkt het hele laden/saven/verplaatsen gedoe ook voor GtaIV, gezien het feit IV binaire IPL's (WPL's) gebruikt?

Het laden werkt helemaal, het opslaan werkt tot nu toe alleen bij wpl's buiten de img bestanden. Ik ben nu bezig om IMG's te kunnen rebuilden, hierdoor zal het saven binnen img's ook moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...