Jump to content

[IV][WIP]GTA-Editor


Shadow-Link

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

hoe moet je die object gaat verplaatsen ???

zo met al met MEd met van die balkje (Fijnste map editor (vindik) alleen door die balkjes kan je veel persieser werken =D)

of zo met mapeditor dat je er zo op moet klikken en slepen (moeilijk om objecten persies te plaatsen :( )

grtz rickie

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt met balkjes net als MEd, wil nog wel een sleepoptie toevoegen om snel grote stukken te kunnen slepen.

Als je aan mij vraagt wat ik de fijnste methode vind om te mappen...

Qua camera:

Muis om rond te kijken;

W, A, S en D om naar voren, achteren, links en rechts (zijwaarts) te bewegen;

"Shift" om te de beweging te versnellen.

Qua het verplaatsen etc. van objecten:

Pijltoetsen om over de Z- en Y-as te bewegen;

"Home" en "End" om het object omhoog/omlaag te bewegen;

"Shift" om de beweging te versnellen.

Rechtermuisknop op object --> vastpakken --> weer ergens neerzetten met linkermuisknop

Scrollen om te draaien over de Z-as (dus dat-ie wel horizontaal blijft)

"Ctrl" + Links/rechts pijltoets voor draaien over Z-as

"Ctrl" + Omhoog/omlaag pijltoets voor draaien over Y-as

"Ctrl" + Home/End voor draaien over Z-as

Misschien ben ik een beetje té veeleisend bloos.gif?

In principe dezelfde knoppen als de map-editor van Mta San Andreas r1.1.1 (dus niet de nieuwe DM 1.0 versie). Dat met die metertjes, zoals in MEd, vind ik uitermate irriterend werken. Snel mappen is er niet bij en vooral als het om omgevingsobjecten als bomen, struiken, lantaarnpalen, prullenbakken, verkeerslichten, bankjes enzovoort gaat duurt het uren. Dan is het snel slepen en kopiëren met de muis veel sneller, omdat dat soort objecten toch niet zo nauwkeurig geplaatst hoeven te worden. Ik gebruik niet voor niets de MTA map-editor om te mappen en die map vervolgens te converteren naar .ipl...

Op de MTA-manier kun je ook redelijk precies mappen en als het echt helemaal moet kloppen dan kun je altijd nog met metertjes gaan klooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind die balkjes juist makkelijker, je kunt er veel preciezer objecten naast elkaar zetten zonder spleetjes. Mijn probleem met MTA is dat ik soms nog niet weet welke knop nu voor welke draaimogelijkheid is. :cab: Het is simpelweg gewoon de manier waarop iemand mapt, dus mijn idee: Zet ze er gewoon allebij in. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ge-ni-aal. _O_

Echt prachtig, net de tool die nog ontbrak voor IV. Lekker de maps customizen en stunt parcours creëren, geweldig. :dans:

Een klein vraagje: als ik nu wijzigingen aanbreng aan een map (ik plaats bijvoorbeeld een paar containers anders zodat ze een parcours vormen), kan ik dat dan op één of andere manier delen met anderen, zoals je voor SA map mods kon uploaden?

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, dat ziet er goed uit :tu:. Ik zie dat je nog geen XYZ-as pijltjes hebt, ik neem aan dat dit later komt? En gebruikt GTA4 nog steeds DXT compressie? Ga zo door, en ik had nog één vraag wat het programmeren betreft; Bij mijn Windows7 heb ik bij een OpenFileDialog en waarschijnlijk ook SaveFileDialog dat de knopjes rechts boven verdwijnen (map omhoog, nieuwe map maken..) en bij jou is dat niet. Gebruik jij iets anders of... :puh:?

Link to comment
Delen op andere websites

@.Senne: Wat map modding betreft is alles nog bijna hetzelfde gebleven zoals bij San Andreas, dus zal je het ook op dezelfde manier kunnen delen. IV gebruikt net als SA DXT compressie voor de textures (hierdoor was een TXD naar WTD converter ook vrij makkelijk in me mapper ingebouwd :puh:)

@Beagle: Klopt XYZ pijltjes moet ik nog toevoegen maar dat is vrij snel gedaan. Wat de JFileChooser betreft, dat probleem heb ik ook in Windows 7, in het filmpje gebruikte ik me desktop pc die nog vista draait. Heb gelezen dat je beter FileChooser kan egbruiken dan JFileChooser, deze schijnt ook sneller te zijn. Dus hier ga ik even naar kijken.

Bewerkt: door Shadow-Link
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...