reflax Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 geweldig ! een map editor stoer heid ^.^ wanneer denk je dat ie voor public is ? Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2009 geweldig ! een map editor stoer heid ^.^ wanneer denk je dat ie voor public is ? Nog geen idee, er moeten op dit moment nog maar een paar dingen gedaan worden, dus ik denk zeer binnenkort. Reageren
wesley123 Geplaatst: 24 november 2009 Rapport Geplaatst: 24 november 2009 bump. Geweldige tool, kan echt neit wachten tot hij uit is! maar ff een vraagje, staat deze tool ook toe om in gta4 objecten te kopieren en ze dan ergens anders te plaatsen? Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 november 2009 bump. Geweldige tool, kan echt neit wachten tot hij uit is! maar ff een vraagje, staat deze tool ook toe om in gta4 objecten te kopieren en ze dan ergens anders te plaatsen? Ja dat kan Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Geplaatst: 30 november 2009 okee mooi zo, dan heb ik maar 1 ding te zeggen; DOORWERKEN! haha nee grapje, doe het gewoon rustig op je eigen tempo, maar als hij af is ben ik 1 van de eersten die hem download. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Geplaatst: 30 november 2009 hoe moet je die object gaat verplaatsen ??? zo met al met MEd met van die balkje (Fijnste map editor (vindik) alleen door die balkjes kan je veel persieser werken =D) of zo met mapeditor dat je er zo op moet klikken en slepen (moeilijk om objecten persies te plaatsen ) grtz rickie Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2009 Het werkt met balkjes net als MEd, wil nog wel een sleepoptie toevoegen om snel grote stukken te kunnen slepen. Reageren
.Senne Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Geplaatst: 1 december 2009 Heb je toevallig al een estimated release date? Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2009 Ik HOOP ergens volgende week, maar kan niks garanderen. Reageren
Puma Geplaatst: 2 december 2009 Rapport Geplaatst: 2 december 2009 Het werkt met balkjes net als MEd, wil nog wel een sleepoptie toevoegen om snel grote stukken te kunnen slepen. Als je aan mij vraagt wat ik de fijnste methode vind om te mappen... Qua camera: Muis om rond te kijken; W, A, S en D om naar voren, achteren, links en rechts (zijwaarts) te bewegen; "Shift" om te de beweging te versnellen. Qua het verplaatsen etc. van objecten: Pijltoetsen om over de Z- en Y-as te bewegen; "Home" en "End" om het object omhoog/omlaag te bewegen; "Shift" om de beweging te versnellen. Rechtermuisknop op object --> vastpakken --> weer ergens neerzetten met linkermuisknop Scrollen om te draaien over de Z-as (dus dat-ie wel horizontaal blijft) "Ctrl" + Links/rechts pijltoets voor draaien over Z-as "Ctrl" + Omhoog/omlaag pijltoets voor draaien over Y-as "Ctrl" + Home/End voor draaien over Z-as Misschien ben ik een beetje té veeleisend ? In principe dezelfde knoppen als de map-editor van Mta San Andreas r1.1.1 (dus niet de nieuwe DM 1.0 versie). Dat met die metertjes, zoals in MEd, vind ik uitermate irriterend werken. Snel mappen is er niet bij en vooral als het om omgevingsobjecten als bomen, struiken, lantaarnpalen, prullenbakken, verkeerslichten, bankjes enzovoort gaat duurt het uren. Dan is het snel slepen en kopiëren met de muis veel sneller, omdat dat soort objecten toch niet zo nauwkeurig geplaatst hoeven te worden. Ik gebruik niet voor niets de MTA map-editor om te mappen en die map vervolgens te converteren naar .ipl... Op de MTA-manier kun je ook redelijk precies mappen en als het echt helemaal moet kloppen dan kun je altijd nog met metertjes gaan klooien. Reageren
Basssss Geplaatst: 4 december 2009 Rapport Geplaatst: 4 december 2009 Ik vind die balkjes juist makkelijker, je kunt er veel preciezer objecten naast elkaar zetten zonder spleetjes. Mijn probleem met MTA is dat ik soms nog niet weet welke knop nu voor welke draaimogelijkheid is. Het is simpelweg gewoon de manier waarop iemand mapt, dus mijn idee: Zet ze er gewoon allebij in. Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2009 (bewerkt) DXT5 textures zijn nog bugged en de kwaliteit van het filmpje is erg slecht. Sorry daarvoor. Snel meer info Bewerkt: 9 december 2009 door Shadow-Link Reageren
.Senne Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Ge-ni-aal. Echt prachtig, net de tool die nog ontbrak voor IV. Lekker de maps customizen en stunt parcours creëren, geweldig. Een klein vraagje: als ik nu wijzigingen aanbreng aan een map (ik plaats bijvoorbeeld een paar containers anders zodat ze een parcours vormen), kan ik dat dan op één of andere manier delen met anderen, zoals je voor SA map mods kon uploaden? Reageren
Beagle Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Wow, dat ziet er goed uit . Ik zie dat je nog geen XYZ-as pijltjes hebt, ik neem aan dat dit later komt? En gebruikt GTA4 nog steeds DXT compressie? Ga zo door, en ik had nog één vraag wat het programmeren betreft; Bij mijn Windows7 heb ik bij een OpenFileDialog en waarschijnlijk ook SaveFileDialog dat de knopjes rechts boven verdwijnen (map omhoog, nieuwe map maken..) en bij jou is dat niet. Gebruik jij iets anders of... ? Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 10 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2009 (bewerkt) @.Senne: Wat map modding betreft is alles nog bijna hetzelfde gebleven zoals bij San Andreas, dus zal je het ook op dezelfde manier kunnen delen. IV gebruikt net als SA DXT compressie voor de textures (hierdoor was een TXD naar WTD converter ook vrij makkelijk in me mapper ingebouwd ) @Beagle: Klopt XYZ pijltjes moet ik nog toevoegen maar dat is vrij snel gedaan. Wat de JFileChooser betreft, dat probleem heb ik ook in Windows 7, in het filmpje gebruikte ik me desktop pc die nog vista draait. Heb gelezen dat je beter FileChooser kan egbruiken dan JFileChooser, deze schijnt ook sneller te zijn. Dus hier ga ik even naar kijken. Bewerkt: 10 december 2009 door Shadow-Link Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.