Jump to content

welke video kaart?


koeniekazaa

Recommended Posts

Op Tweakers.net kan je in de pricewatch opzoek naar de de winkels waar ze de verschillende versies van de 4850 verkopen en dan kan je dus kiezen uit de goedkoopste winkel of een winkel met een goede reputatie (staat er naast in de vorm van een balkje). Ik raad je overigens een 1Gb versie aan, daarmee zou je de textures op high kunnen zetten, net als de andere settings verwacht ik.

De Intel IGP's (Integrated Graphics Processors) zijn nooit te vervangen, maar je kan altijd een andere videokaart op het moederbord prikken en de Intel gewoon niet gebruiken. Zorg er wel voor dat de drivers van de Intel kaart eraf zijn, anders krijg je gezeur met de drivers van de andere videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • koeniekazaa

    16

  • QinX

    4

  • Sprunk

    3

  • GTA_MasterNL

    3

Top Posters In This Topic

Op Tweakers.net kan je in de pricewatch opzoek naar de de winkels waar ze de verschillende versies van de 4850 verkopen en dan kan je dus kiezen uit de goedkoopste winkel of een winkel met een goede reputatie (staat er naast in de vorm van een balkje). Ik raad je overigens een 1Gb versie aan, daarmee zou je de textures op high kunnen zetten, net als de andere settings verwacht ik.

De Intel IGP's (Integrated Graphics Processors) zijn nooit te vervangen, maar je kan altijd een andere videokaart op het moederbord prikken en de Intel gewoon niet gebruiken. Zorg er wel voor dat de drivers van de Intel kaart eraf zijn, anders krijg je gezeur met de drivers van de andere videokaart.

hoi.

ik heb een lopen kijken op die site maar ik kom er niet uit er zijn 100 keuzens. En de HD 4850 van 512mb en die van 1 gb schelen 10 euro met de zelfde luchtfilter erop ik snap er niet meer van xD. heb je voor de 1gb versie een beter pc nodig dan voor de 512mb versie? zou iemand er een voor mij uit kunnen zoeken?

1.een video kaart 512mb/1gb kaart (ik wil niet aan mijn systeem veranderen).

2.rond de 100 euro liefst iets minder ong. 90.-

Link to comment
Delen op andere websites

Er is wel iets waar je op moet letten! Je voeding moet wel de HD4850 genoeg vermogen kunnen geven. Ik persoonlijk raadt je dan aan een voeding te hebben van ongeveer 400 watt, meer zal je niet nodig hebben met die processor enz. De beste manier en ongeveer de enigste manier om achter te komen is om je kast open te maken en te kijken wat er op het stickertje van de voeding staat. Wat waarschijnlijk een makkelijkere optie is om even op je pc te googlen en kijken of daar iets over voeding staat ;)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Er is wel iets waar je op moet letten! Je voeding moet wel de HD4850 genoeg vermogen kunnen geven. Ik persoonlijk raadt je dan aan een voeding te hebben van ongeveer 400 watt, meer zal je niet nodig hebben met die processor enz. De beste manier en ongeveer de enigste manier om achter te komen is om je kast open te maken en te kijken wat er op het stickertje van de voeding staat. Wat waarschijnlijk een makkelijkere optie is om even op je pc te googlen en kijken of daar iets over voeding staat ;)

okay nu snap ik er helemaal niets meer van xD

wat moet ik nou veranderen aan me pc om de HD4850 in mijn pc te kunnen plaatsen.

Ik heb een inspiron 530 en dacht dat het een 300 Watt voeding was.

wat is het verschil tussen een HD4850 en een HD4750?

en wat is een goeie HD4850 want je hebt keuzes van 90 euro tot 200 euro ongeveer.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is wel iets waar je op moet letten! Je voeding moet wel de HD4850 genoeg vermogen kunnen geven. Ik persoonlijk raadt je dan aan een voeding te hebben van ongeveer 400 watt, meer zal je niet nodig hebben met die processor enz. De beste manier en ongeveer de enigste manier om achter te komen is om je kast open te maken en te kijken wat er op het stickertje van de voeding staat. Wat waarschijnlijk een makkelijkere optie is om even op je pc te googlen en kijken of daar iets over voeding staat ;)

okay nu snap ik er helemaal niets meer van xD

wat moet ik nou veranderen aan me pc om de HD4850 in mijn pc te kunnen plaatsen.

Ik heb een inspiron 530 en dacht dat het een 300 Watt voeding was.

wat is het verschil tussen een HD4850 en een HD4750?

en wat is een goeie HD4850 want je hebt keuzes van 90 euro tot 200 euro ongeveer.

Voor een 4850 heb je denk ik dan wel een nieuwe voeding nodig, die kans zit er wel in.

Link to comment
Delen op andere websites

HD 4850 geeft een bottleneck(slechte processor en goede videokaart, gevolg: de videokaart zit te schreeuwen om beelden terwijl de Pentium 4 amper de kaart bij kan houden, bijgevolg: verspilling van je geld en je kaart werkt amper. Het kan ook omgekeerd, dat je processor heel goed is en je videokaart prut) met je Pentium 4.

Link to comment
Delen op andere websites

Okay ik volg het allemaal niet zo goed meer ik heb al een paar tips gehad zoals de Geforce 9500XT en de HD4850 dat zijn goeie video kaarten en betaalbaar. maar de ene zegt dat ik heb er alleen maar in hoeft te doen en hij werkt en van de andere hoor ik weer je moet een grotere voeding hebben. wat moet ik nou voor video kaart halen? zou die HD4850 ook werken met 300 volt?

Bewerkt: door koeniekazaa
Link to comment
Delen op andere websites

volt? Ik hoop dat je Watt bedoelt, want op een normale huisinstallatie zit 230V ^_^

Met 300W red je het niet i.c.m. een HD4850

haha watt bedoel ik ja. :)

dan wordt het geen HD4850, want ik wil niets aan mij pc veranderen.

heb ik voor de 9800GT of GTS250 ook een 400 watt voeding nodig?

zo ja wat zou dan een goeie video kaart zijn? (zonder iets te veranderen aan mijn pc)

Bewerkt: door koeniekazaa
Link to comment
Delen op andere websites

Zonder iets te verranderen moet je naar het budget segment kijken, zoals de 9500GT, waardeloze kaart maar draait wel op jouw voeding.

okay bedankt dan wordt dat hem.

maar wat is het verschil tussen een HD4850 van 1gb of een 9500GT van 1gb?

waarom zit er zo weinig verschil tussen 512mb en 1gb (kwa prijs)?

is 1gb ook 2x zo goed?

Bewerkt: door koeniekazaa
Link to comment
Delen op andere websites

Zonder iets te verranderen moet je naar het budget segment kijken, zoals de 9500GT, waardeloze kaart maar draait wel op jouw voeding.

okay bedankt dan wordt dat hem.

maar wat is het verschil tussen een HD4850 van 1gb of een 9500GT van 1gb?

waarom zit er zo weinig verschil tussen 512mb en 1gb (kwa prijs)?

is 1gb ook 2x zo goed?

het enige nut van die 1gb is dat hoge resoluties(makkelijker) mogelijk zijn en voor gta4 kan je dan de settings hoger zetten, maar dat maakt bij gta4 geen zak uit omdat je met een 9500 gewoon een dikke low eruit haalt waarschijnlijk

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder iets te verranderen moet je naar het budget segment kijken, zoals de 9500GT, waardeloze kaart maar draait wel op jouw voeding.

okay bedankt dan wordt dat hem.

maar wat is het verschil tussen een HD4850 van 1gb of een 9500GT van 1gb?

waarom zit er zo weinig verschil tussen 512mb en 1gb (kwa prijs)?

is 1gb ook 2x zo goed?

het enige nut van die 1gb is dat hoge resoluties(makkelijker) mogelijk zijn en voor gta4 kan je dan de settings hoger zetten, maar dat maakt bij gta4 geen zak uit omdat je met een 9500 gewoon een dikke low eruit haalt waarschijnlijk

okay deze reactie snap ik niet xD.

je wilt dus zeggen dat het verschil tussen de 512mb en 1gb uitvoering is dat je met de 1gb op hoger resolutie kan spelen maar ook op deze zelfde details?

dat klopt toch niet? met 1 gb kan je alles op high detail zetten en met de 512 mb bijv. maar op meduim toch?

dan nog een paar vraagjes opnieuw.

wat is het verschil tussen een HD4850 van 1gb of een 9500GT van 1gb?

waarom zit er zo weinig verschil tussen 512mb en 1gb (kwa prijs)?

is 1gb ook 2x zo goed?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, er zit haast geen verschil in.

Een 9500GT heeft niet genoeg power om het spel op medium te draaien, zowel met 512mb/1024mb of met 2048mb.

Een HD4850 heeft voldoende power voor high.

okay dus een 9500GT is langzamer/slechter dan een HD4850.

dan ga ik toch maar een HD4850 videokaart halen.

moet ik nog meer aan mijn pc veranderen dan alleen de voeding?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...