Jump to content

PEGI richtlijn wordt wetgeving


Jacky-2007

Lees eerst de hoofdpost aandachtig voor je de poll invult!  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekent dit voor jou?

    • Het verandert niets, ik ben tenslotte 18+
      23
    • Het verandert niets, ik ben onder de 18 maar mijn ouders gaan altijd mee dus die kopen het dan wel
      21
    • Het verandert niets, ik heb een oudere broer/zus die voor mij de games kan kopen zonder dat mijn ouders de game zien of afkeuren
      5
    • Heel waardeloos, dit betekent dat ik een volgende GTA niet kan kopen!
      0
    • Heel waardeloos, want ik vind de PEGI rating vaak niet kloppen
      11
    • Heel waardeloos, ben onder de 18 maar mijn ouders letten er nooit op en ik kocht altijd gewoon wat mij leuk leek
      26


Recommended Posts

Wat mijn probleem is met een wet als deze, is dat maar 0,00001% van de mensen die gewelddadige games spelen er ook daadwerkelijk een kronkel van in hun kop krijgen. Ik vind dat er hedendaags te veel gegeneraliseerd wordt, als een kleine groep iets doet, wordt de grote massa als verantwoordelijke aangewezen.

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar ik sluit me aan bij bovenstaande. Dit soort situaties worden vaak compleet uit z'n verband getrokken, want de media licht de negatieve gevallen eruit. Dat is logisch, nieuwswaarde natuurlijk, maar het gros van de bevolking (En met name de moraalridders) kijkt op zo'n moment helemaal niet naar de duizenden andere gamers die het spel wél op een normale manier kunnen spelen zonder er knettergek van te worden. En dát is waar ik me aan erger.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat een spel er voor zorgt dat iemand een bepaald actie onderneemt. Wat mij wel mogelijk lijkt, is dat iemand die al bepaalde gedachten heeft (religieus of anderszins) en die iets wil doen, een game (of film bijvoorbeeld) als inspiratiebron gebruikt.

Dan zou de wetgeving namelijk zodanig moeten worden aangepast dat bijvoorbeeld ook het journaal 18+ worden. Hoe vaak zie je daarin geen beelden van een schietpartij of ander geweld? Je zal dus alles waar geweld in voorkomt 18+ moeten maken, en ik denk dat dat onbegonnen werk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Mhaww, ze willen gewoon een zondebok hebben.

Vroeger als iemand in je jaren 70 of 80 in het rond gingen schieten, en het bleek dat die een tv in huis had staan, was het 'schuld ligt diegene omdat ie (gewelddadige) films keek en daardoor gehersenspoeld werd'.

Tegenwoordig als het blijkt dat diegene af en toe spellen speelde, 'oh, hij speelt games en zeker blablabla, dus dat is de boosdoender'.

Tis sensatie nieuws, dat willen mensen horen, want als iemand niet deed gamen maar alleen films keek, dan hoor je dat niet, dat is al 20 jaar gebruikt en niks nieuws aan en films kijken is tegenwoordig normaal bij jong en oud.

Ik denk ook niet dat een spel iemand op zulke gedachten brengt, dat iemand braaf is en netjes leert, en dan een gewelddadige game speelt, en dan ineens een moordenaar of koudbloedige wordt.

Wat ik wel denk, dat als iemand al gedachten heeft om te moorden/etc., wat door verleden kan komen of bepaalde beperkingen, dat games maar ook films dat kunnen triggeren dat diegene dat toch of sneller doet.

Maar diegene zijn dan totaal niet stabiel, en uiteindelijk is het bij zo'n persoon wachten tot de bom ontploft, wat soms niet eens door games/films hoeft te komen maar een gebeurtenis in desbetreffende leven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat een spel er voor zorgt dat iemand een bepaald actie onderneemt. Wat mij wel mogelijk lijkt, is dat iemand die al bepaalde gedachten heeft (religieus of anderszins) en die iets wil doen, een game (of film bijvoorbeeld) als inspiratiebron gebruikt.

Dan zou de wetgeving namelijk zodanig moeten worden aangepast dat bijvoorbeeld ook het journaal 18+ worden. Hoe vaak zie je daarin geen beelden van een schietpartij of ander geweld? Je zal dus alles waar geweld in voorkomt 18+ moeten maken, en ik denk dat dat onbegonnen werk is.

ik ben het volledig met je eens :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is een feit dat kinderen nu eenmaal niet de werkelijkheid en fictie kunnen scheiden zoals (jong-) volwassenen dat doen. Dat er daarnaast seksueel getinte content in een game zit, trekt de grens naar 18+. Ik wil niet zeggen dat de leden hier niet in staat zijn om dat te scheiden, als je lid wordt van een community als dit, dan blijkt al dat je verder denkt dan menig ander.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...