Jump to content

Bokser Mike Tyson beëindigt carrière


Tha Real G.

Recommended Posts

Bokser Mike Tyson beëindigt carrière

Uitgegeven: 12 juni 2005 09:09

Laatst gewijzigd: 12 juni 2005 15:10

WASHINGTON - Voormalig wereldkampioen boksen Mike Tyson (38) heeft zaterdag in Washington gezegd dat hij zijn carrière beëindigt. Kort daarvoor had de Amerikaanse zwaargewicht een wedstrijd na zes ronden van de Ier Kevin McBride op technisch knock-out verloren.

Tyson had voor het laatst in juli 2004 in de ring gestaan. Hij verloor toen van de Brit Danny Williams. De nederlaag tegen de onbekende McBride was zijn derde verlies in vier partijen. "Het zit er niet meer in", verklaarde Tyson naderhand. "Met mij is het gedaan. Ik ben niet meer geïnteresseerd nog verder te vechten. Mijn hart geeft me dat in."

Knock-out

Evenals bij zijn recente knock-out nederlagen tegen de Britten Lennox Lewis en Danny Williams kwam ook dit verlies onverwacht. Tyson startte overtuigend en bracht zijn opponent in de zesde ronde zelfs een bloedende hoofdwond toe, boven het linker oog. Tegen het einde van de ronde sloeg de Ier Tyson echter tegen het canvas.

Ogenschijnlijk niet al te zwaar aangeslagen trok Tyson zich terug in zijn hoek, van waaruit al snel het verzoek aan de arbiter Joe Cortez kwam de partij te beëindigen. "Ik kan dit niet meer", verklaarde Tyson kort later, in alle rust en weloverwogen. "Op deze manier breng ik de sport in verlegenheid. Verder gaan betekent bovendien mezelf voor de gek houden."

Briljant vechter

McBride, door de kenners vooraf als kansloos ingeschat, gaf naderhand hoog op van zijn tegenstander. "Tyson is nog steeds een briljant vechter", verklaarde de 32-jarige Ier. "Misschien is hij wel de grootste aller tijden. Ik had het geluk dat ik hem op het juiste moment op de juiste plaats trof. Als dit voor Mike 'the end of the road' is, is het voor mij het begin."

Tyson zei dat zijn besluit te stoppen, in het geval van verlies, al vooraf was genomen. Bij een zege was hij waarschijnlijk doorgegaan. Stopt hij daadwerkelijk, dan doet hij dat met een positieve score als prof van 50 tegen 6. Van zijn 50 overwinning waren er 44 door knock-out.

Miljoenenschuld

Bekend is dat het fenomeen Tyson een miljoenenschuld heeft, sinds zijn faillissement enige tijd geleden. Voor zijn partij tegen McBride ontvangt hij in elk geval nog 5 miljoen dollar. Zijn winnende tegenstander krijgt er 150.000 bijgeschreven.

In 1986 werd Tyson de jongste wereldkampioen, door een WBC-titelduel te winnen. Een jaar later veroverde hij ook de WBA-titel en werd hij overall-kampioen. Die titel hield hij vast tot 1990. Daarna kwam hij vooral in opspraak door geweldsdelicten en veroordelen. In 1996 heroverde hij voor een korte periode enkele wereldtitels, na drie jaar in de gevangenis te hebben gezeten.

bron:nu.nl

-------------------------------------------------------------------------------------------

goeie bokser maar overal komt ooit een einde

Link to comment
Delen op andere websites

:( jammer dat hy stopt :( hy kan net heel goed boksen en nu stopt hy als ik hem was was ik doorgegaan :)

Hij is zeker een goede boxer.

Maar hij zou vast wel zijn redenen hebben waarom hij stopt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

:( jammer dat hy stopt :(  hy kan net heel goed boksen en nu stopt hy als ik hem was was ik doorgegaan :)

Hij is zeker een goede boxer.

Maar hij zou vast wel zijn redenen hebben waarom hij stopt. ;)

Denk ik ook Geldproblemen enzovoort

Spijtig was mijn favoriete bokser

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, laatste tijd ook niet echt veel van hem gehoord.Geldproblemen kan wel wezen zeker na dat "oorincident" Vond hem niet echt goed. Cassius Clay was beter, Ook die nare tatoe op zijn gezicht stond me niet aan. Blij dat hij stopt

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant vind ik het jammer dat hij stopt maar aan de andere kant ook weer niet .

Natuurlijk was hij een goeie bokser hij kon er wel wat van ja. :)

Alleen die oor incident daar kan ik me toch behoorlijk aan irriteren wat zwak zeg daar kan ik niet tegen.

Ik vind hem ook wel een rare gozer, mijn mening.

Hij heeft het wel ver geschopt en dat vind ik wel een applausje waard. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik vind het ook wel een rare gozer, het oor afbijten van een tegenstander echt weird :blink:

Maar goed op een bepaalde leeftijd moet je toch maar gaan stoppen als je niks meer wint en dat is niet echt goed voor het zelf vertrouwen om maar door en door te gaan als je toch weet dat het niks meer wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk denk ik dat hij is gestopt omdat hij dacht:Mmm... ik heb nu toch genoeg geld dus hoef ik niet meer te boxen(ze doen het toch alleen maar voor het geld).Wel jammer dat hij stopt voor zijn fans natuurlijk,ik zelf kijk nooit naar boxen,meer naar kungfu(in films) enz.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk denk ik dat hij is gestopt omdat hij dacht:Mmm... ik heb nu toch genoeg geld dus hoef ik niet meer te boxen(ze doen het toch alleen maar voor het geld).Wel jammer dat hij stopt voor zijn fans natuurlijk,ik zelf kijk nooit naar boxen,meer naar kungfu(in films) enz.

Euhm hij was wel failliet he hij heeft veel geld gekrege voor deze wedstrijd

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk denk ik dat hij is gestopt omdat hij dacht:Mmm... ik heb nu toch genoeg geld dus hoef ik niet meer te boxen(ze doen het toch alleen maar voor het geld).Wel jammer dat hij stopt voor zijn fans natuurlijk,ik zelf kijk nooit naar boxen,meer naar kungfu(in films) enz.

Euhm hij was wel failliet he hij heeft veel geld gekrege voor deze wedstrijd

Volgens mij zat het anders, hij ging failliet, dus hij dacht: Als ik nu ff een paar wedstrijden box, heb ik zo weer genoeg geld.

Maar ja hij won die wedstrijden niet, dus kreeg hij ook geen geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk denk ik dat hij is gestopt omdat hij dacht:Mmm... ik heb nu toch genoeg geld dus hoef ik niet meer te boxen(ze doen het toch alleen maar voor het geld).Wel jammer dat hij stopt voor zijn fans natuurlijk,ik zelf kijk nooit naar boxen,meer naar kungfu(in films) enz.

Euhm hij was wel failliet he hij heeft veel geld gekrege voor deze wedstrijd

Volgens mij zat het anders, hij ging failliet, dus hij dacht: Als ik nu ff een paar wedstrijden box, heb ik zo weer genoeg geld.

Maar ja hij won die wedstrijden niet, dus kreeg hij ook geen geld.

Jawel hij heeft wel geld gekrege in die wedstrijd een paar miljoen zelf <_<

Bewerkt: door Royce Da 5'9''
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...