Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Je vergeet iets.

WK Finale bal Jo'Bulani

7949.jpg

Is dat nou echt goud?

Ik geloof het niet, maar je weet het maar nooit...

Doet jullie school ook iets speciaals voor maandag?

Wij krijgen 50 minuten rooster en daarna gaan we de wedstrijd kijken in de grote aula :eten:

Nee natuurlijk geen echt goud :puh: te duur. Maar mijn school gaat maandagmiddag de wedstrijd kijken op het digibord met beamer

EDIT: Wat een kans voor Zuid-Afrika op het eind tegen de paal

Bewerkt: door sanvice
Link to comment
Delen op andere websites

Zuid-Afrika viel me heel erg mee, vandaag. :tu: Nu is Uruguay - Frankrijk bezig, ben benieuwd.

Of NL kampioen wordt? Ik durf daar niets over te zeggen. Ook niet over Spanje of een andere favoriet. Negen van de tien keer maakt de favoriet het niet waar, en komt er een "gevaarlijke outsider".

Nederland maakt kans zolang ze niet te briljant spelen. Het gevaar bij Nederland zit hem in twee dingen: allereerst kunnen ze absoluut niet tegen de "favorieten-rol". Dan spelen ze altijd matig. Daarnaast spelen ze briljant op de verkeerde momenten. Tegen een Japan kan je misschien wat minder briljant spelen, tegen een ander team hoef je dat niet te proberen.

EDIT: Uruguay - Frankrijk: 0 - 0.

Saai! Doelpuntloos nog wel... Twee keer een gelijkspel vandaag.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch nog toe vind ik de wedstrijden niet heel boeiend. Bij Zuid-Afrika kwam nog wel eens wat actie kijken, maar Uruguay-Frankrijk was belachelijk... :7

Inderdaad. Maar de wedstrijd tussen Zuid-Afrika en Mexico viel me eigenlijk nog wel mee.

Vandaag toch twee mooie wedstrijden met Argentinie en Engeland. Maar trouwens, ben ook wel benieuwd naar Zuid-Korea tegen Griekenland: de verrassing van wk 2002 tegen de winnaar van het ek 2004.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch nog toe vind ik de wedstrijden niet heel boeiend. Bij Zuid-Afrika kwam nog wel eens wat actie kijken, maar Uruguay-Frankrijk was belachelijk... :7

Inderdaad. Maar de wedstrijd tussen Zuid-Afrika en Mexico viel me eigenlijk nog wel mee.

Vandaag toch twee mooie wedstrijden met Argentinie en Engeland. Maar trouwens, ben ook wel benieuwd naar Zuid-Korea tegen Griekenland: de verrassing van wk 2002 tegen de winnaar van het ek 2004.

Engeland - USA wordt vuurwerk, Zuid-Korea - Griekenland is ook niet mis en Argentinië - Nigeria wordt de bom, want Argentinië wil natuurlijk winnen en Nigeria ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat gebeurd er eigenlijk als bijvoorbeeld Uruguay en Frankrijk nu allebei de volgende wedstrijden met dezelfde cijfers (bijv. 1-0) winnen? Dus alles, zowel aantal punten als aantal (tegen)doelpunten als het onderling resultaat gelijk is?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat gebeurd er eigenlijk als bijvoorbeeld Uruguay en Frankrijk nu allebei de volgende wedstrijden met dezelfde cijfers (bijv. 1-0) winnen? Dus alles, zowel aantal punten als aantal (tegen)doelpunten als het onderling resultaat gelijk is?

Dan hebben ze 4 punten allebei, en er gaan 2 teams door naar de volgende rond. Dus dat zal dan geen probleem zijn. Maar als Frankrijk en Uruguay de laatste 2 wedstrijden verliezen. Dan staat alles weer gelijk en gaan denk Zuid-Afrika en Mexico door, omdat zei dan 2 doelpunten hebben gemaakt en Frankrijk en Uruguay maar een doelpunt, hopelijk snap je het een beetje en klopt het ook.

Dat over die gevaarlijke outsiders heb je gelijk (paar posts terug), ik denk toch weer dat Duitland weer ver komt en hopelijk ook Nederland want dat wordt ook gezien als een gevaarlijke outsider.

Bewerkt: door Leontjuuh-gta
Link to comment
Delen op andere websites

Wat gebeurd er eigenlijk als bijvoorbeeld Uruguay en Frankrijk nu allebei de volgende wedstrijden met dezelfde cijfers (bijv. 1-0) winnen? Dus alles, zowel aantal punten als aantal (tegen)doelpunten als het onderling resultaat gelijk is?

Dan wordt er gekeken naar de FIFA wereldranglijst dacht ik. Er wordt dan dus eigenlijk gekeken naar wie er in het verleden beter was. ;)

@ Hierboven: Het gaat Jet erom dat wie er 1 en wie er 2 wordt. Dat is namelijk ook belangrijk, voor de volgende rondes.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind ik persoonlijk een domme regel. Wat als iemand in een ver verleden (1960?) fantastisch gevoetbald heeft, en zich daarna niet eens meer geplaatst heeft, ten opzichte van iemand die zich voor het eerst plaatst. Wat maakt die ander beter? Ik vind het zo krom, elk toernooi moet op zichzelf staan. Maar ja, een extra wedstrijd is ook niet logisch...maargoed.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat gebeurd er eigenlijk als bijvoorbeeld Uruguay en Frankrijk nu allebei de volgende wedstrijden met dezelfde cijfers (bijv. 1-0) winnen? Dus alles, zowel aantal punten als aantal (tegen)doelpunten als het onderling resultaat gelijk is?

Dan wordt er gekeken naar de FIFA wereldranglijst dacht ik. Er wordt dan dus eigenlijk gekeken naar wie er in het verleden beter was. ;)

@ Hierboven: Het gaat Jet erom dat wie er 1 en wie er 2 wordt. Dat is namelijk ook belangrijk, voor de volgende rondes.

Ooww.. Ja ik dacht er gaan er twee door en niet een. Dat over hoe hoog je staat in de fifa ranglijst wist ik niet. Is eigenlijk wel een stomme regel, zo kan Zuid-Afrika dan niet eerste worden.

Bewerkt: door Leontjuuh-gta
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf vind het ook een belachelijke regel. Het is daarnaast ook gewoon niet eerlijk tegenover nieuwe opkomers. Ik ben absoluut geen voorstander van de Fair-Play regel, maar daar zou ik hier dan nog eerder naar kijken...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...