Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Je zal of vd Vaart of Kuyt toch echt moeten dumpen. Vd Vaart trekt alleen maar naar binnen, wat alleen kan wanneer er dan iemand op links diep kan gaan. Gio is te oud en Sneijder doet dat ook niet. Dus beter begint Nederland gewoon met Elia of Affelay op links.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zal of vd Vaart of Kuyt toch echt moeten dumpen. Vd Vaart trekt alleen maar naar binnen, wat alleen kan wanneer er dan iemand op links diep kan gaan. Gio is te oud en Sneijder doet dat ook niet. Dus beter begint Nederland gewoon met Elia of Affelay op links.

Ik vind Elia niet goed genoeg voor een hele wedstrijd, Afellay heeft wat dat betreft meer ervaring maar minder diepgang, maar als Van der Vaart zijn spel aanpast heb je daar ook wel een goeie aan.

Maar Kuyt moeten ze laten staan, die speelt zonder y. Maar ik was wel blij dat Nederland vrij vroeg voor kwam in de tweede helft, anders hadden ze dadelijk nog risico's moeten nemen met Robben. Ö

Link to comment
Delen op andere websites

:dans: Zwitserland wint tegen Spanje met 1-0 :dans:

Maar Spanje was veel beter en had veel meer kansen.

Die goal van Zwitserland was puur geluk.

Ho ho, je hebt op een punt wel gelijk dat spanje beter was, maar als je de kansen niet afmaakt dan win je niet. Die goal van Zwitserland was geen geluk, maar fout van de verdediging en Spanje heeft geluk gehad dat het geen 2-0 voor Zwitserland werd.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind het toch wel opvallend dat meer dan de helft denkt dat Nederland wereldkampioen wordt. Ik hoop het ook, maar ik denk het absoluut niet. Ik denk dat Argentinië of Brazilië kampioen wordt. Ik vind de wedstrijden tot nu toe toch wel opvallend. Ik had bijvoorbeeld wel verwacht dat Brazilië wel wat meer kon presteren tegen Noord-Korea dan 2-1. En Nederland speelde tegen Denemarken ook niet echt geweldig.

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig die stunt van Zwitserland. :puh:

Ik had nooit gedacht dat Zwitserland zelfs een goal zou maken dus het was zeker een mooie en aangename verassing. :puh:

Spanje was wel de betere (sterkere) ploeg daar valt niet over te discussiëren.

Maar eigenlijk was Zwitserland de slimste ze hebben zo sterk mogelijk gewerkt aan de verdediging en net wanneer Spanje het niet verwacht kwam ze met de counter en de goal. :puh:

Proficiat Zwitserland! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Je zal of vd Vaart of Kuyt toch echt moeten dumpen. Vd Vaart trekt alleen maar naar binnen, wat alleen kan wanneer er dan iemand op links diep kan gaan. Gio is te oud en Sneijder doet dat ook niet. Dus beter begint Nederland gewoon met Elia of Affelay op links.

Agree. Sneijder en vd Vaart lopen elkaar in de weg. :cab: Affelay ben ik sowieso geen fan van; ook niet van persoonlijkheid. Als het lukt, is hij een ster. Als het niet lukt, dan gaat het ook niet lukken. Ja, als Elia zo een hele wedstrijd is, dan wel. Maar ik denk dat als je hem in de basis zet, het er niet zo uitkomt als bij een invalbeurt...

Hahaha.. Spanje.. Ik lachte me dood. ^_^ Ook leuk voor de WK-poule. :D Ze zullen zich wel herpakken. Tenminste, dat mag ik hopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oranjegekte

Ik zie het al helemaal voor me. De wedstrijd bevindt zich in de slotfase. Robben schiet er op de rechterflank vandoor, met dat typerende loopje van ‘m. Een schijnbeweging, ‘de 16’ in. Schijnbaar achteloos legt hij de bal met ‘buitenkant voet’ panklaar voor Van Persie. Die twijfelt niet en haalt uit: goal! Nederland gaat door naar de volgende ronde van het WK in Zuid Afrika. Ik veer overeind en juich, maar enkele seconden later besef ik wat dit betekent. Weer een wedstrijd en dus weer een grote politie-inzet. Want de oranjegekte kent niet alleen maar positieve kanten.

Natuurlijk hoop ik als oranjesupporter dat Nederland de wereldtitel wint, maar als korpschef ben ik inmiddels zover dat ik me afvraag of dat het gewenste scenario is. Het werelkampioenschap voetbal legt in Nederland een enorme druk op de regionale politiekorpsen. Bij de politie spreken we in dit kader van de ‘oranje thuissituatie’. Om er na afloop van elke gewonnen wedstrijd voor te zorgen dat de feestvreugde niet omslaat in ellende en om randverschijnselen de kop in te drukken, wordt vanaf 11 juni een maand lang een fors beroep gedaan op de capaciteit van de politie. En door tal van bezuinigingsmaatregelen staat die capaciteit al ernstig onder druk.

De ervaring leert bovendien dat hoe verder het Nederlands elftal komt, hoe groter de kans op ‘gedoe’. De feestvreugde neemt met elke ronde toe, helaas geldt dat vaak ook voor de intensiteit van de ongeregeldheden. Vanuit verschillende functies in het politiekorps Haaglanden heb ik dat aan den lijve ondervonden. Zolang het Nederlands elftal blijft meedoen om de prijzen, blijft de druk op de politie niet alleen bestaan, maar wordt die zelfs groter. De politie kan dan niet worden ingezet op andere terreinen.

Met een spontaan volksfeest is niets mis, ik vind het prachtig dat Nederland straks volledig oranje kleurt en als voetballiefhebber wens ik het Nederlands elftal overwinning na overwinning. Maar als korpschef sta ik straks voor een duivels dilemma als de elf van Van Marwijk winnen: moet ik dan juichen of niet?

Henk van Essen, RKC portefeuillehouder voetbal

Korpschef Politie Haaglanden

Bron.

Ik vond dit wel een leuk stukje, de keerzijde van de medaille ;)

ps. RKC staat niet voor de gelijknamige voetbalclub uit Waalwijk, maar staat voor "raad van korpschefs"

Link to comment
Delen op andere websites

Toch mooi om te zien hoe alle Belgen reageren met "ik hoop dat Nederland ver komt!" en alle Nederlanders zeggen "haha, België is er niet eens bij". :7 Klasse, Belgen. :puh:

Duitsland verloren... Domme Klose, ongelooflijk. Verenigde Staten heeft gelijk gespeeld, na een 2-0 achterstand. Was naar mijn idee één van de mooiste wedstrijden van dit WK tot nu toe! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...