Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Juist, Duitsland is niet onze aartsrivaal. Hearv94, Wie is onze rivaal?

Nederland :D

Wel jammer dat België niet meedoet, was een leuke finale geweest. :7

Zelf denk ik dat Argentinië kampioen wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Nederland - Kameroen mooiste wedstrijd in het WK tot nu toe :)

Mijn vader had inderdaad gelijk toen hij voorspelde dat Kameroen beter zou spelen nu ze geen hoge druk meer op hun schouders hadden. Ze speelden idd erg goed en kregen wel erg veel kansen van NL na die goal van van Persie.

Ik dacht evve dat ik een weddenschap met iemand zou verliezen(niet dus :puh: ). Ik vond Kameroen veel beter spelen dan Denemarken en Japan :tu:

Gelukkig kon Huntelaar die bal der in pingelen aan het eind :klap:

En we hebben jammer genoeg onze eerste tegengoal dit WK geincasseert :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Nederland - Kameroen mooiste wedstrijd in het WK tot nu toe :)

Mijn vader had inderdaad gelijk toen hij voorspelde dat Kameroen beter zou spelen nu ze geen hoge druk meer op hun schouders hadden. Ze speelden idd erg goed en kregen wel erg veel kansen van NL na die goal van van Persie.

Ik dacht evve dat ik een weddenschap met iemand zou verliezen(niet dus :puh: ). Ik vond Kameroen veel beter spelen dan Denemarken en Japan :tu:

Gelukkig kon Huntelaar die bal der in pingelen aan het eind :klap:

En we hebben jammer genoeg onze eerste tegengoal dit WK geincasseert :7

Dat heeft hij toch wel kunnen doen door een doelpoging van de enige echte Arjen Robben. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hij stond wel op de juiste plek, dat is waar je een goede spits aan herkent. Van Persie speelde ook niet briljant de laatste paar wedstrijden. Je zag gewoon aan hem dat hij gefrustreerd was, gelukkig scoorde hij nu wel. Jammer dat Robben niet scoorde, dat had ik hem wel gegund.

Aan de ene kant ben ik optimistischer, aan de andere kant niet. Eerste wedstrijd ging niet goed: ach, dat is starter probleem, wordt wel beter. Tweede wedstrijd ging niet goed, nou ja, twee keer kan ook nog wel. Een derde keer wordt problematischer...

Aan de andere kant; we zagen nu wel af en toe het Nederland dat we vaker gezien hebben met flitsende aanvallen enzo. En Robben is er weer bij.

Maar goed, oranje heeft wel alle drie de wedstrijden gewonnen, en ook al waren dat niet de beste tegenstanders, het is ook niet zo dat Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje de moeilijkste landen tegen zich hadden wanneer ze het af lieten weten. Oranje heeft dan in ieder geval nog gewonnen, ook al is het geen fantastisch voetbal. Ik herinner me een stukje op Nu.nl, die een stuk van "The Sun" vertaalde (na de tweede wedstrijd van Nederland):

''Frankrijk is op sterven na dood, Spanje is zoekende, Duitsland raakt nerveus en Engeland maakt zich grote zorgen en in Nederland is er na twee zeges, drie doelpunten en geen tegentreffers slechts discussie over de speelstijl.''

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook wel jammer dat Nederland het aantal gele kaarten met deze wedstrijd heeft verdubbeld. Opzich geen probleem voor de achtste finales. Slowakije lijkt me ook weer niet een al te moeilijke tegenstander, alhoewel... Nederland heeft wel 10 keer tegen Tsjecho-Slowakije gespeeld en 6 van de 10 keer veloren, 3 van de 10 keer gewonnen en 1 van de 10 gelijk gespeeld. Maar dat was toen, dit is nu.

NL moet gewoon proberen het aantal gelen kaarten te beperken en geen rode te krijgen. In de kwart finales was er volgens mij een kans dat we tegen Brazilië zouden uitkomen. En dat is toch wel een sterke tegenstander. Het zou toch wel vervelend zijn als 'belangrijke' spelers uitgerekend tijdens die wedstrijd een rode kaart op zak hebben. Gelukkig is Robben er nu weer bij en laten we hopen dat er geen nare blessures in het verschiet liggen. Ik vind dat Nederland tot nu toe goed gepresteerd heeft, omdat ze dus ook 100% score hebben. 'We' maken zeker wel kans om ver te komen op dit WK. Wie weet zelfs kampioen voor de eerste keer? Dat zou prachtig zijn, niet?

Bewerkt: door Mr-Triple-X
Link to comment
Delen op andere websites

Maar goed, oranje heeft wel alle drie de wedstrijden gewonnen, en ook al waren dat niet de beste tegenstanders, het is ook niet zo dat Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje de moeilijkste landen tegen zich hadden wanneer ze het af lieten weten.

Hoezo heeft Spanje het af laten weten? Ze spelen het beste en mooiste voetbal van iedereen. Als Nederland Spanje treft dan zie ik dat niet rooskleurig tegemoet. Want de Nederlandse verdediging was vandaag weer een aardig drama, ik wil ze villa of torres wel eens zien uitschakelen.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Wat speelde v.d vaart dramatisch zeg, hij heeft het blijkbaar nog niet geleerd. LINKSBUITEN IS LINKSBUITEN... maar nee, hij dook meteen na het eerste fluitsignaal achter Van Persie aan. Liep Sneijder zoals gewoonlijk weer in de weg. Enzovoort enzovoort, en dan kan Bert van Marwijck nog wel zeggen dat dat tussen linies moet opduiken, dat heeft die ook gedaan maar hij brengt alleen maar De Jong en Sneijder in een klote positie.

Oja en dat gepass tussen de verdediging mag ook wel es kappen, wij willen aanvallen zien en niet de hele tijd driehoekjes tussen de verdediging.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat speelde v.d vaart dramatisch zeg, hij heeft het blijkbaar nog niet geleerd. LINKSBUITEN IS LINKSBUITEN... maar nee, hij dook meteen na het eerste fluitsignaal achter Van Persie aan. Liep Sneijder zoals gewoonlijk weer in de weg. Enzovoort enzovoort, en dan kan Bert van Marwijck nog wel zeggen dat dat tussen linies moet opduiken, dat heeft die ook gedaan maar hij brengt alleen maar De Jong en Sneijder in een klote positie.

Oja en dat gepass tussen de verdediging mag ook wel es kappen, wij willen aanvallen zien en niet de hele tijd driehoekjes tussen de verdediging.

Je realiseert je wel dat Nederland dan nu al in het vliegtuig naar huis gezeten had? Als je alleen maar gaat lopen aanvallen krijg je er ondertussen achterin nog een paar om de oren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...