Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Waarom zou je zoveel moeite gaan doen als het ook makkelijk kan? Ik denk dat onderschatting een rol speelt. Daarnaast speelt Nederland altijd zo goed als nodig is, nooit beter of minder. Je hoeft niet met grote cijfers te winnen, als je die punten maar pakt. Dat doen ze, dus ik zie het probleem niet. Brazilië is een groot land, maar ik denk heus wel dat we die aankunnen. Ze spelen totaal niet goed, dus ik wil het wel zien :)

Link to comment
Delen op andere websites

En Nederland wel ofzo? Tegen ploegen als Denemarken, Japan, Kameroen en Slovakije moet je toch zeker met 3-0 winnen. OP Z'N MINST! Heb je de opstelling van NL al eens goed bekeken? Wat een spelers zeg...Robben, van der Vaart, Afellay, Kuyt, Sneijder,...Wat een weelde in de aanval, en ze kunnen nog niet domineren tegen 2derangsploegen. En laten we eerlijk zijn, Oranje is toch een 1ste rangs ploeg, toch? Ze hebben de beste spelers mee, in tegenstelling tot Brazilië.

Dat je niet met grote getallen wint van die ploegen is geen ramp hoor, Oranje heeft goed op die verdedigers gezeten en konden toeslaan als zij een foutje maakte. Dat heet technisch spelen en daarvoor hoef je helemaal niet goed te spelen maar kun je best een normale speelwijze aanhouden. Je zal straks zien tegen Brazilië of wellicht Chili dat ze meer in de aanval gaan. Slowakije stelden helemaal niets voor wat mij betreft, dan begint het echte werk pas. Oranje heeft het slim aangepakt in de voorrondes door het niet al te serieus te nemen en er gewoon van uitgaan dat je zo ver mogelijk wilt komen en het liefst de finale wilt bereiken. Zo'n instelling is geniaal en kan alleen maar meer zelfvertrouwen geven bij de spelers.

Lol, je gaat heus niet met 2-1 winnen als je met 7-1 kan winnen..7-1 geeft vertrouwen, 2-1 van een flutploeg allesbehalve..

Blijkbaar wel, en inderdaad, waarom zou je zoveel moeite gaan doen als het ook op de makkelijke manier kan? En ik ben het volkomen met Visser eens, we kunnen makkelijk van ze winnen zowel op de moeilijke manier als op de makkelijke. Het belangrijkste is dat je winst boekt en zo weer een stapje dichterbij de finale bent. Nogmaals, we hebben fantastische spelers die op elk gebied aanwezig zijn en waar je vooral op kunt rekenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Argentinië is ook een aanvallend team, hun verdediging is niet om over naar huis te schrijven en toch winnen ze elke wedstrijd met GOED voetbal.

Wat heb jij toch met Argentinië? Ik vond ze gisteren zwak, erg zwak. Vond dat Mexico het beste spel had van de twee. Drie goals, klopt: goal 1 buitenspel, dan was het sowieso een andere wedstrijd geweest. Goal 2 door een megadomme actie van een verdediger; dat heeft niets te maken met voetbal dat heeft te maken met geluk/ongeluk. Goal 3 was inderdaad wel een aardige goal, maar van zo'n afstand maak je er maar 1 op 20. Hoeveel goals een team maakt, zegt niet alles over hoe goed een team speelde.

Ben het er mee eens dat Nederland geen kans heeft als zij zo blijven spelen. Maar net als iemand van de selectie zei: onze super dag moet komen, laat die maar een keer komen als we hem nodig hebben. Vrijdag dus :D

Heb altijd al gezegd dat Oranje er in de kwartfinale tegen Brazilië uit ligt, en dat denk ik nog steeds. Maar ik hoop natuurlijk iets anders!

Link to comment
Delen op andere websites

Argentinië is ook een aanvallend team, hun verdediging is niet om over naar huis te schrijven en toch winnen ze elke wedstrijd met GOED voetbal.

Wat heb jij toch met Argentinië? Ik vond ze gisteren zwak, erg zwak. Vond dat Mexico het beste spel had van de twee. Drie goals, klopt: goal 1 buitenspel, dan was het sowieso een andere wedstrijd geweest. Goal 2 door een megadomme actie van een verdediger; dat heeft niets te maken met voetbal dat heeft te maken met geluk/ongeluk. Goal 3 was inderdaad wel een aardige goal, maar van zo'n afstand maak je er maar 1 op 20. Hoeveel goals een team maakt, zegt niet alles over hoe goed een team speelde.

Tja, datzelfde kan je ook zeggen over Duitsland-Engeland.

Ben het er mee eens dat Nederland geen kans heeft als zij zo blijven spelen. Maar net als iemand van de selectie zei: onze super dag moet komen, laat die maar een keer komen als we hem nodig hebben. Vrijdag dus :D

Heb altijd al gezegd dat Oranje er in de kwartfinale tegen Brazilië uit ligt, en dat denk ik nog steeds. Maar ik hoop natuurlijk iets anders!

Grappig dat de beste speler van het elftal(Robben) dit zei. :D

Nu Jet er toch over begonnen is, wat een eikel is die Blatter van Fifa. 2 wedstrijden grotendeels verkloot omdat die eikel niet wilt dat videocamera's gebruikt worden bij scheidsbeslissingen. Stom zijn doet geen zeer..

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, datzelfde kan je ook zeggen over Duitsland-Engeland.

Zeker, dat dacht ik ook toen ik die post maakte. Maar 1 groot verschil: de fouten van Engeland lagen vooral in de aanval. Ze waren met teveel mensen voor de bal, de keeper aan de andere kant mag uittrappen en ze zijn te ver van het doel, etc. Het gevaar van Duitsland kwam kort nadat de bal op diens helft was. Dit betekent dat er nog wel een goede aanval moet zijn wil het een doelpunt zijn, ongeacht de cruciale fouten in de verdediging van Engeland.

Argentinië kwam door met behulp van een doelpunt die afgekeurd zou moeten zijn en een doelpunt waar de verdediger lomp deed. Dat zijn nog meer "geluk-goals" dan die in Duitsland-Engeland. Neemt niet weg dat geen van de wedstrijden geweldig waren.

Nu Jet er toch over begonnen is, wat een eikel is die Blatter van Fifa. 2 wedstrijden grotendeels verkloot omdat die eikel niet wilt dat videocamera's gebruikt worden bij scheidsbeslissingen. Stom zijn doet geen zeer..

Ik vond vooral de "ik geef geen antwoord op die vragen"-houding betreurenswaardig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben het er mee eens dat Nederland geen kans heeft als zij zo blijven spelen. Maar net als iemand van de selectie zei: onze super dag moet komen, laat die maar een keer komen als we hem nodig hebben. Vrijdag dus :D

Of hij komt natuurlijk gewoon überhaupt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

wedstrijden in de kwart finale zijn al helemaal beslist nu:

Nederland - Brazilië

Uruguay - Ghana

Argentinië - Duitsland

Paraguay - Spanje

Ghehe word ook weer leuk.

Spanje wint, Argentinië wint, Uruguay wint, Nederland-Brazilië gaat te gelijk op om een prognose op te stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Spanje sowieso, Argentinië gaat het lastig krijgen, Uruguay ook. Ik denk dat Brazilië gaat winnen, maar Nederland is zeker niet kansloos.

Mee eens. :) Spanje zou echt slecht zijn wil die verliezen. Argentinië ben ik niet kapot van, Messi is ook nog niet opgestaan. Tevez is dit WK vele malen beter. Duitsland kan geweldig spelen, maar ook daar ben ik nog niet fan van. Kan een leuke wedstrijd worden! Denk dat Uruguay wint, maar krijgt het erg lastig. Ghana is een best moeilijke tegenstander. Tot slot vermoed ik dat Brazilië wint, maar ik hoop uiteraard Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Eboue luistert even de instructies van de Ghanese coach af en dan wint Ghana!

Net zoals ie bij Noord Korea deed (

). :)

edit Hm, Eboue speelt bij Ivoorkust dus dat zal moeilijk worden. Hehehe...

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Spanje sowieso, Argentinië gaat het lastig krijgen, Uruguay ook. Ik denk dat Brazilië gaat winnen, maar Nederland is zeker niet kansloos.

Mee eens. :) Spanje zou echt slecht zijn wil die verliezen. Argentinië ben ik niet kapot van, Messi is ook nog niet opgestaan. Tevez is dit WK vele malen beter. Duitsland kan geweldig spelen, maar ook daar ben ik nog niet fan van. Kan een leuke wedstrijd worden! Denk dat Uruguay wint, maar krijgt het erg lastig. Ghana is een best moeilijke tegenstander. Tot slot vermoed ik dat Brazilië wint, maar ik hoop uiteraard Nederland.

Als Nederland zich goed inzet a.s. vrijdag en wint van Brazilië, wat zeker niet onmogelijk is, dan maken ze al veel meer kans op de wereldtitel. Maar we zullen zien. Is me wel opgevallen dat veel Brazilianen vinden dat het een eitje word om NL te verslaan vrijdag.. Neem ik ze ook niet kwalijk, want ze hebben ook een fantastisch elftal, maar ze moeten ons niet gaan onderschatten. Arrogantie is voor velen vaak ook de nekslag.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...