Jump to content

De volgende GTA: Wensen


PrioX

Recommended Posts

Wat ik erg jammer vond aan IV, en er gelukkig bij TBoGT wel in zat; de mogelijkheid een missie nog eens te spelen. Hoop dat dat bij een volgende GTA weer terugkomt.

Dit is toch ook zo bij TBoGT?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik erg jammer vond aan IV, en er gelukkig bij TBoGT wel in zat; de mogelijkheid een missie nog eens te spelen. Hoop dat dat bij een volgende GTA weer terugkomt.

Dit is toch ook zo bij TBoGT?

Dat zeg ik toch...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik erg jammer vond aan IV, en er gelukkig bij TBoGT wel in zat; de mogelijkheid een missie nog eens te spelen. Hoop dat dat bij een volgende GTA weer terugkomt.

Dit is toch ook zo bij TBoGT?

Dat zeg ik toch...

Ehh sorry,

Ik bedoelde TLAD. bloos.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom een vleigtuig in GTa4, ten eerste is de map van SA 5x zo groot! Je bent binnen 5 seconden over liberty city heen gevlogen.

Ik wil wel een Nieuwe San Andreas maar dan in HD heb nu mn PS2 op mn Full HD aangesloten en het beeld van SA is zo lelijk, en vaag. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

[table=header]@ Kenny[/table]Nee, in TLAD kan je missies niet opnieuw doen via de mobiele telefoon zoals dat kan in The Ballad of Gay Tony.

[table=header]Ontopic[/table]De eerstvolgende "GTA" van Rockstar Games is natuurlijk Red Dead Redemption (RDR). Al is dat niet "Grand Theft Auto", maar "Grand Theft Horse" oftewel GTH. :D Ik denk, Rockstar Games kennende, dat we eens moeten gaan kijken naar die game om ons een beeld te vormen van wat we in een volgende GTA kunnen verwachten. Tenslotte, GTA IV was de eerste game op de nieuwe engines, en Red Dead wordt de vierde. (Midnight Club en de tweede Bully werkten ook op de RAGE en EUPHORIA engines. Ik tel Table Tennis niet mee, want dat was origineel gewoon een testgame :puh: ) Je kan je dus voorstellen dat de ervaring met die nieuwe engine inmiddels een stuk verder is uitgebouwd en de ervaring ermee is ook een stuk groter.


Rockstar San Diego is verantwoordelijk voor RDR. En wat we hebben kunnen afleiden uit de trailers en video's die tot nu toe zijn gezien, is dat in deze game een stuk meer het accent is gelegd op de AI van de pedestrians. Even een overzicht. :*D

Legenda:[table=header]Onderwerp[/table][table=header]In Red Dead Redemption aangekondigd

In een volgende GTA te verwachten[/table]

[table=header]AI van pedestrians: positief[/table][table=header]De pedestrians reageren op jouw gedrag, en dat per stadje/regio. Als je je opwerpt met het personage John Marston als een redder, een held, die de boeven vangt en ze netjes levend en wel inlevert bij de plaatselijke sheriff, en betaal je netjes alles wat je koopt, zullen de dorpelingen je met alle liefde en vriendelijkheid helpen. Ze hebben een "geheugen" per stadje of nederzetting, dus even weggaan en dan terug zodat alles opnieuw is gespawnt zal hierbij niets veranderen.

GTA is geen game waarin je op een paard zit, of van dorp naar dorp gaat. Wél zijn we al tijden gewend van Rockstar dat in GTA per wijk of stadsdeel er een bepaald soort pedestrian woont en leeft, en dat ieder stadsdeel of wijk zijn eigen sfeer heeft. De eigenschap van RDR die ik hierboven noem, zou zich dus kunnen vertalen in eenzelfde soort "geheugen" van de wijk waar je in rondrijdt. Wanneer je je gedraagt, wordt je vriendelijk begroet, wordt je op de koffie gevraagd, krijg je korting bij de local Burger Shot etc.[/table]

[table=header]AI van pedestrians: negatief[/table][table=header]Weer ingaan op het gedrag. Wanneer je je niet gedraagt in een dorpje op de prairie in RDR, zullen de bewoners ervan dat ook onthouden. En misdraag je je te veel, wordt je zonder pardon door de plaatselijke sheriff en een aantal deputy's opgejaagd totdat ze je óf gevangen hebben, of ze laten je met rust omdat je je slechte daden weer goedmaakt.(een deputy is een (tijdelijke) hulp-sheriff. Bijvoorbeeld de bakker en de slager)

Terug op mijn wijken-theorie in een volgende GTA. Stel nou dat men deze AI meeneemt naar GTA. Dan kan je bijvoorbeeld in een bepaalde wijk bij slecht gedrag verwachten dat men de politie al belt voordat je je hebt misdragen, omdat je een paar dagen daarvoor in die wijk voor een missie bent geweest en daarbij een winkel hebt moeten overvallen. Of anders, dat je die ene wijk inscheurt waar je bekend staat als vriendelijke fluiter, en dat de bewoners de politie gaan dwarszitten om je te helpen. Wie weet..[/table]

[table=header]Realisme in de omgeving: Health van je personage[/table][table=header]In iedere stad of ieder dorpje is wel een winkeltje en / of een saloon. (Drugstore, Hardwarestore of bar) Bevestigd in de video's is sowieso dat je in de winkels terecht kan voor allerlei vernuft. Wapens, kleding, maar ook gereedschap en proviand.

Wie weet gaan we in een volgende GTA wel "boodschappen doen" omdat je toch iedere dag wat zou moeten eten. Het oplopen van je health gaat dan niet meer door het slapen (opslaan van de game) maar je kan in je eigen koelkast terecht voor eten en drinken om je health te herstellen. Die boodschappen doe je uiteraard maar één of twee keer in de (ingame tijd) week. Kofferbak functie? :D [/table]

[table=header]Realisme in de omgeving: Criminelen en je eigen keuze hierbij[/table][table=header]Een crimineel kan je in RDR oppakken door hem levend te vangen, vast te knopen met je lasso, en deze vervolgens over je schouder of achterop je paard geknoopt mee te nemen naar de sheriff. Of gewoon volpompen met lood, wat jij wil.

Kofferbak functie? :D Wie weet heb je een dergelijke optie ook wel in een volgende GTA. Dat je een topcrimineel, die jouw pad kruist in de storyline, wel na het voltooien van de missie kan verwonden door een kogel in zijn been, vastknopen met een touwtje en in je kofferbak dumpen om hem vervolgens héél schijnheilig in te leveren bij de politie (kijk eens wat ik nou toch op straat vond..) en een beloning op te strijken. Tenslotte bestaan zogeheten bounty hunters in de VS nog steeds vandaag de dag. (Bounty Hunter = Premie jager) Mooi kan hiervan een keuze-moment gemaakt worden zoals we er een paar hadden in IV: Schiet je hem overhoop zodat je hem niet meer tegenkomt als random character, of lever je hem in bij de politie zodat het kan gebeuren dat hij wordt vrijgesproken of later in de game vrijkomt uit de bajes? Hoor ik ergens iemand zeggen "Dan krijg je de ingame website www.justice4losers.com erbij om te zien hoe het proces verloopt!"?[/table]

[table=header]AI van pedestrians: De AI van de politie[/table][table=header]Nog een stukkie AI-theorie. In RDR is bevestigd dat, door het bovengenoemde "geheugen" van bewoners in de diverse nederzettingen, het geen kwestie wordt van "even buiten de wanted cirkel gaan staan wachten" wanneer je gezocht wordt. Óf je moet je leven beteren tegenover de bewoners, óf je moet lang genoeg wegblijven totdat ze je vergeten zijn, anders eindig je alsnog in de cel.

Ok, dit valt niet letterlijk te vertalen naar een volgende GTA. Tenslotte speelt zich dat af in tijdperken met telefonie, internet, radio, tv en andere media die je gelijk landelijk bekend zouden maken nadat je tijdens criminele activiteit ergens bent gezien. Maar dat "geheugen" zou wel kunnen worden toegepast op de AI van de politie in GTA. Dus, weg met de Wanted Cirkel, maar zorg er maar voor dat je niet wordt gezien/gevonden de rest van het dagdeel dat je je wanted level hebt opgelopen. (vb: s'nachts zoeken ze nog, of de rest van de dag dat het licht is zoeken ze nog)

Of dat je een paar uur ingame tijd in een kelder, vuilnisbak of op het dak van een huis verstopt moet zitten totdat ze stoppen met zoeken. Het zou een stuk meer uitdagende gameplay geven ná de toch wel saaie missies in GTA. (Rijden, filmpje, schieten, filmpje, rijden)

Wat ook een optie zou zijn, is dat je een countdown krijgt van bijvoorbeeld realtime 5 minuten waarin je niet gezien mag worden door de politie. Wordt je weer gezien binnen de countown, wordt hij gereset omdat ze weer goeie moed hebben om je te kunnen pakken. Dat zou betekenen in ingame tijd dat de politie stopt met zoeken na 2,5 uur. Ook een stuk meer realistisch. Het betekent echter ook dat je een aantal gescripte verstop-mogelijkheden moet krijgen.

Wat dan zou kunnen: één script, waarbij je, als je een wanted level hebt, bij een grote vuilniscontainer / achterbak van geparkeerde auto / laadbak van een geparkeerde vrachtwagen / toiletruimte van een winkel of restaurant / struikje in het park de "in cover" knop langer ingedrukt moet houden, en je personage dan vervolgens erin klimt en zich erin verstopt. Je houdt een kleine kier over waardoor je dan kan zien wat er in de buurt van het object waarin je verstopt zit, gebeurt. Je ziet bijvoorbeeld de politie zoeken in de omgeving door de kier. Ziet een agent jouw erin klimmen, wordt je gevonden en eruit gesleurd zoals in IV bij auto's, met de optie om alsnog weg te rennen.

Ik kan hier nog wel even verder op ingaan en op doorberedeneren, maar zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn dus...[/table]

Ik ben het er mee eens dat de AI nóg realistischer zou mogen. En om die gedachte realistisch te benaderen, moeten we kijken naar wat Rockstar nu laat zien op dezelfde engines in hun andere games. :tu: Ook kunnen we gebruik maken van de kennis die we hebben van het originele concept uit de ontwikkeling van GTA IV. Hierbij zou tenslotte in eerste instantie werkend busvervoer komen, en de veerdienst van Algonquin naar Alderney zou óók in de game komen. Beide gecanceld, maar dus wél een kunstje wat men kan flikken in een volgende GTA.

Met meer verstand van je eigen game engines kan je naar verloop van tijd tenslotte ook méér doen met minder code, kijk naar de ontwikkeling van internetpagina code. Eerst was er alleen HTML, nu inmiddels ook PHP en CSS waarmee je met veel minder code veel méér kan doen. Zo gaat het ook met de door-ontwikkeling van code voor games.

Voor mijn "fans" zal ik dan ook maar even een gameplay situatie schetsen met het hierboven genoemde mogelijke nieuwe wanted level systeem. Ik zal de situatieschets doen met bekende plekken uit GTA IV, zodat voor iedereen de beleving ervan wat meer tastbaar is. Je kan je er gemakkelijk een beeld bij vormen, let maar op. ^_^ Ik pak één van de eerste missies uit de storyline. Voor iedereen die niet meer weet hoe hij in elkaar zat, hier vindt je de missie omschrijving van de originele missie uit IV. :tu:

Bull in a China Shop

  • Vlad wil zijn 'protection money' van een winkel-eigenaar in Broker, die weigert te betalen
  • Je moet voor hem de winkel-eigenaar bedreigen om zo toch het geld binnen te halen
  • Je gaat naar de winkel met eigen auto of taxi
  • Cutscene: De winkel-eigenaar weigert te betalen en sluit zichzelf op in de winkel. Jij staat nog buiten
  • Je pakt een steen op van de straat, en gooit een ruit in om wat druk te zetten op de winkel-eigenaar
  • De eigenaar besluit maar te betalen
  • Een argeloze voorbijganger ziet dit echter gebeuren en belt de LCPD
  • Je hebt het geld voor Vlad, maar je "Wanted Level" in de vorm van een countdown dat je gezocht wordt in heel Liberty City begint! (Alle LCPD is op de hoogte)
  • De LCPD is al in de straat van de winkel. Je rent een steegje in, terwijl er drie Police Cruisers met gierende banden achter je tot stilstand komen voor de winkel
  • Aan de andere kant van het steegje kijk je om je heen. Achter je zie je vier agenten het steegje in rennen
  • Links van je, even verderop nog uit het zicht van de agenten in het steegje staat een Ruiner geparkeerd
  • Je rent naar de achterkant van de wagen en houdt je in cover-knop lang ingedrukt
  • Je ziet nu de animatie waarin Niko de achterklep openbreekt met zijn mes en erin klimt. (vergelijkbaar met de animatie als je over een hekje klimt / een auto moet "hotwire-en"
  • Tijdens de animatie echter zie je de agenten nog net uit het steegje rennen. Wat je nu alleen nog ziet vanuit de kofferbak, is een dunne lijn in het midden van je beeldscherm, met boven en onder de binnenkant van de achterbak. Je ziet de straat, maar ineens wordt de dunne lijn gevuld met een blauwe broek
  • De camera draait naar buiten toe (normaal beeld), en vergelijkbaar met de animatie wanneer je achter het stuur wordt weggetrokken, wordt je uit de kofferbak gesleurd
  • Je wordt onder schot gehouden en hebt nu de keuze weg te rennen of je te laten arresteren
  • Je kiest ervoor weg te rennen, dus de wantedlevel countdown wordt weer gereset
  • Je rent richting de kade. Daar ligt een boot. Je klimt erin, en vaart snel naar Algonquin
  • Daar zie je nog even geen politie om je heen, maar de countdown is nog niet afgelopen. Je besluit in een geparkeerd busje te klimmen met de in cover-knop lang ingedrukt
  • Je wacht totdat de wantedlevel countdown is afgelopen, er staan nog twee minuten op. Vanuit het busje zie je door een kier de straat.
  • Ineens begint de straat te bewegen, want blijkbaar is een pedestrian en het busje gestapt, en rijdt er nu mee de weg op!
  • Je ziet terwijl het busje rustig door Algonquin rijdt allemaal politie op de weg en op de stoep, druk zoekend in vuilcontainers
  • Je ziet dat het busje richting Alderney rijdt, totaal uit de richting want je wil naar Vlad om het geld af te geven. Je besluit uit het busje te stappen bij het eerstvolgende stoplicht
  • Zodra het busje is gestopt voor het stoplicht, houdt je de in cover-knop vast zodat je uitstapt. Gelijk buk je tussen de auto's om niet gezien te worden
  • Nog twintig seconden op de teller. Maarr.. het stoplicht wordt groen, de auto's trekken op en je dekmantel, tussen de wachtende bolides is weg
  • Snel ren je het parkje in aan de zijkant van de weg, en je duikt in de bosjes door de in cover-knop lang ingedrukt te houden
  • Door wat takken en bladeren heen, zie je een police cruiser langsrijden. De wagen stopt. Ben je gezien?
  • Tussen de struiken door zie je één van de agenten op je af komen...
  • Gelukkig, de wantedlevel countdown is klaar! De agent die op het bosje af kwam lopen, praat in zijn walky talky: "vision on suspect lost. Unit 241 returning to patrol area"
  • Je ziet vanuit je struik de agent weer instappen en de police cruiser rijdt rustig weer de weg op, de sirenes zijn uit
  • Je houdt de in cover-knop weer ingedrukt en je komt in een animatie uit de struiken. Je hebt het gered; je kan naar Vlad om het geld te overhandigen

Misschien een beetje langdradig uitgelegd zo allemaal... :D Maar mijn punt is dus, dat wanneer het wantedlevel systeem uit RDR wordt gefinetuned voor de volgende GTA, we weleens héél veel meer spannende gameplay kunnen verwachten. Het hoeven geen duizend missies te zijn in GTA.. Als er maar meer kan met wat er al in zit._O_

Link to comment
Delen op andere websites

een nog beter vechtsysteem

zodat je Bijv. uit je cover achter een muurtje ( of een andere schuilplaats) een vijand die dichtbij staat over het muurtje kunt trekken en knock-out kunt slaan zonder dat er een haan naar kraait.

en je kunt ook gebukt iemand van achteren besluipen en ook laten stikken

zoals in Uncharted

verder vind ik de plannen van Jackie goed :tu:

Bewerkt: door vice infernusX
Link to comment
Delen op andere websites

De wagens in IV hebben weldegelijk ABS hoor, maar natuurlijk, deze vind je niet op allemaal, zeker niet op wagens als de Peyote of Manana, maar op de Lokus, Cavalcade... de modernere wagens, het zit weldegelijk in IV hoor ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

De wagens in IV hebben weldegelijk ABS hoor, maar natuurlijk, deze vind je niet op allemaal, zeker niet op wagens als de Peyote of Manana, maar op de Lokus, Cavalcade... de modernere wagens, het zit weldegelijk in IV hoor ;) .

Dit kan je instellen in het menu

Start > Audio > GPS Speech > On(hij zal nu in alle auto's voorkomen)

Normaal staat hij op ''Selected Cars'' dus dat zijn de duren auto's zoals hier boven al is gezegt;)

Bewerkt: door PrioXCoMBo
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ook wel leuk zo zijn is misschine dat je je boot op een trailer of vrachtwagen kan laden en naar je huis die je dan ook kan uitwerken kan neerzetten. Want GTa draait dan om de missies maar als je hem hebt uitgespeeld is er vrij weinig meer aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...