Jump to content

Rate het nummer boven je!


Jowx

Recommended Posts

Recent nummertje van Ariane Grande, op zich geen slechte artiest. Wel een nummer typisch van deze tijd, nou ben ik meer van de oude muziek vind ik 'm niet slecht. Er zit wel een lekker tempo in. 6,5/10

Ik neem je even mee terug naar het jaar 1985. Drie Noorse bandleden zijn bezig met het maken van een nummer. Het nummer is al twee keer geflopt in twee jaar tijd, maar ze houden voet bij stuk. Drie maal is scheepsrecht denken ze. In die twee jaar hebben ze de tekst al meerdere malen aangepast en de titel ook. Bij het opnemen van het nummer zijn al meerdere producers erbij gehaald om toch die ene hit te schoren. Het wil alleen maar niet lukken. Sinds begin jaren 80 zijn videoclips erg in, de band besluit te gaan investeren in een goede videoclip. Ze weten Steve Barren te strikken die al meerdere goede videoclips heeft opgenomen, zoals Africa van Toto of Billie Jean van Michael Jackson. Hij belooft er een kunstwerk van te gaan maken, hij heeft namelijk net de film Altered States, een science fiction film gezien. Na een paar weken is de clip af en de bandleden zijn erg tevreden over het resultaat. De videoclip is dan niet weg te denken van TV. Dankzij Steve Barren wist A-ha met take on me een hit te scoren:

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich leuk muziekje, vooral muzikaal vind ik het echt lekker klinken. Vocaal is het niet echt speciaal 74/100

ps. rond 1:10 geeft de dirigent echt een trololo-face :D

Over trololo gesproken, de Russische versie in de spoiler XD

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik houdt niet van duitse nummers

http://www.youtube.com/watch?v=bMXqlCbgzkQ

Is toch geen Duits nummer man :7 zitten maar 4 Duitse woorden in volgens mij...


Beetje rommelig nummer. Vooral het einde kan ik niet helemaal volgen. Toch vind ik het wel grappig dat rap en zang een beetje door elkaar zit, maar het blijft een rommelig nummer 53/100

https://www.youtube.com/watch?v=dKZGIKYYwCA

Mooie tekst, maar je moet er maar van houden :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het nummer vooral van de Limb Bizkit versie. Die vind ik wat mooier, maar ik moet zeggen dat ik het nummer zelf niet zo heel mooi vindt. 5/10

Een van de beste hits voor beide artiesten; David Bowie en Queen. Toch was het maken van dit nummer niet echt makkelijk, er was constant ruzie tussen vooral David Bowie en Freddie Mercury zei Brian May na de tijd. Ondanks de ruzie wisten ze toch dit resultaat te brengen, goddelijk:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...