Jump to content

[REL|SA|CLEO] Bus Driver


Revolution-Designer

Recommended Posts

263etko.jpg

Voor bijna elk 'speciaal'voertuig in San Andreas is een zijmissie. zoals de taxi, brandweerwagen, ambulance, politiewagen, trein enz. Maar toch missen er nog een paar. Een daarvan is de bus! Daarom heb ik een CLEO mod gemaakt waarmee je met de Bus of de Coach de zijmissie 'Bus Driver' kan starten!

Wat doet deze mod precies?

Wanneer CJ een Bus of Coach instapt kun je door op F4 te drukken de zijmissie 'Bus Driver' starten. Het is de bedoeling dat je dan een route aflegt langs allemaal bus haltes en alle mensen ophaalt. Aan het einde van de route krijg je geld. Maar dat is niet alles, op de map zal er een icon verschijnen die de locatie van het busstation zal weergeven. Hier staat altijd minimaal een bus en een coach klaar voor het geval je geen voertuig kan vinden.

Beperkte mogelijkheden:

Tot nu toe is de Bus Driver zijmissie en het busstation alleen nog maar te vinden in Los Santos. Daarbij is er in Los Santos nog maar een route om te rijden, in de volgende versies komen er meer routes bij en zullen er ook in San Fierro en Las Venturas routes komen.

Screens/filmpjes:

2428m85.jpg

(Busstation/Bus stalling)

ih19nk.jpg

(Bus Driver started)

2ckqpl.jpg

(Custom model)

k2k50p.jpg

1zq7w5l.jpg

Downloads:

De download is toegevoegd aan de downloaddatabase van het forum, maar is nog niet te downloaden. Daarom heb ik hem geüpload op Megaupload.

>Download<

Ik hoor graag reacties, commentaar of feedback!

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee om een busmissie te maken voor San Andreas, maar zou het niet leuker zijn om de echte bushokjes te gebruiken in plaats van een paaltje? Deze zijn vast wel makkelijk te vinden met de map editor en ingame te zetten d.m.v. cleo.

Verder zou ik die marker op de laatste screen weghalen en een rode pijl boven de bushalte zetten. Dat lijkt mij iets mooier, maar het is maar wat jij leuk vind.

In ieder geval een mooi idee. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk Hans, ik dacht er een tijdje geleden ook aan om zoiets te maken maar heb 't nooit gedaan :puh:. Ik zou de tips van Bierbuikje hierboven wel gebruiken, want dat maakt het wel een stuk mooier. Is er ook een tijd limiet, en moeilijkere levels? En hoeveel levels zijn er in totaal?

Anyway, ga zo door :tu:.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee om een busmissie te maken voor San Andreas, maar zou het niet leuker zijn om de echte bushokjes te gebruiken in plaats van een paaltje? Deze zijn vast wel makkelijk te vinden met de map editor en ingame te zetten d.m.v. cleo.

Verder zou ik die marker op de laatste screen weghalen en een rode pijl boven de bushalte zetten. Dat lijkt mij iets mooier, maar het is maar wat jij leuk vind.

In ieder geval een mooi idee. :tu:

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik een nieuw model maak voor de bushalte aangezien deze paal er niet uitziet. Daarbij zou ik echt niet weten hoe ik ooit een pijl boven de grond moet laten hangen. Die dingen zijn toch alleen bedoeld voor voertuigen en actors? :{

Leuk Hans, ik dacht er een tijdje geleden ook aan om zoiets te maken maar heb 't nooit gedaan :puh:. Ik zou de tips van Bierbuikje hierboven wel gebruiken, want dat maakt het wel een stuk mooier. Is er ook een tijd limiet, en moeilijkere levels? En hoeveel levels zijn er in totaal?

Anyway, ga zo door :tu:.

Als je de hoofdpost goed had gelezen had je geweten dat er nog maar een route is in Los Santos. Ik wil in volgende releases meer routes uitwerken door heel San Andreas. Dus niet alleen maar stad routes maar ook van Los Santos naar San Fierro of Las Venturas naar Los Santos, enz.

Edit: Ik ben vergeten de bus halte model in de download te zetten... :duh: Vanmiddag of vanavond zal ik een paar aanpassingen in het script maken en een nieuw model maken en releasen in Versie 1.1, reken er maar op dat die vandaag of morgen komt. :puh:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee om een busmissie te maken voor San Andreas, maar zou het niet leuker zijn om de echte bushokjes te gebruiken in plaats van een paaltje? Deze zijn vast wel makkelijk te vinden met de map editor en ingame te zetten d.m.v. cleo.

Verder zou ik die marker op de laatste screen weghalen en een rode pijl boven de bushalte zetten. Dat lijkt mij iets mooier, maar het is maar wat jij leuk vind.

In ieder geval een mooi idee. :tu:

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik een nieuw model maak voor de bushalte aangezien deze paal er niet uitziet. Daarbij zou ik echt niet weten hoe ik ooit een pijl boven de grond moet laten hangen. Die dingen zijn toch alleen bedoeld voor voertuigen en actors? :{

Ook, maar het is ook voor objecten.

Als je het modelid opzoekt kun je hem meteen laden.

Model.Load(1000) // voorbeeld van een model id

Het checken, dat weet je wel denk ik.

Dit model plaats je d.m.v. cleo in het spel, dat snap je denk ik ook wel.

0107: 0@ = create_object 1000 at $X $Y $Z 

Maar nu moet er een marker op, dat is ook gemakkelijk. Het kost wel wat checks om ze bij de goede halte te plaatsen, maar dit is de opcode om de marker erboven te plaatsen.

0188: 1@ = create_marker_above_object 0@

En nu staat er een pijl boven.

Veel succes. :)

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee om een busmissie te maken voor San Andreas, maar zou het niet leuker zijn om de echte bushokjes te gebruiken in plaats van een paaltje? Deze zijn vast wel makkelijk te vinden met de map editor en ingame te zetten d.m.v. cleo.

Verder zou ik die marker op de laatste screen weghalen en een rode pijl boven de bushalte zetten. Dat lijkt mij iets mooier, maar het is maar wat jij leuk vind.

In ieder geval een mooi idee. :tu:

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik een nieuw model maak voor de bushalte aangezien deze paal er niet uitziet. Daarbij zou ik echt niet weten hoe ik ooit een pijl boven de grond moet laten hangen. Die dingen zijn toch alleen bedoeld voor voertuigen en actors? :{

Ook, maar het is ook voor objecten.

Als je het modelid opzoekt kun je hem meteen laden.

Model.Load(1000) // voorbeeld van een model id

Het checken, dat weet je wel denk ik.

Dit model plaats je d.m.v. cleo in het spel, dat snap je denk ik ook wel.

0107: 0@ = create_object 1000 at $X $Y $Z 

Maar nu moet er een marker op, dat is ook gemakkelijk. Het kost wel wat checks om ze bij de goede halte te plaatsen, maar dit is de opcode om de marker erboven te plaatsen.

0188: 1@ = create_marker_above_object 0@

En nu staat er een pijl boven.

Veel succes. :)

Bedankt BB, het ziet er inderdaad beter uit.

1zq7w5l.jpg

Nieuwe screens @ hoofdpost!

En download link naar Versie 1.1!

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Niet bepaald een origineel idee (er zijn al aardig wat coding mods voor een zijmissie met bussen in zowel Vice City, San Andreas als GTA IV), maar het ziet er wel leuk uit.

Link?

Ik had anders ook geen ideeën en ik ben de laatste tijd gewoon helemaal weg van bussen. :D

Voor alles is een eerste keer, dus ook voor mijn eerste CLEO mod...

Link to comment
Delen op andere websites

... :duh: Maar toch, ik denk dat mijn mod toch iets uitgebreider is/word. :D

Moeten al die rode pijlen geen blauwen zijn? Rood is altijd iets wat je moet doden of iets in die sfeer. Blauw is meer dat je er iets mee moet doen. Blauw leek mij dus iets gepaster om boven de passagiers te hangen. :7

Ik weet niet welke kleuren jij ziet maar de pijlen zijn groen. :puh:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet welke kleuren jij ziet maar de pijlen zijn groen. :puh:

Dat is een collectable kleur. Dus nu zijn je customers opeens collectabls?! :7 Blauw lijkt me nog steeds beter gepast, maar als dat niet simpel te veranderen valt kan het beter zo blijven. ;)

Leuk idee trouwens, maar de mensen die deze mod wouden, hadden hem vast al via een andere release. Originele mods maken is zeer moeilijk aangezien Sa al vrij oud is en er dagelijks nog veel mods bijkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet welke kleuren jij ziet maar de pijlen zijn groen. :puh:

Dat is een collectable kleur. Dus nu zijn je customers opeens collectabls?! :7 Blauw lijkt me nog steeds beter gepast, maar als dat niet simpel te veranderen valt kan het beter zo blijven. ;)

Leuk idee trouwens, maar de mensen die deze mod wouden, hadden hem vast al via een andere release. Originele mods maken is zeer moeilijk aangezien Sa al vrij oud is en er dagelijks nog veel mods bijkomen.

Eigenlijk zijn de mensen die je moet ophalen collectables, je moet ze immers ophalen? Misschien verander ik de kleur nog wel, een probleempje is dat ik dan ongeveer 20 codes moet invoegen.

Nu even iets anders, de 2e route is af. Morgen begin ik met nog een route of een iets grotere die door de country gaat.

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...