Jump to content

Mijn PC in elkaar bouwen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Mooie computer heb je man!!!!!!! B) :lol:

:jorizsign: :puh: B)

Bewerkt: door marcelheerde
  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

17

• Blastov

12

• Marius

11

• Le MrG

10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Dit is niet: ''Show hier je computer en je specificaties'' maar ''Geef iemand advies waar hij/ zij zijn computer het beste kan laten bouwen.''

Het goedkoopst is bij een plaatselijke computerwinkel en het beste. Ik doe alles bij mij plaatselijke computer winkel, lekker dichtbij. Teminste, als je er wel een in de buurt hebt. :)

Geplaatst:
Dit is niet: ''Show hier je computer en je specificaties'' maar ''Geef iemand advies waar hij/ zij zijn computer het beste kan laten bouwen.''

Tuurlijk niet, Joris had gewoon advies nodig. Nouja, niet dat hij dat heeft gebruikt. Maar hij wilde gewoon zijn computer laten showen. Wat je zegt klopt dus ook geen hol van.. :rolleyes:

sorry, maar ik vindt dit totaal geen pc om voor te sparen, 256mb gehuegn ? met een AMD64 heb je minstens 1000 nodig om je pc op een lekker snelheidje te laten lopen

trouwens zou ik een socket 939 en een grootere hardschrijf,

Asus K8S-M  goed bordje

tja en wat is je budget ?

Meneer kan wel zo stoer doen, MAAR de ruimte op een harde schijf is altijd het meervoud van 6!

En wat nu nog betaalbaar is is: 526 MB, Dus niet doen alsof je er verstand van hebt,

Dit is misschien ouwe posts uit de sloot halen,

Sinds waneer is de ruimte op een harde schrijf alrijd een meervoud van 6 ?, ik heb toch echt een disk gekocht van 200GB en er daar stond 196GB op geen 1200GB :blink:

En wat bedoel je precies met 526 is nog betaalbaar :unsure:

En ik heb tegen niemand gezegt dat ik er verstand van PC´s heb :ph34r:

Bewerkt: door bradley1990
Geplaatst:

sorry, maar ik vindt dit totaal geen pc om voor te sparen, 256mb gehuegn ? met een AMD64 heb je minstens 1000 nodig om je pc op een lekker snelheidje te laten lopen

Asus K8S-M  goed bordje

Meneer kan wel zo stoer doen, MAAR de ruimte op een harde schijf is altijd het meervoud van 6!

En wat nu nog betaalbaar is is: 526 MB, Dus niet doen alsof je er verstand van hebt,

Sinds waneer is de ruimte op een harde schrijf alrijd een meervoud van 6 ?, ik heb toch echt een disk gekocht van 200GB en er daar stond 196GB op geen 1200GB :blink:

ja joris je hebt een mooie pc :D

Geplaatst:

Asus K8S-M  goed bordje

een hd van 200 gig is nooit 200gig zo werkt dat nou eenmaal

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik speel gta Vc gewoon op me laptop gaat ook prima je moet alleen wel een muis aansluiten want anders is het geen doen,

Heb maar 40 gb Harde schijf maarja ik heb 3 computers erbij staan ben beetje computer freak van de ene computer gaat het de andere in als ik iets tekort kom en je kunt er veel van leren en als je het zelf probeert van je fouten leer je wel alleen kan het soms duur uitvallen zoals 2x je moederbord breken <_<

• 3 weken later...
Geplaatst:

Bwaa mijn moeder werkt op een school en die krijgt vaak spul mee van de ict leraar en soms werkt dat nog ik had zo een hele pc geboud de kast zelf met plexiglas je kon alles zien zitten dan wat ventilatortjes gekocht die kleur hebben en een blacklight en al ingehang :D en toen had ik hem verkocht :puh: want ik wist dat ik er een nieuwe zou krijgen :puh: de spec's zijn wel oké :puh:

intel pentium 4

processor 550

1GB DDR ram

400GB hard drive

dvd drive

dvd writer (double layer + en - R en ook + en - RW kan max 16x snelheid branden voor dvd's en heeft lightscribe)

Nvidia Geforce 6600

256MB video memory

en het mooiste van al 3.4GHz Processor _O_

Geplaatst:

ik weet niet of er personen zijn die verstand hebben van chipsets ik heb een videokaart van asus

de Asus EAX850XT-PE/2DHTV

daar zit een chipset op van radeon op van 540mhz.

nu wil ik graag een video kaart met een chipset van 720mhz moet ik er een 2e chip bij zetten of weten julie een kaart met zo'n chip (prijs maakt niet uit)?

het is voor een MSI K8N Neo2 Platinum-54G moederboord

@mad-dogg2

Wat een onzin, harde schijf capaciteit is altijd een meervoud van 2.

Men adverteert met 200GB maar je moet je realiseren dat:

1GB = 1024MB

1MB = 1024 KB

1KB = 1024 bytes

1 byte = 8 bits

Bij die GB schijven moet je het getal vermenigvuldigen met 1000*1000*1000 (=1x10^9)

Dan dat getal driemaal door 1024 delen. Dan heb je het echte binaire aantal GB waar Windows mee rekent.

Voorbeeld:

Een schijf van 250GB bestaat uit

250x1000x1000x1000 = 250x10^9 bytes

250x10^9 bytes / 1024 = 244140625 KB

244140625 KB / 1024 = 238418.6 MB

238418.6MB / 1024 = 232.8 GB

Bemoei je er niet mee als je er geen verstand van hebt kerel.

@ -R-R-

Zelf je PC samenstellen in OF zelf OF door iemand anders in elkaar laten zetten is het beste wat je kunt doen, zo weet je precies wat er in je PC zit omdat je alles ZELF hebt gekozen. Bij winkels proberen je ze altijd te naaien doordat ze vaak niet zeggen welk merk geheugen of harde schijf enz. in de betreffende PC zit. Voorgefabriceerde PC's hebben meestal budget onderdelen, waar de winkel niets over zegt. Ze adverteren dan bijvoorbeeld alleen met het getal, zoals bijv. 1024MB RAM! Maar dan zetten ze er niet bij dat het bijv. PC2700 RAM is, dat ouderwets en traag wordt. Nog zo'n goeie grap is adverteren met een schijf van 250GB maar er niet bijzetten dat het ATA133 is. Voor de n00bs onder ons, dat is nogal traag.

Kijk maar eens in de Pricewatch van Tweakers.net en er gaat een wereld voor je open...

@killer555

Je kan geen chip ''bij je videokaart zetten'', zoals je het zelf zegt. Videokaarten worden geleverd met een bepaalde geheugen snelheid en die kan je alleen veranderen door te overklokken. Er bestaan nog geen eens 720Mhz core chips! Jammer om een videokaart van €500 in de handen van een n00b te zien. Maar als geld toch niet uitmaakt, waarom zet je dan niet meteen tweemaal een nVidia GeForce 7800GTX in SLi configuratie in je systeem. Kost maar 1200 fleuro's! Een koopje!

:ch:

Bewerkt: door Cygnus
Processor: AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz / Socket 754)

Neem dan toch van eerste keer een 3.4 GHz (zoals ik :puh: ). Met een 2.2 geraak je, vooral met games, niet zo ver. :N

Hoeveel kost hij? En waar vind je eingelijk alle onderdelen? :?

:dans: En kost dat maar € 1200 die twee Geforces die je hierbovenvermelde? :dans:

Bewerkt: door ammunation
Geplaatst:
Processor: AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz / Socket 754)

Neem dan toch van eerste keer een 3.4 GHz (zoals ik :puh: ). Met een 2.2 geraak je, vooral met games, niet zo ver. :N

Hoeveel kost hij? En waar vind je eingelijk alle onderdelen? :?

Lees jij nooit reviews? Anders zou je wel weten dat

AMD Athlon 64 > alle Intel Processors

^^Vooral in games. Er wordt wel 2.2GHz vermeld maar je kunt het eigenlijk beschouwen als een 4GHz computer, door de 64-bits technologie. Gewoon die 3400+ kopen Joriz.

• 3 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
Mooie PC Joriz

POWER

Spam & Topicbumben POWER

superr mooie PC net als de mijne maar die is net iets beterr, veel plezier ermee

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...