X-TX Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 Zelf je PC samenstellen in OF zelf OF door iemand anders in elkaar laten zetten is het beste wat je kunt doen, zo weet je precies wat er in je PC zit omdat je alles ZELF hebt gekozen. Bij winkels proberen je ze altijd te naaien doordat ze vaak niet zeggen welk merk geheugen of harde schijf enz. in de betreffende PC zit. Voorgefabriceerde PC's hebben meestal budget onderdelen, waar de winkel niets over zegt. Ze adverteren dan bijvoorbeeld alleen met het getal, zoals bijv. 1024MB RAM! Maar dan zetten ze er niet bij dat het bijv. PC2700 RAM is, dat ouderwets en traag wordt. Nog zo'n goeie grap is adverteren met een schijf van 250GB maar er niet bijzetten dat het ATA133 is. Voor de n00bs onder ons, dat is nogal traag. Ik ben helemaal met je eens. Zelf koop ik maar weinig onderdelen maar adviseer wel mensen wat ze nodig hebben of niet. Mijn vriend trapte erin toen hij een computer kocht bij Media Markt met 1024MB Ram. Elke dag op school zij hij dat ze een computer hadden met 1024MB, wat in die tijd nog zeer weinig gebruikt werd. Ik zei tegen hem, jij wilt toch niet boven 512MB komen, al doet hij veel aan gamen maar als je naar kijkt wat die daar naast doet heeft hij echt niet meer nodig. Hij heeft hem gekocht zonder op andere specs te letten, ik ben 1 keer met hem mee gegaan en een pc aangewezen waarvan ik wist dat die goed was, maar nee. Hij wou per se een computer met 1024MB Ram. Zonder te kijken wat de videokaart of geluidskaart was, welke merk hardeschijf en of die snel was. Laatst zocht ik naar een nieuwe camera, ik heb voor dat ik een camera ging kiezen nog heel veel inforamatie gezocht over mega pixels, optische en digitale zoom en andere dingen. Natuurlijk krijg je bij dit geval dezezelfde verhaal. Je krijgt reclame voor je waarop alleen staat: 5.1 Mega Pixels! En dan denk ik, vertel meer. Misschien heeft die camera maar 1x optische zoom of geen CCD, noem maar op. Uiteindelijk kwam ik via Google achter dat de mega pixels verhaal bullshit was en een camera met 5.1 mega pixels uit de middel eeuwen even goed is als de camera met 8 mega pixels van nu. Uiteindelijk heb ik dus voor de Sony gekozen omdat mijn oude ook Sony was, met 12x optische zoom, 9 foto's in 7 sec. en 5.1 mega pixels. En als ik kijk naar mijn foto's, vind ik ze even goed als de foto's met een camera met 8 mega pixels. Als ik de instellingen maar goed instel van de vore komt alles goed. Binnenkort komen al die feesten en nieuwe jaar. Dan heb ik genoeg geld om een hoop onderdelen te kopen. Ik heb ook 2 nieuwe schijven; 120GB van Maxtor en 1 van 60GB, de merk ben ik vergeten. Nu heb ik in totaal 3; 120 en 160GB van Matrox en 1 van 60= 340GB waarvan ik maar heel weinig gebruik. En de nieuwe onderdelen die ik ga kopen; moederbord en processor, CPU koeling en nieuwe kast. Reageren
Arjen Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 Erg goed bezig X-TX. Ik koop altijd onderdeel voor onderdeel, ik ben begonnen met een computer van in totaal 250 euro. (zonder monitor en speakers, monitor hadden we al). Nu kan ik gerust zeggen dat mijn computer over de 1500 euro (zo veel wist ik ook niet, maar ik heb het gecheckt bij een winkel in de buurt) waard is, incl. de oude onderdelen. Ik begon zo met een 1.3Ghz, 64MB GFX en 128 Mb geheugen. Inmiddels run ik op een AMD64, 128MB GFX, en 1.5 Gb geheugen. Mijn videokaart heb ik al een tijdje, die wordt zo langzamerhand ook oud. Ook ik kijk eerst wat mijn computer hebben kan. Zo heb ik laatst nog een CPU koeler (Zalman ^^) gekocht. Voordat ik hem kocht, stond op de website een aantal moederborden waar je hem op kon installeren. Erg toevallig stond er bij mij alleen een linkje naar een voorbeeld hoe je de koeler er op moest zetten. Ik vond het geweldig, hij levert nu topprestaties (gem. 30-35 graden) en hij draait nog steeds rond. M'n vorige was een straaljager, de buren hadden hun windschermen naar beneden als ik ging computeren. Wat ik alleen nog mis is een DVD (re-)writer. Ik heb nu alleen een DVD rom en een CD (re-)writer. Zo.. heb ik ook weer wat verteld. Reageren
VforV Geplaatst: 27 november 2005 Rapport Geplaatst: 27 november 2005 Haha! straks op MTV: "Pimp My PC" Reageren
Blu3ice Geplaatst: 18 december 2005 Rapport Geplaatst: 18 december 2005 hoe weet je of bv. een moderbord compatibel is met bv. net dié geluidskaart? Reageren
Pimp_Killer Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 volgens mij past bijna elke geluidskaart op elk PCI slot.... Reageren
Hunter Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 kga een nieuwe pc kopen kheb nu: amd athlon 1 ghz, 256 mb ram, gf 2 mx/mx 400 64 mb, 40 gb hdd ik ga kopen: AMD Athlon 64 3200+ (2 ghz), 1024 ram, ATI Radeon x 550 ge/td 256 mb, 80 gb hdd een advies voor het uitzoeken van een pc, ga bij (in mijn geval een buurman) iemand langs, die nogal veel weet van pc's Hunter Reageren
X-TX Geplaatst: 10 januari 2006 Rapport Geplaatst: 10 januari 2006 (bewerkt) Haha! straks op MTV: "Pimp My PC" Dat is er al. Maar het heet niet zo en is niet op MTV. Dit heb ik gelezen in een computer blad. Het is een groep mensen en dragen een naam met iets Tuning PC of Tuning Computer ofzo iets. Ook uit Amerika natuurlijk. Je kon in het blad zo'n actie winnen. Ze zijn natuurlijk ook normaal actief. Was ik nog vergeten. Dit heb ik als ik heel veel aan heb staan: Normaal is het gewoon 50 graden. Bewerkt: 10 januari 2006 door X-TX Reageren
roeiertje Geplaatst: 2 februari 2006 Rapport Geplaatst: 2 februari 2006 ken er iemand een boek waar ze het uitleggen hou een pc in elkaar moet bouwen? ps.liefst in het NEDERLANDS Reageren
VforV Geplaatst: 4 februari 2006 Rapport Geplaatst: 4 februari 2006 ken er iemand een boek waar ze het uitleggen hou een pc in elkaar moet bouwen?ps.liefst in het NEDERLANDS Dat zou ik ook wel eens willen weten. Reageren
Arjen Geplaatst: 5 februari 2006 Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 Vraag gewoon hoe je alles er in moet zetten in een nieuwe topic [dus geen topic maken voor elk onderdeel..]. Reageren
roeiertje Geplaatst: 5 februari 2006 Rapport Geplaatst: 5 februari 2006 Vraag gewoon hoe je alles er in moet zetten in een nieuwe topic [dus geen topic maken voor elk onderdeel..]. oke greetz roeiertje Reageren
Ikkes Geplaatst: 10 februari 2006 Rapport Geplaatst: 10 februari 2006 (bewerkt) Hoi.. Ik weet niet waar het moet en dit leek mij het meest geschikte. Ik heb na enkele vervangingen van onderdelen verschillende dingen over. - Moederbord (incl processor) - HardeSchijf - 5:1 geluidskaart - Videokaart - Geheugen Wat heb ik dan nog nodig.. Ik weet al het volgende. - Kast - Dvd Speler - Voeding - CPU koeler - Netwerk kaart Wat nog meer? Ikkes. Ps. Ik wil dit weten omdat ik een PC in elkaar wil zetten om evt. servers te maken zonder dat mijn "goede" PC traag word. Bewerkt: 10 februari 2006 door Ikkes Reageren
Ken-D Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 ken er iemand een boek waar ze het uitleggen hou een pc in elkaar moet bouwen? ps.liefst in het NEDERLANDS Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ga eens hier naartoe. Daar zal vast wel wat handigs tussenzitten. Reageren
X-TX Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 (bewerkt) @ Ikkes Normaal Systeem Kast heeft: + Kast + Voeding + Geluidskaart + Videokaart + Moederbord + Geheugen (MB Ram) + CD/DVD-speler + Processor Dan moet je zelf kiezen wat je eigenlijk wel en niet nodig hebt. Wat versleten is vervangen. Edit: Ik zat vandaag aan te denken, maar als ik dit zo lees ga ik het doen ook. Ik haal morgen mijn pc uitelkaar en ga een voor een foto's maken stap-voor-stap uitleg hoe je pc inelkaar zet. Afwachten tot morgen ca. 1 uur dus. Zal even wekker zetten om 10 uur. Bewerkt: 17 februari 2006 door X-TX Reageren
Yohan Geplaatst: 18 februari 2006 Rapport Geplaatst: 18 februari 2006 Ik wil ook een PC zelf in elkaar gaan zetten ik moet alleen ff what hulp krijgen bij het uitzoeken van de spullen kan iemand me in de loop van de week ff assisteren.. ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.