X-TX Geplaatst: 18 februari 2006 Rapport Geplaatst: 18 februari 2006 Je mag mij wel af en toe een PM sturen maar als ik jou was zou ik een lijstje maken met wat je denkt dat je wilt. Dan kijk je of alle hardware wel met elkaar kan werken. Dan loop je naar de winkel met het lijstje en koop je wat ze hebben, hebben ze paar dingen niet ga je naar andere winkel. Reageren
Yohan Geplaatst: 18 februari 2006 Rapport Geplaatst: 18 februari 2006 (bewerkt) Nou kijk ik weet ongeveer wel wat ik wil hebben enz, alleen ik weet bijv. nie pcies what voor socket ik moet hebben, voeding hoeveel watt ? en dat soort dingetjes... Ik zou binnenkort wel ff lijstje posten... Edit hier issie: Behuizing Moederbord Proccesor Is een 939 socket goed? Harde Schijf Voeding Ik weet niet of het uitmaakt hoeveel watt dus daarom twijfel ik tussen deze 2 3Dkaart PCI Express is het nieuwste toch?, Of anders neem ik er 2 van 128Mb DVD Brander Dan moet ik alleen nog werkgeheugen hebben, en allerlei kabeltjes alleen welke? Bewerkt: 21 februari 2006 door Yohan Reageren
SummerBase Geplaatst: 12 maart 2006 Rapport Geplaatst: 12 maart 2006 Nou kijk ik weet ongeveer wel wat ik wil hebben enz, alleen ik weet bijv. nie pcies what voor socket ik moet hebben, voeding hoeveel watt ? en dat soort dingetjes...Ik zou binnenkort wel ff lijstje posten... Edit hier issie: ... Dan moet ik alleen nog werkgeheugen hebben, en allerlei kabeltjes alleen welke? Yohan mischien een beetje een late reactie, maar ik wil het toch niet laten jou van wat informatie te voorzien. We beginnen bij het begin, ik vertel bij elk onderdeel de waarde en mijn eigen mening. Behuizing: Het is één leuke kast, maar ik zou zelf voor de iets style vollere kasten gaan. Voorbeeld: Coolermaster Centurion 5. Moederbord: Zegt volgens mij wel genoeg. Goed ding . Processor: Beetje duur niet? Kijk eens naar de Amd 64 3500+ of de 3700+ uitvoering. Scheelt je heel wat geld voor dezelfde hardware, persoonlijk zou ik voor de 3700+ gaan. Voor een paar tientjes meer heb je een dubbel zo snelle cache en een betere geheugen bus. Hardeschijf: Is wel een goede schijf hoor, verwacht geen turbo prestataties. Dan moet je bij de raptor wezen. Voeding: Als ik jou was zou ik bouwen op de toekomst zet er een 550watt in. Klik hier voor een goede 550 watt voeding . Grafische kaart: Als ik jou was zou ik voor de (XfX) nVIDIA GF6800 GS gaan. Veel goedkoper maar iets minder snel. Voor die 300euro kun je beter voor de (xfx) nVIDIA GF7800GT(256mb) gaan. Veel sneller en meer op de toekomst gericht. Jij slaat waarschijnlijk te slag mis, er zijn meer dingen die van groot belang zijn voor een grafische kaart. De hoeveelheid geheugen staat zelfs bijna onderaan op het lijstje. Als je kaart niet snel genoeg is voor die hoeveelheid kan je er toch ook niks mee. 2x 128mb = Veel slomer, als : 1x 256mb. Omdat er dan geen directe verbinding is. En já pci-expres is één van de nieuwste protocolen voor een grafische kaart. Maar dan moet je wel een videokaart met 16x pci-e kopen. Dvd Brander: Het maakt opzichzelf niet zoveel uit BenQ spelers zijn over het algemeen ook heel goed And last but not least: Je was zoals de vorige poster al aangaf de geheugen latten vergeten. Jij hebt gewoon ddr-ram nodig. Ik had al wat voor je gevonden. Dit is waarschijnlijk wel wat, omdat het snel en goed overklockbaar is. Het heeft ook een vrij lage cas (vergelijk met ping) dat betekent hoe lager hoe beter. Des te sneller de pakketjes verzonden worden van geheugen lat naar chipset. Zijn er nog vragen, stel ze gerust. Ik sta je altijd te woord Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Ik wil mijn eigen pc in elkaar zetten maar ik wil niet al te duur uit komen, dus is mijn vraag welke processor kan ik het beste nemen? Met hoeveel Mhz? Ik koop de processor van marktplaats, lekker goedkoop Ik zou wel een een pentium 4 willen die zware spellen kan dragen, zoals GTA SA. Reageren
Matiscus Geplaatst: 25 maart 2006 Rapport Geplaatst: 25 maart 2006 Ik heb Pentium 4 3.00Ghz.Daar betaal je nog hier in Belgie 222€ voor. Alleen voor de processor. Verderraad ik je anders AMD 64 Dualcore aan. Kost iets minder dan een P4 en is even goed. Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 zorie hoor maar de dualcore is veel beter dan die p4 3 ghz 1core is al glijk aan een p4 e,2 ghz correct me if i'm wrong Reageren
ikt Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 Volgens mij heb je het goed. Je kunt er meerdere programma's op uitvoeren. Maar als je 1 programma opstart dat erg veel vergt van je processor kan je beter een ''no dual core'' kopen. Als je veel applicaties start dan is de Dual-core geschikt, belast jij je processor graag met maar 1 programma kan je beter de ''no dual core'' nemen. Reageren
Marius Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 zorie hoor maar de dualcore is veel beter dan die p4 3 ghz 1core is al glijk aan een p4 e,2 ghz correct me if i'm wrong Dit is gedeeltelijk waar, een AMD heeft een snellere proces afhandeling dan een Intel(P4) dus zegt de GHZ niks. Bovendien moet je bij een Dual Core processor ook niet de GHZ bij elkaar optellen want ook daar gaat het erom dat de programma's het ondersteunen en de afhandelsnelheid en niet GHZ. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 17 april 2006 Rapport Geplaatst: 17 april 2006 Ik heb een vraagje Gister heeft onze oudste computer het begeven (4 jaar oud), nou wil het zijn dat er nog een werkgeheugen kaart inzat van 265 mb. Deze werkt nog helemaal en dus ga ik die niet weggooien. Ik wou hem vandaag in mijn eigen computer zetten maar ik schrok me kapot toen ik merkte dat hij niet helemaal paste! Ikzelf heb 512mb werkgeheugen (1 kaart) en ik kan er nog 1 kaar bijzetten. Kan het zijn dat ik een ander soort werkgeheugen nodig heb voor me computer? Reageren
Marius Geplaatst: 17 april 2006 Rapport Geplaatst: 17 april 2006 Moederborden veranderen ook steeds, hardware van 4 jaar of ouder kan echt niet meer in een moderbord van 1 jaar of jonger. Als het misschien wel kan dan zal het niet echt goed werken. Reageren
ShortY- Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 Moederborden veranderen ook steeds, hardware van 4 jaar of ouder kan echt niet meer in een moderbord van 1 jaar of jonger. Als het misschien wel kan dan zal het niet echt goed werken. En als je dan toch nog voor de 256 mb wilt gaan, kun je ook gewoon een nieuwe kopen. (let wel goed op welke soort geheugenstrip je gaat kopen, want deze zijn natuurlijk verschillend. Bijv. PC3200 is anders dan PC4000. Als ik jou was, dan zou ik voor een geheugen upgrade toch maar eventjes meer geld uitgeven voor nog een tweede strook van 512 mb, deze kosten niet zo heel veel duurder, maar dan heb je wel het dubbele. (Nog beter is dat je gewoon 1024 mb dual channel geheugen koopt, dat is met twee identieke geheugenstrips, en dat zorgt voor betere compatibiliteit, hierdoor krijg je meer prestatiewinst. Maar hier zit ik natuurlijk wel weer te praten over zo'n 100€. Zie maar of je hier wat aan hebt gehad. Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 17 juli 2006 Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 (bewerkt) Ik wil mijn eigen PC 'versterken'. Ik heb een redelijke PC, maar mijn videokaart ben ik niet tevreden over. Ik heb hier wat op het forum rondgezocht (vooral SA Hardware topic) welke videokaarten werden gebruikt, of ze goed waren, hoeveel MB enzovoort. Toen kwam ik een degelijk kaartje tegen van €74,95 hieronder heb ik nogw at informatie over die videokaart, is het aan aanrader? Vertel ook je mening, je ervaringen met de maker van de videokaart enzovoort. Ik wil wel graag een goedde, pers alle informatie uit je! Marius, Jarno, Ikt, Gunslinger, SummerBase en de rest van de computerkenners, vertel het! Ohja, ik ben neit van plan om over te stappen naar een andere videokaart. Ik ehb nu ook een ATI kaart en die bevalt me zeer goed, ik heb wat mindere ervaringen met Nvida, maar dat is nu ook opgelost. Het driverupdaten gaat daar wat makkelijker dan bij ATI, maar oké. Hier heb ik nog even mijn specs van mijn PC, of hij erwel in past enzo. Merk: HP (Hewlett-Packard) Besturingssysteem: Windows XP Processor: 2.53Ghz Geheugen: 512MB (zoek nog zo'n kaartje) Videokaart: ATI Radeon 9000 Series AGP (64 MB) Geluidskaart: Avance AC97 Audio Beeldscherm: HP Pavilion f50s (flatscreen) DirectX versie: DirectX 9.0c Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben van mijn PC en mijn uitgekozen videoaart. Alvast bedankt voor jullie moeite. Denken jullie een andere enb etere videokaart voor me te hebben voor dezelfde prijs, vertel het me. Elke videokaart is oké, Nvida, ATI maakt niet uit. Ik heb hier even een linkje naar de betreffende videokaart, neit dat ik hem daar ga kopen, maar daar staat alles mooi uitgelegd. Matiscus, vroeg op MSN wat ik er mee wou doen. Nou, ik wil vooral gamen. 256mb lijkt me genoeg, ik hoef er denk ik maar een anderhalf jaar mee te leven. Ik koop volgend jaar mijn eigen computer en tot dan toe mag ik de pc gebruiken waar ik nu gewoon veel op computer. Ik mag er doen wat ik wil, zolang ik hem maar heel houd. Ik wil graag veel games spelen, Battlefield 2 lijkt me leuk maar dat past nu niet denk ik, en ik wil gewoon veel San Andreas spelen op een betere en hogere kwaliteit, gewoon nieuwe spellen dus. Ook las ik eens dat RonaldVC iets postte dat de 'Mhz' van de videokaart hoog moesten zijn. Dat was veel belangrijker van het aantal MB. Want dan draaide de videokaart sneller enzo, meer weet ik ook niet echt, maar oké. RonaldVC, als je het nog eens uit wilt leggen. Bedankt iedereen! Bewerkt: 17 juli 2006 door Ruurd31 Reageren
Matiscus Geplaatst: 17 juli 2006 Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 Opzich is het geen slechte videokaart. Maar dat val te zien wat je er mee wil gaandoen. Alle spelen op high spelen zal niet gaan. Wil je het gewoon gebruiken voor normale opstandigheden is het wel een goede videokaart. Ook kan ik jou misschien deze aanrraden. Deze draait heel soepel en kan toch al de meeste spelen op high spelen. Over de prijs weet ik het niet, de prijzen in nederland zijn goedkoper of in Belgie. Dus daarvoor zal je even moet googlen. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 17 juli 2006 Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 Van ATi kaarten weet ik niet veel, maar ik zou in ieder geval een kaart kiezen van 256 MB. Naast het aantal MB videogeheugen spelen nog veel meer factoren een rol, maar 256 MB is gewoon handig voor de games van tegenwoordig. Als je toch een kaart van NVIDIA neemt, zou ik gaan voor een kaart uit de 6 of 7 serie. Deze kaarten worden het meest ondersteund door games die vandaag de dag in de winkel liggen. Onder de 6 serie komt de FX serie, kaarten van die serie werken vaak niet goed (meer) met de nieuwste games. Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 17 juli 2006 Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 Weetje ook wat 'Mhz' te betekenen heeft? Want al die andere dingen buiten MB hebben toch ook een factor? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik hoop dat Marius ook even reageert, hij weet ook veel van deze dingen. Maar verder, als je me een Nivdea kaart mocht aanraden terwaarde van maximaal €100,= welke raad je me dan aan? De beste natuurlijk, maar welke? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.