Jump to content

Haiti Aardbeving


PowerPats

Recommended Posts

PORT-AU-PRINCE - Een zware aardbeving heeft mogelijk duizenden inwoners van Haïti het leven gekost. De ramp in de Cariben gebeurde dinsdag in de namiddag en had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter. Later volgden tientallen naschokken.

Er zijn mogelijk meer dan 100.000 doden gevallen door de aardbeving in Haïti. Dit heeft premier Jean-Max Bellerive van het Caraïbische land woensdag gezegd tegen nieuwszender CNN. „Ik hoop dat dit niet waar is”, aldus de premier. „Maar zo veel, zo veel gebouwen, zo veel wijken zijn volledig vernietigd, en in zo veel wijken zijn niet eens mensen te zien, dus ik weet niet waar die mensen zijn.”

BRON: Telegraaf

Echt heel erg wat er gebeurt daar. Zelfs het VN gebouw is ingestort. een gebouw wat best wel goed gebouwd. is. Stel je voor hoe de normale huizen er nu uitzien daar.

Bewerkt: door PowerPats
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    12

  • Doesthematter

    12

  • Mania-92

    11

  • PowerPats

    10

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar laten we deze bron nog wel even met een korrel zout nemen, 100.000 slachtoffers in de Telegraaf is in het echte leven 10.000 slachtoffers. Er zijn nog geen officiële tellingen geweest.

Een tragedie op dergelijke schaal doet me gelijk denken aan New Orleans.. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar laten we deze bron nog wel even met een korrel zout nemen, 100.000 slachtoffers in de Telegraaf is in het echte leven 10.000 slachtoffers. Er zijn nog geen officiële tellingen geweest.

Een tragedie op dergelijke schaal doet me gelijk denken aan New Orleans.. :N

Idd het zullen niet 100.000 slachtoffers zijn. Een aardbeving van 9,5 op de schaal van Richter doodde in chili 'slechts' 3000. Dus ik geloof er niets van, die 100.000 doden.

Maargoed, verder wel kut als je daar woont. Volgens mij is het ook niet zo'n rijk gebied dus de hulpverlening en opbouw zal ook traag verlopen. En voor de mensen daar gaat het leven door dus hier wat gaan janken helpt ook niets.

Link to comment
Delen op andere websites

ik mis de vraag "Wat vind jij hier van?" nog...

Het is natuurlijk heel erg naar voor die mensen maar hoe kunnen we hier nou over discussiëren?

AARDBEVINGEN MOETEN VERBODEN WORDEN!!oneone!!111

- Nietus!

*welles!

nietus!

*...

Link to comment
Delen op andere websites

Ja een tragedie zeker voor een arm land zoals Haiti. Ze hebben het al niet zo goed. En dan als dit alles over is komt voor hun de vraag: 'Hoe moeten we dit weer gaan opbouwen'

Tsja een grote tragedie maar ik denk niet dat we er veel tegen konden doen.

@amfetamientje. He he lol. Ja aardbevingen moeten verboden worden. Konden we dat maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook al is het 1 dode, het blijft verschikkelijk.

Ik stort wel wat geld over naar Den Haag, maar ik ga niks aan collectes geven. Dat komt nooit goed terecht, allemaal profiteurs in deze buurt die dat doen als er iets ergs op het nieuws geweest is.

Link to comment
Delen op andere websites

http://nieuws.nl.msn.com/foto/gallery.aspx?cp-documentid=151719285&page=1

nu denken sommigen al dat het een half miljoen doden zijn.

Dat zijn schattingen 0_0

Sowieso is het MSN Nieuws hè.

daarom zeg ik ook dat sommige denken dat het zo is(staat ook dat die politieke mannetje die dat heeft gezegd geen idee heef of het in de buurt komt)

het is net gebeurd en nu zie ik al een paar grappen op internet over haiti.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

http://nieuws.nl.msn.com/foto/gallery.aspx?cp-documentid=151719285&page=1

nu denken sommigen al dat het een half miljoen doden zijn.

Dat zijn schattingen 0_0

Sowieso is het MSN Nieuws hè.

daarom zeg ik ook dat sommige denken dat het zo is(staat ook dat die politieke mannetje die dat heeft gezegd geen idee heef of het in de buurt komt)

het is net gebeurd en nu zie ik al een paar grappen op internet over haiti.

Zoals?

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals:

Can I have Haïti (coctail)? Shaken not stirred.

Ik vind het bijzonder triest voor de mensen die het dupe van deze aardbeving zijn geworden. Ik hoop dat het uiteindelijke dodental 'meevalt'. En ja, dit staat expres tussen aanhalingstekens.

Link to comment
Delen op andere websites

http://nieuws.nl.msn.com/foto/gallery.aspx?cp-documentid=151719285&page=1

nu denken sommigen al dat het een half miljoen doden zijn.

Dat zijn schattingen 0_0

Sowieso is het MSN Nieuws hè.

daarom zeg ik ook dat sommige denken dat het zo is(staat ook dat die politieke mannetje die dat heeft gezegd geen idee heef of het in de buurt komt)

het is net gebeurd en nu zie ik al een paar grappen op internet over haiti.

Zoals?

http://www.dumpert.nl/mediabase/786371/4813f50a/ha_ti._kunnen_wij_het_maken_.html
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...