Jump to content

Haiti Aardbeving


PowerPats

Recommended Posts

Voor ik mijn mening geef, wil even duidelijk maken dat ik het heus wel zielig vindt voor die mensen, en dat het uiteraard een grote ramp is. Ook vind ik dat ze recht hebben op gezondheidszorg, etc.

Even de knuppel in het hoenderhok gooien:

Al die hulpverlening, is dat niet gewoon dweilen met de kraan open? Beetje cru misschien, maar: Al dat geld wat wereldwijd daarna toe gestuurd wordt, dat is wellicht 2x zoveel als dat het land waard was. En dan? De mensen blijven hetzelfde, snap je? Volgens mij is het hierboven ergens gezegd: Maar wat valt er op te bouwen als er vrijwel niets was? De bevolking werkt de hulpverlening tegen omdat ze vinden dat het niet snel genoeg op gang is gekomen! Dat zegt echt wel wat over de bevolking.

Even in wat subtielere bewoordingen:

Is het niet wat teveel?

En val nou alsjeblieft niet massaal over mij heen met argumenten als "Als het jou zou overkomen zou je ook geholpen willen worden."

Zo zie ik het dus ook. Ze beroven zelfs kampen van de VN en dan gaan ze gewoon door met helpen, als ik beroofd zou worden door mensen die ik help zou ik gewoon denken van zoek het zelf maar uit! Wij geven jullie de kans jullie gezinnen te herenigen, huizen te herbouwen en opnieuw te beginnen met leven en dan gaan jullie ons beroven?

Dus voor de fout van een groepje debielen moet een heel land boeten?

Dan stel ik nu een vraag aan jouw, waarom pakt het volk dan niet dat kleine groepje debielen? Volgens mij proberen ze zo alleen maar meer geld binnen te krijgen, ik zie het nu als dweilen met de kraan open, wij maar geld geven ( d.m.v. collectes, radio-tv actie's enzovoort ) maar als dat land er geen gebruik van wil maken waarom zouden wij hun dan steunen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    12

  • Doesthematter

    12

  • Mania-92

    11

  • PowerPats

    10

Dus jij wilt nu ook dat het normale volk zich tegen de plunderaars gaat keren ? laten we zeggen dat de helft van dat volk plunderaars zijn. Dus behalve een normale aardbeving wil jij dus blijkbaar ook een burgeroorlog ontketenen ?

ze hebben al genoeg problemen daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor ik mijn mening geef, wil even duidelijk maken dat ik het heus wel zielig vindt voor die mensen, en dat het uiteraard een grote ramp is. Ook vind ik dat ze recht hebben op gezondheidszorg, etc.

Even de knuppel in het hoenderhok gooien:

Al die hulpverlening, is dat niet gewoon dweilen met de kraan open? Beetje cru misschien, maar: Al dat geld wat wereldwijd daarna toe gestuurd wordt, dat is wellicht 2x zoveel als dat het land waard was. En dan? De mensen blijven hetzelfde, snap je? Volgens mij is het hierboven ergens gezegd: Maar wat valt er op te bouwen als er vrijwel niets was? De bevolking werkt de hulpverlening tegen omdat ze vinden dat het niet snel genoeg op gang is gekomen! Dat zegt echt wel wat over de bevolking.

Even in wat subtielere bewoordingen:

Is het niet wat teveel?

En val nou alsjeblieft niet massaal over mij heen met argumenten als "Als het jou zou overkomen zou je ook geholpen willen worden."

Zo zie ik het dus ook. Ze beroven zelfs kampen van de VN en dan gaan ze gewoon door met helpen, als ik beroofd zou worden door mensen die ik help zou ik gewoon denken van zoek het zelf maar uit! Wij geven jullie de kans jullie gezinnen te herenigen, huizen te herbouwen en opnieuw te beginnen met leven en dan gaan jullie ons beroven?

Dus voor de fout van een groepje debielen moet een heel land boeten?

Dan stel ik nu een vraag aan jouw, waarom pakt het volk dan niet dat kleine groepje debielen? Volgens mij proberen ze zo alleen maar meer geld binnen te krijgen, ik zie het nu als dweilen met de kraan open, wij maar geld geven ( d.m.v. collectes, radio-tv actie's enzovoort ) maar als dat land er geen gebruik van wil maken waarom zouden wij hun dan steunen?

Oké, net een aardbeving geweest, je hele familie is dood, je hebt geen huis geen eten, helemaal niks.

Kom, dan ga ik op zoek naar mensen die alleen proberen te overleven, al is het wel op een radicale wijze. Ik ga niet eerst onderdak en eten zoeken, nee, ik ga gewoon ruzie maken met mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

En daar zit dus de grote fout van de meeste mensen.

Als je blijft samenwerken krijg je uiteindelijk evenveel als andere, maar nee, ikke ikke ikke en de rest mag stikke is het daaro.

En voordat iedereen hier gaat zeuren dat ik weer een racist o.i.i.d.r. ben, nee, ik heb wel 15 euro gestoort :7

Link to comment
Delen op andere websites

En daar zit dus de grote fout van de meeste mensen.

Als je blijft samenwerken krijg je uiteindelijk evenveel als andere, maar nee, ikke ikke ikke en de rest mag stikke is het daaro.

En voordat iedereen hier gaat zeuren dat ik weer een racist o.i.i.d.r. ben, nee, ik heb wel 15 euro gestoort :7

dat ikke ikke ikke en de rest mag stikke ligt niet aan hun. Dat is gewoon de menselijke geest. Het zit gewoon in onze DNA dat we eerst onszelf verzorgen dan anderen.

Link to comment
Delen op andere websites



dit heeft niet veel met dit te maken met het onderwerp, Maar dit is een nieuw nummer van Linkin Park Dat gaat over die aardbeving in Haitie., Supermooi.
Zo mooi en zo emotioneel als je gaat naardenken wat daar allemaal gebeurt is :cry:
in nagedachtenis aan alle slachtoffers.

Overgns vind ik 't echt erg wat gebeurd is, Dit raakt mij echt wel, Al die mensen die dood zijn.
Hopelijk gebeurt er iets zoals dit nooit meer. Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Link to comment
Delen op andere websites

En daar zit dus de grote fout van de meeste mensen.

Als je blijft samenwerken krijg je uiteindelijk evenveel als andere, maar nee, ikke ikke ikke en de rest mag stikke is het daaro.

En voordat iedereen hier gaat zeuren dat ik weer een racist o.i.i.d.r. ben, nee, ik heb wel 15 euro gestoort :7

Dus jij zou, als eerlijke harde werker, het eerlijk vinden als je net zo veel krijgt als die ene luie zak van tegenover?

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, wees blij dat je in het beste land ter wereld woont met de beste zorg die er is.

Dat ikke ikke en de rest kan stikke is daar geen eens aan de orde, want niemand heeft daar wat.

Ohja, nieuwsberichten dat daar geplunderd word klopt natuurlijk niet.

Trouwens, hoorde dat water daar meer waard is dan geld, nouja, ik wil ze wel 100 liter sturen voor een leuk prijsje hoor.

Nee, zonder grapjes, ik heb niks gestort, wss komt van de 10 euro maar 2 cent daar daadwerkelijk aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu ondertussen wel weer Haïtimoe hoor. Er is weer wat gebeurd en de bn'ers verschijnen ineens overal om hun "medeleven" te betuigen, tv programma's profiteren optimaal want deze ramp is natuurlijk een prima mogelijkheid om kijkcijfers te scoren. Kijk dat het journaal er een of twee items over heeft, als een krant er een pagina aan wijdt, dat een programma zoals flauw & pitteman er één uitzending over maakt, dat vind ik allemaal geen probleem. Maar het is nu al een week zo, welke zender je er ook op zet ze hebben het altijd over Haïti. En het is niet eens nieuws, op het journaal zenden ze nogsteeds dezelfde beelden uit als een week geleden. We weten inmiddels wel wat er gaande is, en nou moet men eens stoppen met die massale hysterie want ik word er helemaal gek van.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik vind het echt zeer asociaal wat een Franse minister zei. Hij zei: "De Amerikanen willen Haïti bezetten". "Ze willen alles innemen". Echt te asociaal voor woorden. Net of het een wedstrijd is, wie als 1e aanwezig moet zijn. De Fransen moeten er juist blij mee zijn dat de Amerikanen ±1000 militairen daar hebben op dit moment.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...