Jump to content

Haiti Aardbeving


PowerPats

Recommended Posts

Ik ben nu ondertussen wel weer Haïtimoe hoor. Er is weer wat gebeurd en de bn'ers verschijnen ineens overal om hun "medeleven" te betuigen, tv programma's profiteren optimaal want deze ramp is natuurlijk een prima mogelijkheid om kijkcijfers te scoren. Kijk dat het journaal er een of twee items over heeft, als een krant er een pagina aan wijdt, dat een programma zoals flauw & pitteman er één uitzending over maakt, dat vind ik allemaal geen probleem. Maar het is nu al een week zo, welke zender je er ook op zet ze hebben het altijd over Haïti. En het is niet eens nieuws, op het journaal zenden ze nogsteeds dezelfde beelden uit als een week geleden. We weten inmiddels wel wat er gaande is, en nou moet men eens stoppen met die massale hysterie want ik word er helemaal gek van.

Ja inderdaad, ze steken het allemaal in hun eigen zak. Telkens die lelijke kop van henk jan op TV bah, vroeger waren er ook zoveel aardbevingen in amerika en azie maar dat kwam heus niet op het nieuws hoor. In Griekenland en Italie zijn ook hele erge aardbevingen geweest, als of het nieuw is.

Het is wel harstikke erg voor al die mensen daarzo, alleen waarom moet het 1000 keer per dag op TV komen. Nu weten we het wel weer, echt die linkse oproepen van groenlinks enzo zeker weer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dr.Oppai

    12

  • Doesthematter

    12

  • Mania-92

    11

  • PowerPats

    10

Ik ben net als Mania-92 Haïti moe. Ik word moe van alles wat vaker dan 5x per dag op tv komt. Nou, als je dat dus effe berekend, dan ben ik inmiddels allang dood. Het is erg voor al de mensen daar enzo, maar op het nieuws/de radio kwam dat er teveel geld was, en er niet zoveel hulp geboden kon worden als er geld was. Nou, als er teveel is, hou dan ook op met die stomme tv reclames :ch: .

Link to comment
Delen op andere websites

bron dat ze daadwerkelijk al dat geld in hun eigen zakken stoppen ?

Ja, alsof mensen die zulke dingen opzetten zelf voor die kosten opkomen :bonk:

>>> Door Jowx: Natuurlijk waren er maar liefst 12 smileys voor nodig om je boodschap te laten overkomen, zegt ook weer wat over de inhoud.. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu ondertussen wel weer Haïtimoe hoor. Er is weer wat gebeurd en de bn'ers verschijnen ineens overal om hun "medeleven" te betuigen, tv programma's profiteren optimaal want deze ramp is natuurlijk een prima mogelijkheid om kijkcijfers te scoren. Kijk dat het journaal er een of twee items over heeft, als een krant er een pagina aan wijdt, dat een programma zoals flauw & pitteman er één uitzending over maakt, dat vind ik allemaal geen probleem. Maar het is nu al een week zo, welke zender je er ook op zet ze hebben het altijd over Haïti. En het is niet eens nieuws, op het journaal zenden ze nogsteeds dezelfde beelden uit als een week geleden. We weten inmiddels wel wat er gaande is, en nou moet men eens stoppen met die massale hysterie want ik word er helemaal gek van.

Sorry dat ik het op deze manier zo zeg, maar ik heb echt met je te doen als het om dit soort dingen gaat. Wat kan jij je toch heerlijk druk maken om niks, elke keer weer. Niks wat in het nieuws komt is goed volgens jou, elke avond hoor ik wel weer kritiek over wat er in 'Flauw & Pitteman' geweest is. Je wordt overal moe van, ik mag hopen dat je in ieder geval nog voldoende slaap hebt.. Maar een beetje medeleven moet toch wel ergens te bespeuren zijn bij je? Die mensen zijn alles kwijt. Ze hadden al niks, en nu hebben ze nog minder dan niks. Dat het jou in je koude kleren laat tot daar aan toe, maar ik vind het echt ronduit schandalig dat je nu met dit soort onzin komt. Wat is er volgens jou dan wel nieuws? Waar moet dan wel over gesproken worden? Alsof alles is afgesloten als je alles in een uitzending propt. Wat een onzin! Het is inderdaad al een week, maar je doet net alsof er een spel kaarten op de grond is gevallen en ze daar een week lang over zeiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik het op deze manier zo zeg, maar ik heb echt met je te doen als het om dit soort dingen gaat. Wat kan jij je toch heerlijk druk maken om niks, elke keer weer.

Ik beschouw het tegenwoordig als een hobby, zeiken is gewoon leuk. Respect voor al die oude 'vroeger was alles beter' types in het bejaardentehuis, vond het altijd maar raar volk maar zeiken is leuk.

Niks wat in het nieuws komt is goed volgens jou, elke avond hoor ik wel weer kritiek over wat er in 'Flauw & Pitteman' geweest is.

Dan is het maargoed dat vandaag bekend is geworden dat powned (= geenstijl) haar eigen nieuwsprogramma krijgt, want zoals je weet vind ik geenstijl wel een nieuwsmedium dat presteert.

Je wordt overal moe van, ik mag hopen dat je in ieder geval nog voldoende slaap hebt..

Valt vies tegen. :$

Maar een beetje medeleven moet toch wel ergens te bespeuren zijn bij je? Die mensen zijn alles kwijt. Ze hadden al niks, en nu hebben ze nog minder dan niks.

Medelijden had ik. Maar hoe meer mensen gaan zeiken voor geld, hoe meer die beelden eindeloos herhaald worden, hoe minder medelijden ik heb.

Dat het jou in je koude kleren laat tot daar aan toe, maar ik vind het echt ronduit schandalig dat je nu met dit soort onzin komt. Wat is er volgens jou dan wel nieuws? Waar moet dan wel over gesproken worden? Alsof alles is afgesloten als je alles in een uitzending propt. Wat een onzin! Het is inderdaad al een week, maar je doet net alsof er een spel kaarten op de grond is gevallen en ze daar een week lang over zeiken.

Nieuws, dat is iets dat actueel is en waarover de mensen geïnformeerd moeten worden. Vandaag bij het journaal was het weer kassa, exact dezelfde beelden en exact hetzelfde praatje als eergisteren. Dan is het geen nieuws meer ik weet er immers al een week vanaf, dus wat doet het in het journaal? Kijk als er wat nieuwe ontwikkelingen zijn, bijvoorbeeld die naschok van vandaag, dan mogen ze daar in het journaal best wat over ouwehoeren. Maar ga er dan niet in journaal komende zondag nogsteeds over lullen terwijl iedereen het al 20x gezien heeft.

Je ziet ook bij elke zender zo'n reclames over giro555, dan denk ik bij mezelf: "Blijf het maar lekker opdringen dan krijg je geen rode cent!". Ik vind het totaal geen probleem om wat geld te doneren als het me een keer gevraagd wordt, maar ik krijg godverdomme 20 mails, 100 reclamespotjes per dag, 85 collectes langs de deur en 53 folders, dan heb ik echt zoiets van laat maar zitten.

Daarnaast wat schieten de beste mensen in Haïti er mee op? Wat hebben hun aan die camerageile bn'ers die alles doen om maar in beeld te komen en die kijkcijfergeile eindredacteuren? Van sommige mensen geloof ik best wel dat ze er een persoonlijke band mee hebben, maar die bn'ers boeit het allemaal geen drol, die zijn blij dat ze zichzelf kunnen promoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik beschouw het tegenwoordig als een hobby, zeiken is gewoon leuk. Respect voor al die oude 'vroeger was alles beter' types in het bejaardentehuis, vond het altijd maar raar volk maar zeiken is leuk.

Ach, ieder zijn hobby hè..

Dan is het maargoed dat vandaag bekend is geworden dat powned (= geenstijl) haar eigen nieuwsprogramma krijgt, want zoals je weet vind ik geenstijl wel een nieuwsmedium dat presteert.

Hoe presteert Geenstijl dan als nieuwsmedium? Het is een uit de kluiten gewassen puber-blog. Zo commercieel als maar kan en al het andere dat commerciële aspecten vertoond op basis van de commercialiteit afbrand. Objectiviteit is er ver te zoeken en ze zeiken over alles wat los en vast zit. Op zich geen ramp, ik lees het ook graag. Maar noem het geen 'presterend nieuwsmedium', want het is alles behalve nieuws wat Geenstijl presenteert.. :puh:

Medelijden had ik. Maar hoe meer mensen gaan zeiken voor geld, hoe meer die beelden eindeloos herhaald worden, hoe minder medelijden ik heb.

Goh.. En dat terwijl je juist zo'n fan bent van het fenomeen 'zeiken'. Daar waar eindeloos herhalen imho ook een kenmerk van zeiken is. Of is het alleen leuk als je zelf zeikt? Dan klopt het verhaal van de bejaarden niet meer.. Wel een beetje consequent blijven hè..

Nieuws, dat is iets dat actueel is en waarover de mensen geïnformeerd moeten worden. Vandaag bij het journaal was het weer kassa, exact dezelfde beelden en exact hetzelfde praatje als eergisteren. Dan is het geen nieuws meer ik weet er immers al een week vanaf, dus wat doet het in het journaal? Kijk als er wat nieuwe ontwikkelingen zijn, bijvoorbeeld die naschok van vandaag, dan mogen ze daar in het journaal best wat over ouwehoeren. Maar ga er dan niet in journaal komende zondag nogsteeds over lullen terwijl iedereen het al 20x gezien heeft.

Feit alleen al dat het de gemoederen bezig houdt maakt het een actueel onderwerp, iedereen heeft het er immers over. Het is niet zo dat het omdat het een week geleden gebeurt is opeens niet meer actueel is. Het speelt nu, dus is het actueel. De puinhoop daar is er nog steeds, het leed speelt nog steeds. Maar omdat jij het in één uitzending wel gezien hebt moeten we er maar niet meer over praten zolang er geen grote ontwikkelingen zijn..

Je ziet ook bij elke zender zo'n reclames over giro555, dan denk ik bij mezelf: "Blijf het maar lekker opdringen dan krijg je geen rode cent!". Ik vind het totaal geen probleem om wat geld te doneren als het me een keer gevraagd wordt, maar ik krijg godverdomme 20 mails, 100 reclamespotjes per dag, 85 collectes langs de deur en 53 folders, dan heb ik echt zoiets van laat maar zitten.

Tja, de een z'n dood is de ander z'n brood. Volgens mij is het niet het belang van de reclamemakers dat hier de prioriteit heeft. In principe laat je mensen nu stikken omdat je principieel niet meer geeft omdat er teveel gevraagd wordt. Ik ben het er mee eens dat het je strot in gedouwd wordt, maar had je serieus iets anders verwacht? Dat je één folder zou krijgen en dat er één reclamespotje zou zijn? Dan belazer je jezelf toch gewoon? Of het is gewoon een goede smoes om met een schoon geweten weer wakker te worden.. Maar goed, gelukkig ken ik je beter dan dat..

Daarnaast wat schieten de beste mensen in Haïti er mee op? Wat hebben hun aan die camerageile bn'ers die alles doen om maar in beeld te komen en die kijkcijfergeile eindredacteuren? Van sommige mensen geloof ik best wel dat ze er een persoonlijke band mee hebben, maar die bn'ers boeit het allemaal geen drol, die zijn blij dat ze zichzelf kunnen promoten.

Het boeit me echt helemaal geen drol wie wat waar doet. Zolang er geld mee opgehaald wordt voor 'het goede doel' dan zal het allemaal wel. Dat die BN'ers totaal geen medeleven hebben en het uit eigenbelang doen neem ik in dit geval maar voor lief. Maar het zorgt er hoe dan ook voor dat er meer geld wordt opgehaald, dus in die zin heeft ook die onzin wel degelijk nut.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wel interessant, Maar google maps heeft high resolutie satelliet beelden van haiti gemaakt. Zelfs van bovenaf zie je echt alleen maar verwoesting.

Haiti

Wow man, serieus ik schrok echt toen ik dit bekeek! Vreselijk!

Ja inderdaad. Ik wist niet dat het zo erg was!

Er blijkt dus weer een naschok te zijn geweest.

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Soms heb ik het gevoel dat bedrijven meer reclame maken met hun donatie dan dat ze het uit gevoel doen..

Neem nu de reclamespotjes op Radio555 de hele dag. 'Bier doneerde .. !', 'Yogho doneerde .. !'.

En daarnet al die cheques in beeld met het bedrijfslogo levensgroot op de cheque en maar proberen in beeld te houden. Zoiets moet je doen omdat je mee leeft, niet om er een slaatje uit te slaan.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, wat zijn we weer op hol geslagen in dit rare land. Dat je zo'n tv uitzending organiseert, moeten ze lekker zelf weten, ik kijk gewoon niet. Maar ik heb eens liggen zappen, en het is gewoon op 3 verschillende zenders (ned1, rtl4 en sbs6). Dat is toch volslagen idioot? Op 3 zenders exact hetzelfde uitzenden? Men kan sowieso maar een zender tegelijkertijd kijken. Dus welke idiote randdebiel haalt het in z'n hoofd om die shit op 3 zenders uit te zenden? Wat een verspilling van kostbare televisietijd.

Link to comment
Delen op andere websites

ALsof ik wel kijk... wat begin ik een hekel te krijgen aan die reclame.

Wie is er opgekomen om dat 70 keer per dag uit te zenden? Je moet je maar omdraaien en het is op TV, ik zet het gewoon op een andere zender en het is precies of ze met de reclame de schuld bij osn willen leggen, zo'n gevoel krijg je ervan... wel ik heb er niet voor gezorgt dat daar een aardbeving was hoor en ik zie ook niet direct het nut van dit uit te zenden op 2 zenders tegelijkertijd bij ons, ook al dat er gewoon niet veel mensen naar willen kijken... maar wat is er als alternatief momenteel?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...