Jump to content

Haiti Aardbeving

PowerPats

Recommended Posts

Heb gehoord dat er al 2 miljoen uit Nederland daar naartoe gaat

Nee, Nederland heeft 2 miljoen euro beschikbaar gesteld aan hulp organisaties. Een voorbeeld daarvan is Giro 555. Wel hebben we een Urban Search And Rescue Team naar Haiti gestuurd die uit zestig man bestaat met reddingshonden.

Nou dat is dus alweer 2 miljoen weggeflikkerd.

Naar het rampgebied met de tsunami van 5 jaar geleden zijn ook gigantische bedragen gegaan (oa via dat giro 555) en het is er nogsteeds een teringzooi.

Werkt voor geen ene moer geld sturen als toch alles in de zakken van de leiders komt.

Dat Giro555 was 200miljoen volgensmij in totaal en je merkt er niks van.

Delen op andere websites

• Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Dr.Oppai

12

• Doesthematter

12

• Mania-92

11

• PowerPats

10

de VN vraagt nu aan de landen om 650 miljoen te geven.

Joa, jongens, maken jullie maar geen zorgen, ik geef dat wel effe, zo'n goed persoon ben ik, hierna ga ik ieder gezin 150.000 euro geven zodat armoede weg is en iedereen gelukkig is. :dans:

Delen op andere websites

de VN vraagt nu aan de landen om 650 miljoen te geven.

Joa, jongens, maken jullie maar geen zorgen, ik geef dat wel effe, zo'n goed persoon ben ik, hierna ga ik ieder gezin 150.000 euro geven zodat armoede weg is en iedereen gelukkig is. :dans:

jij bent niet toevallig bill gates he?

Delen op andere websites

Erg jammer dat de bevolking daar de hulpverleners niet eens goed hun werk laat doen. Iedereen slaat op plunderen, er wordt gevochten om eten enzovoort. Alles loopt nu in het honderd, en de doden worden al gewoon op het vuilnisbelt gedumpt.

Delen op andere websites

Inderdaad, de bevolking daar helpt ook wel lekker mee, afgelopen week hebben ze nog een VN Kamp (waar vanalles voor hulp lag opgeslagen) leeg geroofd :duh:

Het zal wel de wanhoop zijn, maartoch, het is wel een beetje krom :ch:

Delen op andere websites

Ja, het probleem is dus dat de VN niet ergens kan beginnen. Vanwege de infrastructuur in dat land die er gewoon niet was, en dan moeten ze gewoon de kleine beetjes herstellen die er zijn. Ze weten niet wat ze moeten, dat moet toch ook zwaar zijn voor hun?

Delen op andere websites

Wat een zooitje daarzo, vreselijk.

In Italie wonen de mensen ook trouwens nog steeds in tenten he van die aardbeving van vorig jaar, ook te gek voor woorden eigelijk. Er word gewoon niks met het geld gedaan, niet gebouwt niks.

Delen op andere websites

Wat een zooitje daarzo, vreselijk.

In Italie wonen de mensen ook trouwens nog steeds in tenten he van die aardbeving van vorig jaar, ook te gek voor woorden eigelijk. Er word gewoon niks met het geld gedaan, niet gebouwt niks.

Er zijn ook gewoon dingen die niet herbouwd kunnen worden. Dit is vooral het probleem in Haiti, ze hadden daar al niks, dus wat valt er daar dan te herbouwen?

Delen op andere websites

Voor ik mijn mening geef, wil even duidelijk maken dat ik het heus wel zielig vind voor die mensen, en dat het uiteraard een grote ramp is. Ook vind ik dat ze recht hebben op gezondheidszorg, etc.

Even de knuppel in het hoenderhok gooien:

Al die hulpverlening, is dat niet gewoon dweilen met de kraan open? Beetje cru misschien, maar: Al dat geld wat wereldwijd daarna toe gestuurd wordt, dat is wellicht 2x zoveel als dat het land waard was. En dan? De mensen blijven hetzelfde, snap je? Volgens mij is het hierboven ergens gezegd: Maar wat valt er op te bouwen als er vrijwel niets was? De bevolking werkt de hulpverlening tegen omdat ze vinden dat het niet snel genoeg op gang is gekomen! Dat zegt echt wel wat over de bevolking.

Even in wat subtielere bewoordingen:

Is het niet wat teveel?

En val nou alsjeblieft niet massaal over mij heen met argumenten als "Als het jou zou overkomen zou je ook geholpen willen worden."

Bewerkt: door Cilly
Delen op andere websites

Voor ik mijn mening geef, wil even duidelijk maken dat ik het heus wel zielig vindt voor die mensen, en dat het uiteraard een grote ramp is. Ook vind ik dat ze recht hebben op gezondheidszorg, etc.

Al die hulpverlening, is dat niet gewoon dweilen met de kraan open? Beetje cru misschien, maar: Al dat geld wat wereldwijd daarna toe gestuurd wordt, dat is wellicht 2x zoveel als dat het land waard was. En dan? De mensen blijven hetzelfde, snap je? Volgens mij is het hierboven ergens gezegd: Maar wat valt er op te bouwen als er vrijwel niets was? De bevolking werkt de hulpverlening tegen omdat ze vinden dat het niet snel genoeg op gang is gekomen! Dat zegt echt wel wat over de bevolking.

Is het niet wat teveel?

En val nou alsjeblieft niet massaal over mij heen met argumenten als "Als het jou zou overkomen zou je ook geholpen willen worden."

Zo zie ik het dus ook. Ze beroven zelfs kampen van de VN en dan gaan ze gewoon door met helpen, als ik beroofd zou worden door mensen die ik help zou ik gewoon denken van zoek het zelf maar uit! Wij geven jullie de kans jullie gezinnen te herenigen, huizen te herbouwen en opnieuw te beginnen met leven en dan gaan jullie ons beroven?

Delen op andere websites

Voor ik mijn mening geef, wil even duidelijk maken dat ik het heus wel zielig vindt voor die mensen, en dat het uiteraard een grote ramp is. Ook vind ik dat ze recht hebben op gezondheidszorg, etc.

Is het niet wat teveel?

Zo zie ik het dus ook. Ze beroven zelfs kampen van de VN en dan gaan ze gewoon door met helpen, als ik beroofd zou worden door mensen die ik help zou ik gewoon denken van zoek het zelf maar uit! Wij geven jullie de kans jullie gezinnen te herenigen, huizen te herbouwen en opnieuw te beginnen met leven en dan gaan jullie ons beroven?

Dus voor de fout van een groepje debielen moet een heel land boeten?

Delen op andere websites

Ik kan begrijpen waarom hun aan het plunderen slaan. Het is toch een noodsituatie daar. Mensen hebben geen eten medicijnen niks. De hulp uit andere landen kan het gebied nog niet goed bereiken. Dus hulp duurt nog wel even. dan vind ik het beter om gelijk naar die VN gebouw te gaan en zelf iets te gaan pakken. Dan wachten op buitenlandse hulp die dat allemaal komt uitdelen. Elke minuut telt daarzo.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...