Jump to content

Zwart Rijden

PowerPats

Zwart Rijden  

37 leden hebben gestemd

1. 1. Rij jij wel eens zwart ?

• Ja, altijd
      1
    • Soms
      9
    • Nee, nooit
      27

Recommended Posts

Ik reis dus best vaak zwart met het OV omdat mijn school best ver van mijn huis afligt, 3 zones dus 4 strippen. als je de heen en terug reis meetelt dan loopt dat dus best op. daarom stempel ik op 1 dag meestal maar een keer af. En als er een controle is hoop ik dat ze even snel kijken en zien dat ik al 4 strippen heb gebruikt. Maar ik ben 1 keer betrapt.

:-(

Nu mijn vraag aan jullie: rijden jullie wel eens zwart ? en zo ja waarom doe je het en waarom doe je het niet. En wat zijn jullie ervaringen ermee.

Bewerkt: door PowerPats
Delen op andere websites

• Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jowx

6

• Sprunk

5

• Shockwaveplayer

4

• Dr.Oppai

3

Waarom koop je niet gewoon een abonnement als je met het openbaar vervoer naar school gaat? Dat is veel goedkoper dan elke keer een strippenkaart.

Overigens rijd ik niet zwart, maar dat heeft ook weinig zin als je toch al gratis een OV-studentenkaart hebt. ^_^

Delen op andere websites

Ik heb toen ik jong was wel eens zwart gereden, maar dat was dan van Delfzijl Noord, Naar Delfzijl West. En ik vindt het nog steeds onzin om daar voor te gaan betalen. Dat kan je praktisch lopend doen dus daar betaalde ik niet voor, maar tegenwoordig hoef ik de trein niet meer te nemen en ookal doe ik dat wel voor het een of ander dan ga ik niet zwart rijden.

Zo moest ik laatst met de trein naar de Stad Groningen, Maar aangezien ik nooit met de trein ga waren de apparaten die er nu staan nogal nieuw voor mij en kon ik niet zo snel meer uitvinden hoe ze werkte, want de trein kwam eraan. Ik had de keus ''Zwart rijden'' of met de auto. Ik heb maar gekozen voor de auto. :)

Delen op andere websites

Ik ga ook best vaak met de bus, maar heb nog nooit zwart gereden. En bij mij is er nog nooit gecontroleerd. Maar ik ga het niet doen, want straks doe ik het een keer en dan word er wel gecontroleerd en kan ik een boete gaan betalen!

Delen op andere websites

Vroeger vaak, nu niet meer. Wel bespeur ik vaak de gedachte onder de jongeren dat ze een kaartje kopen voor de controleur in de trein. Als ze niet gecontroleerd worden zeggen ze dat ze voor niks een kaartje gekocht hebben. Eigenlijk betaal je gewoon voor de rit, dus als je niet betaald steel je in feite. Op zich een best rare gedachte. Dat zou in principe hetzelfde zijn wanneer je in een winkel bent waar ze geen diefstalpoortjes hebben, dan wordt je ook niet gecontroleerd. Maar daar is het wel een stuk meer vanzelfsprekend dat je niet zonder betalen wegloopt.

Overigens heb ik ook zo'n geweldige OV-studentenkaart, dus alleen in het weekend zou ik nog zwart kunnen rijden.. Mja, voor die paar euro het risico lopen op een toeslag van €35,- is het imo niet meer waard.. Vroeger zou ik het zo doen, maar nu heb ik die paar euro er wel voor over.. :puh:

Delen op andere websites

Vroeger heb ik wel eens zwart gereden. Voornamelijk omdat ik dan even 1 of 2 haltes mee wou. En dat was ook nog in de tijd dat ik in Den Haag woonde en je gewoon achter in de tram kon stappen.

Nu tegewoordig rij ik bijna nooit met het openbaar vervoer. En al helemaal niet met de trein. Iedere gek kan de trein in een wit gewaad binnen lopen en zeggen dat hij zojuist een bom heeft geactiveerd. Tenminste dat gebeurde vandaag. :puh:

Maar ik ga nu bijna nooit met de bus. EN heel de stad hier is zo een beetje een zone. En een dagkaart van 3 euro (I.p.v. 2 kaartjes van €1,60) Heb ik er dan wel voor over.

@Powerpats. Jij jan kan tenminste zwartrijden. Daar wordt je ook niet bij instappen gecontroleerd op een geldig vervoersbewijs. Hier in Den Bosch wordt je alleen niet gecontroleerd als je in de bus stapt op het moment dat je op station sta, en de chauffeur een kop koffie aan het nemen is.

Vroeger vaak, nu niet meer. Wel bespeur ik vaak de gedachte onder de jongeren dat ze een kaartje kopen voor de controleur in de trein. Als ze niet gecontroleerd worden zeggen ze dat ze voor niks een kaartje gekocht hebben. Eigenlijk betaal je gewoon voor de rit, dus als je niet betaald steel je in feite. Op zich een best rare gedachte. Dat zou in principe hetzelfde zijn wanneer je in een winkel bent waar ze geen diefstalpoortjes hebben, dan wordt je ook niet gecontroleerd. Maar daar is het wel een stuk meer vanzelfsprekend dat je niet zonder betalen wegloopt

Technisch gezien is een bus, Tram, Trein, Metro, Etc. (OV) Geen publieke plaats. Je moet betalen om er als het ware in te mogen.

Zwart rijden vind ik niet zo zeer stelen maar meer op verboden terrein bevinden.

Delen op andere websites

Zielig gedrag, gewoon betalen voor de rit. Dan kun je zeggen dat een stationnetje verder je geld niet waard is, maar dan kun je alles relativeren. Ik snap wel dat het lullig is als men niet controleert. Maar om je er nu in te gaan verdiepen wanneer je wel en niet zwart moet rijden... Kom op zeg.

En niet betalen kun je stelen noemen, ik noem het eerder 'delen', net als muziek downloaden.

Delen op andere websites

Ja, altijd. Ik rijd al ruim een jaar zwart, en nog nooit een controleur gezien. De reden? Simpel, ik vind de OV-chipkaart te duur en te onhandig.

Ik moet elke dag van Amstelveen naar Amsterdam, en dan ga ik echt geen €5,- betalen. Ik betaal wel voor de trein, want dat wordt vaker gecontroleerd.

Bewerkt: door FireFighter
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...