Jump to content

Zwart Rijden


PowerPats

Zwart Rijden  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Rij jij wel eens zwart ?

    • Ja, altijd
      1
    • Soms
      9
    • Nee, nooit
      27


Recommended Posts

Ik doe nooit aan zwart rijden op de bus, maar dat is omdat mijn ouders een abonement voor me kopen. Zelf vind ik dat de abonementen voor studenten wel erg duur zijn. Mijn abonement bij de lijn kost nu al 166 Euro. In het eerste jaar was het net geen 150 Euro, dus de prijzen stijgen veel te veel. Dus vind ik het wel begrijpelijk dat veel mensen dit niet betalen, de studenten zouden nog goedkoper mee moeten kunnen gaan met de bus.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    6

  • Sprunk

    5

  • Shockwaveplayer

    4

  • Dr.Oppai

    3

Ik heb een abonnement. Ik werd wel toevallig een keer gepakt(jaren geleden), toen ik ooit m'n portefeuille vergat. Boete van zo'n 5€ :bonk:

De volgende keer als ik gepakt dreig te worden, ren ik naar de uitgang en draai aan dat nooduitgang knopje, zodat ik sowieso kan ontsnappen omdat die deuren vanzelf opengaan :klap: lijkt wel spannend

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heb ik ook zo'n geweldige OV-studentenkaart, dus alleen in het weekend zou ik nog zwart kunnen rijden.. Mja, voor die paar euro het risico lopen op een toeslag van €35,- is het imo niet meer waard.. Vroeger zou ik het zo doen, maar nu heb ik die paar euro er wel voor over.. :puh:

Tja, ik ook wel. Ik laatst keurig geld op mijn kaartje zetten in het weekend, wil ik inchecken voor de trein, werkt dat ding nog niet. :-( Gevolg is dus wel een boete. Alleen omdat de OV Chipkaart faalt.

Link to comment
Delen op andere websites

In woon in Capelle aan den IJssel en ga elke doordeweekse dag met de Metro naar school. Voor de mede Rotterdammers op dit forum zal het bekend zijn, maar bij de metro hier kun je niet op de perrons komen zonder geldig vervoersbewijs. Het enige vervoersbewijs dat we hier in de metro kennen vandaag de dag is de OV-chipkaart. Je moet inchecken bij tourniquets om toegang te krijgen tot de perrons. Zwart rijden is dus eigenlijk niet eens een optie. (Al zijn er op bepaalde stations op de lijnen A en B geen tourniquets, maar kaartlezers). Ik rijd dus ook nooit zwart. En al had ik de mogelijkheid, zou ik het niet doen. Je maakt gebruikt van iemand anders zijn spullen (Metro), en daar betaal je voor. Je betaald ook huur voor je huis. Nu is een ritje met het OV en het huren van het huis niet hetzelfde, de gedachte dat je moet betalen voor iets, wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heb ik ook zo'n geweldige OV-studentenkaart, dus alleen in het weekend zou ik nog zwart kunnen rijden.. Mja, voor die paar euro het risico lopen op een toeslag van €35,- is het imo niet meer waard.. Vroeger zou ik het zo doen, maar nu heb ik die paar euro er wel voor over.. :puh:

Tja, ik ook wel. Ik laatst keurig geld op mijn kaartje zetten in het weekend, wil ik inchecken voor de trein, werkt dat ding nog niet. :-( Gevolg is dus wel een boete. Alleen omdat de OV Chipkaart faalt.

dat bedoel ik,het is ****** niet jou fout en dan krijg je een boete. :@

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger (ja ja, opa schaap vertelt) heb ik wel eens een aantal jaren zwart gereden. Zo in de trant van: dan bespaar ik maandelijks 60 gulden, een boete kost 45 gulden dus als ik er 12 per jaar krijg maak ik nog steeds winst. Reisde ook alleen met de tram of met de metro in Amsterdam dus dat kon vroeger ook gemakkelijk wegens het ontbreken van enige controle. Alleen als er een peloton controleurs binnenkwam was er geen redden meer aan en dan gaf ik natuurlijk ook gewoon sportief mijn naam en adres op. Zwartrijden is leuk, maar als je gepakt wordt moet je wel gewoon erkennen dat je verloren hebt :clown: Inmiddels rijden we auto en kan ik me de tijd niet heugen dat ik uberhaubt in het OV gezeten heb, laat staan dat ik ooit een chipkaart van dichtbij gezien heb. Als ik die berichten over Rotterdam zo hoor (24000 mensen PER DAG vergeten uit te checken) ben ik daar ook erg blij mee :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik rij nooit zwart.

Ik heb geen zin om me bij elke volgende halte af te vragen of er misschien controleurs binnenkomen, en dan ten aanschouwe van alle andere passagiers een bekeuring te krijgen.

Dan zit je écht voor Jan met de korte achternaam.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga nu zo'n anderhalf jaar met de metro naar school, en ik heb pas 3 á 4 keer kaartcontrole gehad. En inderdaad, 4x 45 is goedkoper dan wat ik elke maand op mijn OV-chipkaart zet. Moet elke keer weer huilen als mijn bankafschrift op de deurmat valt.

@ GTA-sheep: Helaas is er geen ontkomen aan. Als alles hier in Rotterdam voorspoedig gaat het de OV-chip, zal Amsterdam volgen met de OV-chipkaart als enige kaart. Dus hopen dat je auto nooit stuk gaat dan maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb studenten OV-chipkaart, dus zwartrijden hoeft helemaal niet. Als ik in het weekend reis, koop ik wel gewoon een kaartje (bij de trein) of log ik gewoon in- en uit. Heb een rothekel aan zwartrijders (sorry iedereen die zwart rijdt :puh:), en als ze de poortjes van de metro gewoon open duwen heb ik zin om er wat van te zeggen. Maar ja, dat is meestal niet zo slim...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb studenten OV-chipkaart, dus zwartrijden hoeft helemaal niet. Als ik in het weekend reis, koop ik wel gewoon een kaartje (bij de trein) of log ik gewoon in- en uit. Heb een rothekel aan zwartrijders (sorry iedereen die zwart rijdt :puh:), en als ze de poortjes van de metro gewoon open duwen heb ik zin om er wat van te zeggen. Maar ja, dat is meestal niet zo slim...

Ja inderdaad, tegenwoordig kun je niks meer zeggen. Vroeger konden vrouwen gewoon zo´n iemand slaan met een handtasje, maar betalen is altijd wel zo netjes ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je al begint te koken van woede als je mensen door poortjes heen ziet beuken, wacht dan maar tot er zo'n grappenmaker is die met je mee loopt. Ze staan vaak ergens opgesteld waar ze niet opvallen, en wachten tot je incheckt. Vervolgens lopen ze al duwend gewoon achter je aan. Je bent dan toch gewoon in staat op iemand een knal voor zijn kanis te geven.

Overigens is niet alleen zwart rijden een probleem in het OV tegenwoordig. Als je sommige metrostellen eens ziet, vol met graffiti. Maargoed, ik dwaal af. :clown:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik ook wel. Ik laatst keurig geld op mijn kaartje zetten in het weekend, wil ik inchecken voor de trein, werkt dat ding nog niet. :-( Gevolg is dus wel een boete. Alleen omdat de OV Chipkaart faalt.

Volgens mij moet er bij de NS minimaal €20,- op die kaart staan, alleen doordeweeks doet hij het wel zonder saldo. (Mits je uiteraard een weekkaart hebt, met een weekendkaart is het weer precies andersom.)

dat bedoel ik,het is ****** niet jou fout en dan krijg je een boete. :@

Tja, dat is het lullige van de hele situatie. Je bent zelf ten alle tijden verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Een simpele regel in het beleid waardoor je altijd aansprakelijkbent voor je eigen kaartje. Dat een stempelautomaat of een incheckapparaat defect is doet daar niks aan af, het is je eigen verantwoordelijkheid. Stukje service van de vervoersmaatschappijen.. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dit betekent dat ik een OV-maatschappij kan openen waar je altijd verplicht kaartjes moet hebben, maar waar alle automaten 'toevallig' altijd defect zijn, maar de klant nog steeds een boete krijgt?

JUSTICE FOR THE WIN

Met een erg kortzichtige visie betekend dit inderdaad dat je dat kunt doen. Als je wat verder kijkt dan je neus lang is zul je moeten beseffen dat je al je klanten verliest wanneer je moet concurreren met een OV-bedrijf dat wel normaal/goed functioneerd. Het OV-chipkaart probleem is landelijk, niet van een lokaal vervoerdersbedrijf. Het is voor de OV-maatschappijen ook geen goede reclame, maar als de techniek het laat afweten dan is het einde zoek. Imo is het hele systeem ons de strot in geduwd en veel te snel ingevoerd, het moet eerst goed functioneren voordat je het invoerd. Maarja, dit is ergens ook wel typisch iets voor NL.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...