Jump to content

Zwart Rijden


PowerPats

Zwart Rijden  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Rij jij wel eens zwart ?

    • Ja, altijd
      1
    • Soms
      9
    • Nee, nooit
      27


Recommended Posts

Zo'n OV-jaarkaart is toch gewoon een verkapt jaar-abbonement? Dus de gemeente hoeft helemaal niet te weten hoe vaak je reist, wanneer, waarheen etc. De kosten zijn toch altijd een x euro per jaar.

Daarnaast werkte het oude systeem prima, waarom zou er een nieuw systeem moeten komen? :bonk:

Geen flauw idee hoe ze het eerst hebben berekend, dat was het excuus van de lokale OV-bedrijven.. Geloof dat ik het ergens gelezen heb.. Verder is het inderdaad belachelijk, maar daar doe je nu toch niks meer aan.. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    6

  • Sprunk

    5

  • Shockwaveplayer

    4

  • Dr.Oppai

    3

Hoe kun je zwart rijden in de bus? Als ik met de bus ga, en ik heb het wel eens geprobeerd. Maar ze lezen gewoon bij ons de codes die op je strippenkaart staan. Dus ik snap niet hoe kun je met de bus zwart rijden? Je moet altijd langs de chauffeur. Of ligt dat aan mij?

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Als buschauffeur echt een topic voor mij :dans:

Ik zou niet weten wie hier allemaal van Belgiê afkomstig is maar in mijn nu toch al z'n 7jaar dat ik met de bus rijdt heb ik ongeveer 15 controles gehad,

meestal wordt de chauffeur meer gecontroleerd(op het dragen van een das bijvoorbeeld) :duh:

Als ik doorheb dat iemand op mijn bus zwartrijdt eerst vragen of ie een abonnement bij heeft zo nee als hij/zij betaalt doen ze dat niet zet ik mijn motor af en roep de dispatching op,wordt de zwartrijder agressief hebben wij een magische pedaal die de politie waarschuwt je film(bestemmingsbak buiten aan de bus)springt op SOS POLITIE HUL GEVRAAGD je 4pinkers(richtaanwijzers)gaan aan + je lichten(denk mistlichten)beginnen te flikkeren.politie is er dan meestal binnen 10 minuten samen met controleurs.gewoon oproepen kan een uur duren.

Nu de tarieven in België

1-2 zones €2(behalve als je binnen Hasselt op-en afstapt dan is het gratis)

3-... zones €3

deze 1 zijn prijzen in bus gekocht en zijn gewone biljetten(geen groeppassen ofzo)

abonnement (buzzypas <25jaar)kost ongeveer €163(ongeveer 40 cent per dag)

dus conclusie zwartrijden is niet nodig,neem je niet vaak de bus koop een kaartje in voor verkoop/vaak de bus aboonement zo simpel als A-B-C

vragen zijn altijd welkom

en dan nu :zz: kan mrgen al om 5uur zwartrijders gaan betrappen :tu:

Ik reis nu 3,5 jaar met de bus en ik heb nu zo`n 30 controles meegemaakt en er word ook echt iedere keer wel iemand betrapt. Maar tegenwoordig zijn ze ook niet echt snugger bezig. In die nieuwe bussen van Qbuzz zitten in mijn regio (Drenthe) nog geen eens van die in- en uit check apparaten dus ze maken behoorlijk verlies door de OV kaart. Sommige mensen mogen niet eens mee als ze geen normaal abonnement of strippenkaart hebben maar alleen een OV kaart.

@Fiegel5: als de chauffeur niet goed oplet kun je met een verlopen abonnement reizen. Maar ook met de strippenkaart is het simpel: als je gestempeld hebt kun je zolang blijven zitten en zo vaak overstappen als je maar wilt, ze kijken alleen naar de datum van de strip. En hoe meer stippen hoe langer hij geldig is. Oja en bij sommige drukke haltes gooien de chauffeurs gewoon de achterdeur open.

@Mania-92: jaarabonnement? De OV kaart is een aantal jaar geldig en daarna kun je een nieuwe aanvragen. Je moet de kaart opladen bij oplaadpunten zodat je daarmee kan reizen met het openbaar vervoer. Het systeem berekend de tijd tussen het in- en uitchecken van jouw kaart en haalt het geld zodoende van jou kaart af. Het oude systeem had verschillende prijzen voor tram, metro, trein en bus en nu is dat dus allemaal even duur geworden. Of eigenlijk nog duurder geworden en dat is ook het probleem van die kaart.

Bewerkt: door jeroen.engeler
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...