Nyltje Geplaatst: 6 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2016 Sorry to burst your bubble maar dat is een gtx 960 en geen gtx 960m. Gigantisch vershil in performance. Maar het gaat nu om een 2gb en 4gb kaart/chip. Reageren
Matthias1999 Geplaatst: 6 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2016 Sorry to burst your bubble maar dat is een gtx 960 en geen gtx 960m. Gigantisch vershil in performance. Maar het gaat nu om een 2gb en 4gb kaart/chip. Het verschil tussen een 960 4gb en 2gb lijkt mij ongeveer hetzelfde als het verschil tussen een 960m 4gb en 2gb. Reageren
Nyltje Geplaatst: 6 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2016 Sorry to burst your bubble maar dat is een gtx 960 en geen gtx 960m. Gigantisch vershil in performance. Maar het gaat nu om een 2gb en 4gb kaart/chip. Het verschil tussen een 960 4gb en 2gb lijkt mij ongeveer hetzelfde als het verschil tussen een 960m 4gb en 2gb. Dat dacht ik ook en ik denk zelfs dat het verschil juist nog minder is omdat de gpu minder krachtig is dan een gtx960. Reageren
Matthias1999 Geplaatst: 7 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik kan dus beter deze kopen en een losse 8gb ram stick. Dat scheelt toch zo'n 100 euro. Reageren
Nyltje Geplaatst: 7 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik kan dus beter deze kopen en een losse 8gb ram stick. Dat scheelt toch zo'n 100 euro. Als ik jou was had ik inderdaad die genomen. Reageren
SilverRST Geplaatst: 7 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren iig bedankt Nyltje Als je graag mods installeert in GTAV maar dan wel in 'mods' folder, doe dan geen moeite voor een 120GB SDD. Ik heb zelf de grass stipple fix geinstalleerd en andere mods voor verkeer en gezocht worden mods, maakt dat GTAV al 90.6GB. 120GB HDD/SDD is tegenwoordig echt een lachertje. Wat betreft de GTX660, ik zou de 660 maar lekker even houden tot de prijzen van de GeForce 10 op normale peil komen te zitten. Bijna 400 euro voor een GTX1060 is uitermate oplichterij. Reageren
NicolaB Geplaatst: 8 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2016 Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren iig bedankt Nyltje Als je graag mods installeert in GTAV maar dan wel in 'mods' folder, doe dan geen moeite voor een 120GB SDD. Ik heb zelf de grass stipple fix geinstalleerd en andere mods voor verkeer en gezocht worden mods, maakt dat GTAV al 90.6GB. 120GB HDD/SDD is tegenwoordig echt een lachertje. Wat betreft de GTX660, ik zou de 660 maar lekker even houden tot de prijzen van de GeForce 10 op normale peil komen te zitten. Bijna 400 euro voor een GTX1060 is uitermate oplichterij. Hoeveel GB SSD heb jij Silver? iig bedankt. Ik dacht ook aan zoiets over die videokaart. Die heb ik nog vorig jaar (ofzo) gekocht, dus die is nog niet aan vervanging toe. Ik hoef ook alles niet op Ultra-high te spelen, zolang ik maar nog steeds games over 8 jaar kan spelen met die core van die pc. Bij deze PC gaat dat nu moeilijker vanwege Vista en 4gb ram. Reageren
SilverRST Geplaatst: 8 augustus 2016 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2016 (bewerkt) Ik heb geen SSD Ik ging deze PC bouwen in 2014 en ik wou niet meer uitgeven dan mijn vastgestelde budget. Ik wist dat ik veel ruimte nodig had en SSD's waren toen nog geen optie want ze waren te duur en mijn budget zou dan veel hoger uitlopen. Natuurlijk is SSD sneller dan HDD maare, alsof ik om die laadtijden omgeef GTA laad muziek is leuker en verder heb ik geen ander games en of programma's waar een SSD veel beter is. In mijn geval heb ik nul reden om een SSD te nemen. De GTX1060 zou minder dan 400 euro moeten kosten maar door slechte voorraad, lopen de prijzen uiteen. Als je GTX660 nog goed genoeg, geen reden om te upgraden Vista is een uitstekende OS, ik heb 5 jaar Vista gehad en heb er heel goede ervaringen mee gehad. Als je Vista 64bit is, kan je de RAM gewoon upgraden. Maar als je PC een OEM is, maakt dat wel lastiger. Bewerkt: 8 augustus 2016 door SilverRST Reageren
NicolaB Geplaatst: 8 september 2016 Rapport Geplaatst: 8 september 2016 Nou, requiescat in pace oude vista-PC uit 2008. Ik ga vandaag samen met Nyltje m'n nieuwe PC in elkaar zetten. Specs: Moederbord: Intel Asus Z170 PRO GAMING Processor: Intel Core i7 6700K 4ghz Koeler: Gelid Solutions CPU Cooler Siberian Behuizing: CoolerMaster Case N300 Voeding: CoolerMaster PSU GM Serie 650Watt G650M Geheugen: Crucial DDR4 2x8GB 2133 CL15 HDD: Toshiba HDD 3,5" 2TB DT01ACA200 SSD: Crucial SSD BX200 240GB Besturingssysteem: Windows 10 Pro Reageren
Matthias1999 Geplaatst: 10 september 2016 Rapport Geplaatst: 10 september 2016 Waarom heb je Windows 10 Pro ipv Home? Reageren
Nyltje Geplaatst: 10 september 2016 Rapport Geplaatst: 10 september 2016 Waarom heb je Windows 10 Pro ipv Home? Op een site waar je er minder voor betaalt waren home en pro even duur. Ook heeft hij altijd pro gehad. Misschien dat NicolaB iets kan toevoegen, maar dit waren volgens mij zijn hoofd reden Reageren
NicolaB Geplaatst: 15 september 2016 Rapport Geplaatst: 15 september 2016 (bewerkt) Waarom heb je Windows 10 Pro ipv Home? Op een site waar je er minder voor betaalt waren home en pro even duur. Ook heeft hij altijd pro gehad. Misschien dat NicolaB iets kan toevoegen, maar dit waren volgens mij zijn hoofd reden Nee, niks aan toe te voegen. Hij is nu dus echt helemaal af. We moesten nog ff wachten op een betere cooler, maar vandaag hadden we die er ook nog ingezet en hij runned perfect. Cooler: arctic freezer i32 Bewerkt: 15 september 2016 door NicolaB Reageren
Rullez Geplaatst: 28 december 2016 Rapport Geplaatst: 28 december 2016 (bewerkt) Hey hallo, ik ben een beetje aan het rond zoeken voor een nieuwe game pc en ik hoopt op wat suggesties van jullie Budget: 1200 Doel: Gamen (Nieuwste games met het liefst de hoogste specs) Merk pc of samengesteld: Samengesteld Benodigde randapparatuur: Draadloze muis, toetsenbord en Wifi mogelijkheid SSD, ja of nee?: Maakt niet uit Besturingssysteem: Windows 10 Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik wil me tv gebruiken als beeldscherm Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig Ik hoor graag van jullie Bewerkt: 28 december 2016 door Rullez Reageren
mekane Geplaatst: 28 december 2016 Rapport Geplaatst: 28 december 2016 [b]Budget[/b]: max 700 [b]Doel[/b]: Gamen video's editen [b]Merk pc of samengesteld[/b]: samengesteld [b]Benodigde randapparatuur[/b]: nee [b]SSD, ja of nee?[/b]: nee [b]Besturingssysteem[/b]: heb ik zelf [b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: ramgeheugen en hardeschijven [b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: zelf in elkaar zetten [b]Extra koeling (voor overklokken)?[/b]: ik wil een stille cooler heb nu de Scythe Mugen 4 maar wil het nog stiller hebben en het liefst een zo stil mogelijke behuizing Reageren
KoningJesper Geplaatst: 28 december 2016 Rapport Geplaatst: 28 december 2016 Hey hallo, ik ben een beetje aan het rond zoeken voor een nieuwe game pc en ik hoopt op wat suggesties van jullie Budget: 1200 Doel: Gamen (Nieuwste games met het liefst de hoogste specs) Merk pc of samengesteld: Samengesteld Benodigde randapparatuur: Draadloze muis, toetsenbord en Wifi mogelijkheid SSD, ja of nee?: Maakt niet uit Besturingssysteem: Windows 10 Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik wil me tv gebruiken als beeldscherm Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig Ik hoor graag van jullie Ik zal zo voor je kijken [b]Budget[/b]: max 700 [b]Doel[/b]: Gamen video's editen [b]Merk pc of samengesteld[/b]: samengesteld [b]Benodigde randapparatuur[/b]: nee [b]SSD, ja of nee?[/b]: nee [b]Besturingssysteem[/b]: heb ik zelf [b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: ramgeheugen en hardeschijven [b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: zelf in elkaar zetten [b]Extra koeling (voor overklokken)?[/b]: ik wil een stille cooler heb nu de Scythe Mugen 4 maar wil het nog stiller hebben en het liefst een zo stil mogelijke behuizing Welk type (en hoeveel) RAM heb je? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.