Jump to content

Het "Ik wil een nieuwe desktop of Laptop" topic


Fedmas

Recommended Posts

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    13

  • Matthias1999

    9

  • Fedmas

    8

  • NicolaB

    7

Sorry to burst your bubble maar dat is een gtx 960 en geen gtx 960m.

Gigantisch vershil in performance.

Maar het gaat nu om een 2gb en 4gb kaart/chip.

Het verschil tussen een 960 4gb en 2gb lijkt mij ongeveer hetzelfde als het verschil tussen een 960m 4gb en 2gb.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry to burst your bubble maar dat is een gtx 960 en geen gtx 960m.

Gigantisch vershil in performance.

Maar het gaat nu om een 2gb en 4gb kaart/chip.

Het verschil tussen een 960 4gb en 2gb lijkt mij ongeveer hetzelfde als het verschil tussen een 960m 4gb en 2gb.

Dat dacht ik ook en ik denk zelfs dat het verschil juist nog minder is omdat de gpu minder krachtig is dan een gtx960.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol :puh: Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren :puh:

iig bedankt Nyltje :)

Als je graag mods installeert in GTAV maar dan wel in 'mods' folder, doe dan geen moeite voor een 120GB SDD.

Ik heb zelf de grass stipple fix geinstalleerd en andere mods voor verkeer en gezocht worden mods, maakt dat GTAV al 90.6GB.

120GB HDD/SDD is tegenwoordig echt een lachertje.

Wat betreft de GTX660, ik zou de 660 maar lekker even houden tot de prijzen van de GeForce 10 op normale peil komen te zitten.

Bijna 400 euro voor een GTX1060 is uitermate oplichterij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je ook net als Ezra echt een ssd aanraden. Games starten veel sneller op (bijv. Gta V van 5+min naar 30sec) en ook ingame met bijvoorbeeld fast travel werkt het ongelofelijk lekker. (bijv The Division fast travel van 1min naar 10sec) Ssd van 120gb vind ik wat weinig, want mijne van 240gb is steeds bijna vol. Als je verschillende games speelt is een van 240/250gb wel beter. Je kan het voor je zelf eerst uitrekenen; het geheugen van welke games je speelt bij elkaar optellen +20 (Windows/extra dingen) Je kan games die snel laden of waarbij je ook geen fast travel hebt er wel af halen. Ik had dit ook eerst zelf uitgerekend en ik ontdekte dat een 120gb echt veel te weinig was, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Ja precies, dat dacht ik ook. 2x GTAV en die schijf is dan al vol :puh: Zal ook eventjes wennen zijn dat ik dan alles op een andere schijf moet neerpleuren en die SSD-schijf leeg-achtig moet houden i.p.v. gewoon ergens neerpleuren :puh:

iig bedankt Nyltje :)

Als je graag mods installeert in GTAV maar dan wel in 'mods' folder, doe dan geen moeite voor een 120GB SDD.

Ik heb zelf de grass stipple fix geinstalleerd en andere mods voor verkeer en gezocht worden mods, maakt dat GTAV al 90.6GB.

120GB HDD/SDD is tegenwoordig echt een lachertje.

Wat betreft de GTX660, ik zou de 660 maar lekker even houden tot de prijzen van de GeForce 10 op normale peil komen te zitten.

Bijna 400 euro voor een GTX1060 is uitermate oplichterij.

Hoeveel GB SSD heb jij Silver?

iig bedankt. Ik dacht ook aan zoiets over die videokaart. Die heb ik nog vorig jaar (ofzo) gekocht, dus die is nog niet aan vervanging toe. Ik hoef ook alles niet op Ultra-high te spelen, zolang ik maar nog steeds games over 8 jaar kan spelen met die core van die pc. Bij deze PC gaat dat nu moeilijker vanwege Vista en 4gb ram. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen SSD :puh: Ik ging deze PC bouwen in 2014 en ik wou niet meer uitgeven dan mijn vastgestelde budget.

Ik wist dat ik veel ruimte nodig had en SSD's waren toen nog geen optie want ze waren te duur en mijn budget zou dan veel hoger uitlopen.

Natuurlijk is SSD sneller dan HDD maare, alsof ik om die laadtijden omgeef :puh: GTA laad muziek is leuker en verder heb ik geen ander games

en of programma's waar een SSD veel beter is. In mijn geval heb ik nul reden om een SSD te nemen.

De GTX1060 zou minder dan 400 euro moeten kosten maar door slechte voorraad, lopen de prijzen uiteen.

Als je GTX660 nog goed genoeg, geen reden om te upgraden :puh:

Vista is een uitstekende OS, ik heb 5 jaar Vista gehad en heb er heel goede ervaringen mee gehad.

Als je Vista 64bit is, kan je de RAM gewoon upgraden. Maar als je PC een OEM is, maakt dat wel lastiger.

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Nou, requiescat in pace oude vista-PC uit 2008. Ik ga vandaag samen met Nyltje m'n nieuwe PC in elkaar zetten.

wenskaart-buurman-buurman-he-effe-klussen.jpg

Specs:

Moederbord: Intel Asus Z170 PRO GAMING

Processor: Intel Core i7 6700K 4ghz

Koeler: Gelid Solutions CPU Cooler Siberian

Behuizing: CoolerMaster Case N300

Voeding: CoolerMaster PSU GM Serie 650Watt G650M

Geheugen: Crucial DDR4 2x8GB 2133 CL15

HDD: Toshiba HDD 3,5" 2TB DT01ACA200

SSD: Crucial SSD BX200 240GB

Besturingssysteem: Windows 10 Pro

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb je Windows 10 Pro ipv Home?

Op een site waar je er minder voor betaalt waren home en pro even duur. Ook heeft hij altijd pro gehad. Misschien dat NicolaB iets kan toevoegen, maar dit waren volgens mij zijn hoofd reden

Nee, niks aan toe te voegen.

Hij is nu dus echt helemaal af. We moesten nog ff wachten op een betere cooler, maar vandaag hadden we die er ook nog ingezet en hij runned perfect.

Cooler: arctic freezer i32

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Hey hallo, ik ben een beetje aan het rond zoeken voor een nieuwe game pc en ik hoopt op wat suggesties van jullie

Budget: 1200

Doel: Gamen (Nieuwste games met het liefst de hoogste specs)

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Draadloze muis, toetsenbord en Wifi mogelijkheid

SSD, ja of nee?: Maakt niet uit

Besturingssysteem: Windows 10

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik wil me tv gebruiken als beeldscherm

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig

Ik hoor graag van jullie :)

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

[b]Budget[/b]: max 700

[b]Doel[/b]: Gamen video's editen

[b]Merk pc of samengesteld[/b]: samengesteld

[b]Benodigde randapparatuur[/b]: nee

[b]SSD, ja of nee?[/b]: nee

[b]Besturingssysteem[/b]: heb ik zelf

[b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: ramgeheugen en hardeschijven

[b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: zelf in elkaar zetten

[b]Extra koeling (voor overklokken)?[/b]: ik wil een stille cooler heb nu de Scythe Mugen 4 maar wil het nog stiller hebben en het liefst een zo stil mogelijke behuizing

Link to comment
Delen op andere websites

Hey hallo, ik ben een beetje aan het rond zoeken voor een nieuwe game pc en ik hoopt op wat suggesties van jullie

Budget: 1200

Doel: Gamen (Nieuwste games met het liefst de hoogste specs)

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Draadloze muis, toetsenbord en Wifi mogelijkheid

SSD, ja of nee?: Maakt niet uit

Besturingssysteem: Windows 10

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik wil me tv gebruiken als beeldscherm

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig

Ik hoor graag van jullie smile3.gif

Ik zal zo voor je kijken :)

[b]Budget[/b]: max 700

[b]Doel[/b]: Gamen video's editen

[b]Merk pc of samengesteld[/b]: samengesteld

[b]Benodigde randapparatuur[/b]: nee

[b]SSD, ja of nee?[/b]: nee

[b]Besturingssysteem[/b]: heb ik zelf

[b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: ramgeheugen en hardeschijven

[b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: zelf in elkaar zetten

[b]Extra koeling (voor overklokken)?[/b]: ik wil een stille cooler heb nu de Scythe Mugen 4 maar wil het nog stiller hebben en het liefst een zo stil mogelijke behuizing

Welk type (en hoeveel) RAM heb je?
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...