Jump to content

Beste leger

fera078

Welke is het beste leger?  

42 leden hebben gestemd

1. 1. Welke?

• De VS
      14
    • Turkije
      1
    • Duitsland
      1
    • Rusland
      15
    • China
      0
    • Frankrijk
      1
    • Irak
      0
    • Iran
      1
    • Engeland
      2
    • Pakistan
      0
    • India
      0
    • Scandinavië
      1
    • Noord-Korea
      1
    • Nederland
      5
  2. 2. Wat is voor een goede leger belangrijk?

• De Special Forces (De trainingen, bijv. de Seals, de Russen etc.)
      22
    • Materiaal (Wapens, helikopters, tanks etc.)
      8
    • Geschiedenis (WOI, WOII, Koreaoorlog etc.)
      2
    • Mongoolse leger
      7
    • Andere dingen namelijk: (Noem het op in je reactie)
      0
  3. 3. De geschiedenis:

• De Romeinen
      7
    • De Vikingen
      1
    • Ottomaanse leger
      2
    • Mongoolse leger
      2
    • Anders (Ik wist er niet veel, noem het op in je reactie )
      0

Recommended Posts

• Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• fera078

14

• Wesley

9

• S-te-Fan

7

• Twister24

6

Het is een lastige vraag, want je moet legers uit verschillende perioden met elkaar vergelijken. Al met al kies ik voor de Romeinen, maar helaas staan die er niet bij :? Dus kies ik maar voor de VS. Zij hebben de afgelopen eeuw diverse malen meegevochten en eigenlijk altijd met een redelijk resultaat. Natuurlijk wel de kanttekening dat ze altijd bondgenoten nodig hadden, en soms was het "niet verloren" in plaats van "gewonnen", maar ja, als ik toch iemand moet kiezen.

En belangrijk voor een goed leger is volgens mij de juiste training. De legers van tegenwoordig hebben allemaal wel vergelijkbare wapens en "speciale eenheden" Dus de verschillen die een oorlog kunnen beslissen liggen in een goede training en leiding.

Maar dat is mijn mening.

Delen op andere websites

Ligt er inderdaad aan hoe je het bedoelt. Spiritueel heeft Iran het beste leger (ik citeer google). Qua omvang en wapenfeit heeft de Duitse Nazi het beste leger. Persoonlijk vind ik het Leger des Heils het beste. Die doen het lekker anders, zonder wapens enzo :engel:

Delen op andere websites

nederland heeft het best geregeld

Hoezo?

nederlandse soldaten komen niet echt in gevaar

er is altijd genoeg bescherming en mensen

niet zoals bij de VS waar ze mensen te kort zijn

Delen op andere websites

Hoezo?

Nederlandse soldaten werken in Uruzgan samen met de V.S. Dus dat wij dan betere bescherming zouden hebben is een beetje onzin. Ook Nederlanders sterven in het midden-oosten, net zoals soldaten uit alle andere landen.

Delen op andere websites

Hoezo?

Helaas zijn er al 21 militairen omgekomen. Eén militair kwam om toen hij aan het douchen was op de basis..

Ik vind VS beste leger want hij heeft West-Europa bevrijd van nazi in WOII.

Dat deden ze met heel wat andere landen, niet alleen Amerika. Ook Canada, Polen, Frankrijk, Engeland, Marokko etc.

Delen op andere websites

Iedereen zou natuurlijk de VS of iets anders kiezen, hoe dan ook geen Turkije. Turkije heeft niet de beste materiaal, dat weet iedereen nu wel, maar wat ze wel hebben is gehardheid, manskracht. Zij vechten voor hun land en dat weten ze, corruptie in het leger bestaat alleen uit de koerden en niet van de turken zelf. Met Turkije, versta je natuurlijk de Ottomaanse rijk. Deze heeft ongeveer 500 jaar geduurd, helaas uiteen gevallen. Maar zoiets had VS niet. De verovering van Cyprus. Veel soldaten verloren tijdens de Koreaanse oorlog. Turkije neemt geen vrouwen aan in het leger en elke man moet zijn dienstplicht vervullen. Ik zeg niet dat andere legers slecht zijn. Let hier op.

Met alle respect Feramin, maar dat Turkije geen vrouwen in dienst neemt is niet goed, dat is gewoon discriminatie. Het is toch juist goed als ook vrouwen willen vechten voor hun eigen land? Het Ottomaanse Rijk heeft inderdaad lang meegeteld op de wereld, en is een van mijn favoriete facties in Age of Empires :7. Maar de tijd gaat door, en Turkije is alles behalve goed voor een echte oorlog. Door slecht materieel, het feit dat ze al hun wapens in het buitenland kopen etc, maakt het juist een van de slechtst georganiseerde facties van deze tijd.

Ik mis onder andere Scandinavië en Noord-Korea, Scandinavië omdat ik daarop stem. Je wilt niet weten hoeveel plunderingen die Vikingen ongestoord in Europa hebben gepleegd tussen 500 en 1500. :sigaar: En Noord-Korea omdat het schijnt dat hun leger groter is dan die van de VS nu. :Y

Dat Noord-Korea een groter leger heeft dan de US geloof ik niet, maar over de Vikingen heb je hard gelijk.

Onze eigen Commando's vallen gelukkig wel onder één van de beste getrainde mensen ter wereld, oftewel onze eigen KCT'ers behoren ook tot de wereldtop. Alleen er zijn niet zo veel van. Naast Commando's heeft Nederland ook nog de Luchtmobiele Brigade dat luchtmobiel goed en snel ingezet kan worden. En uiteraard heeft Nederland nog de Mariniers(NL is eerste land met Mariniers). Samen vormt het toch al wel een perfecte Defensiemacht.

Als ik mijn keuze op dit moment zou moeten maken dan ga ik hoe dan ook voor Amerika. Van Amerika weten we erg veel feiten en dat is integendeel bij Rusland, die zich een beetje stil houden. Amerika is zoals ik net zei een super moderne macht met veel soorten straaljagers, bekijk de F-22 Raptor, F-16 Falcon, F-15 Eagle, binnenkort komt daar ook nog eens de F-35 Lightning II bij. Naast die Luchtmacht dingen zijn ze ook op de grond en op het water erg sterk. Ze hebben een gigantische Landmacht en Marine met extreem veel militairen en verschillende soorten Special Forces, bijvoorbeeld Airborne Rangers, Navy SEALs, Delta Force(volgens mij heet het nu gewoon Special Forces).

Ook krijgen de yanken erg goede uitrusting, veel soorten wapens en goede camouflage. Sterke (luchtdoel)-artillery. En ze hebben nog veeel meer.

Kort om dankzij de feiten van de yanken staan ze bij mij op Nr. 1.

Hoe wist ik toch dat jij hier zou posten, Wesley... :7 Amerika krijgt mijn stem ook.

Delen op andere websites

Ik vind VS beste leger want hij heeft West-Europa bevrijd van nazi in WOII.

HAAH!

Ik lach

De reden hiervoor is dus niet hun leger, maar hun industrie.

BTW, Zet de romeinen en de chinezen langs elkaar in dezelfde tijd, en de romeinen worden in de pan gehakt.

http://www.youtube.com/watch?v=qNp2MKKoxLI

http://www.youtube.com/watch?v=Y4muBipy9-Q

Deze film eens zien:

http://www.youtube.com/watch?v=z3qIXQCHf94&feature=fvw

Bewerkt: door S-te-Fan
Delen op andere websites

Ik mis Israël in het lijstje? De argumenten die jij noemt voor Turkije (gehardheid/ een echt ideaal om voor te vechten...) gelden ook voor Israël, maar dan wel met top notch technologie. Ik denk niet dat de dienstplicht afdoet aan de kwaliteit van het leger, gezien de indeling van profielen. Daarbij is het algemeen bekend dat Israël 1 van de beste luchtmachten ter wereld heeft en de grondploegen doen daar zeker niet voor onder ;p

Delen op andere websites

Ik mis Israël in het lijstje? De argumenten die jij noemt voor Turkije (gehardheid/ een echt ideaal om voor te vechten...) gelden ook voor Israël, maar dan wel met top notch technologie. Ik denk niet dat de dienstplicht afdoet aan de kwaliteit van het leger, gezien de indeling van profielen. Daarbij is het algemeen bekend dat Israël 1 van de beste luchtmachten ter wereld heeft en de grondploegen doen daar zeker niet voor onder ;p

klopt

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...