Jump to content

Linux, OS X & Windows


Crypteq

Recommended Posts

@Zamg0d1

Zelf vind ik dat Google's Chrome OS maar niks, omdat alles in het besturingssysteem online gaat via google diensten.

Zonder internet heb je eigenlijk niks aan het OS. En dat het er zo mooi uitziet kan ik ook niet zeggen :N .

Vind het er nogal simpel eruit zien.

Aha, dan laat maar, qua design vind ik het wel iets hebben, maar als je zo zegt dat je zonder internet niks hebt aan het systeem zal ik er al helemaal niks aan hebben met dat trage internet hier... :{
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    37

  • wesley123

    28

  • Hayte

    24

  • GolfG60

    22

Aha, dan laat maar, qua design vind ik het wel iets hebben, maar als je zo zegt dat je zonder internet niks hebt aan het systeem zal ik er al helemaal niks aan hebben met dat trage internet hier... :{

Het design is gewoon van de browser van chrome. :puh:

Heb ergens ook gelezen dat je ook reclames in je OS kan tegenkomen :7

En vergeet niet dat gewoon een Linux Distributie is en dat je er niet zomaar Windows applicaties op kan draaien.

Hier een demo van chrome OS:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een fanatieke Mac-gebruiker en ik zou niet meer terug willen naar Windows. Maar dat komt ook omdat ik grafisch werk moet doen en dat werkt gewoon het beste op Mac. Heel Mac is eigenlijk vooral voor multimedia gebruik. Games zijn inderdaad niet geschikt voor mac, maar binnenkort komt wel Steam naar mac. Verder vindt ik het gewoon pracht dingen die prima lopen. Een mac doet gewoon wat hij moet doen als computer zonder teveel dingen eromheen. Ik vindt het gewoon ideaal werken.

Windows programma's kan je trouwens best makkelijk draaien via enkele programma's zoals Crossover. Niet alles werkt, maar zelfs San Andreas kan ik erop draaien. En anders is er altijd nog Bootcamp als je echt iets nodig hebt.

Over Linux weet ik verder weinig omdat ik er nooit mee gewerkt heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 7 FTW. Snel. Stabiel. Veel opties die makkelijk zijn te benaderen. Lekker veel spellen. Soms hier en daar een standaard Microsoft fuck-up. Gigantische fuck-ups. Zoals het installeren van Microsoft-programma's. Hoezo duurt het een kwartier voordat MSN is geïnstalleerd? Hallo. Dat ding is 15 MB's groot. Een paar registerverwijzingen, wat bestanden extracten en plakken en klaar. Maar nee hoor. Een kwartier lang aan bullshit. En Internet Explorer. WTF is dat. Wat heb ik aan een veilige browser (IE is veiligste) als ik uit frustratie van de traagheid bij elk venster maar op OK ram? En die tabs werken ook niet. En Flash ondersteuning is kaq. 100% CPU gebruik bij een deftige reclame van bijvoorbeeld een site als ALLE SITES.

Conclusie: Windows 7 (kaal, UAC uit) is perfect. Alleen de verzinsels die MS erbij stopt is pure kaq. Ik gebruik MSN alleen maar omdat ik anders sociaal geïsoleerd raak.

2r380bd.png

Linux/GNU Ubuntu is kaq: Je moet native Linux kernel compiler/programmeur zijn om die shit aan de praat te krijgen. Holyshit. Eerst met sudo's leren werken, daarna die command onder sudo aan het werken krijgen, je eigen drivers compilen, een half uur bezig zijn met hoe je precompiled drivers aan het werken krijgt, een driverscherm die geen optie heeft met 'zoek hier naar drivers'. En dan nog multimedia. Geen blu-ray mogelijkheden, geen native MP3 mogelijkheden. En dan maar te zwijgen over andere distro's, die zijn nog onmogelijker. Ohja, geen games. En als je iets wilt veranderen (GUI) moet je ongelofelijk veel kloten voordat je iets klaar hebt, en dan nog comflictere sommige programma's met de user interface. Holyshit. /dev/shithole

Conclusie: Ubuntu is shit.

op38kj.png

OSX: Geen idee. Het werkt pretty nais. UI is ook oké. Alleen heb ik het te weinig gebruikt om een afkraak mening te kunnen vormen. En dat wil ik heel graag.

Geen conclusie mogelijk. Maar ik weet wel 1 ding: Als ik ooit OSX ga gebruiken weet ik zeker dat ik het 'it just works'-concept ga haten. Ik ben bij de korte tijd dat ik op een Applefaptop zat niet bij een 'advanced' menu gekomen, dus dat zegt al genoeg over de aanpasbaarheid van het OS. It just works. Voor idioten die niet met Windows kunnen werken wel ja.

(Te weinig verstand om een leuk plaatje te vinden)

Dan maar een quote:

I’d just like to interject for a moment. What you’re refering to as Mac OS X, is in fact, BSD/OS X, or as I’ve recently taken to calling it, Mac plus BSD. Mac OS X is not an operating system unto itself, but rather another free component of a fully functioning BSD system made useful by the BSD corelibs, shell utilities and vital system components comprising a full OS as defined by POSIX.

Many computer users run a modified version of the BSD system every day, without realizing it. Through a peculiar turn of events, the version of BSD which is widely used today is often called “OS X”, and many of its users are not aware that it is basically the BSD system, developed by the BSD Project.

There really is a Mac OS X, and these people are using it, but it is just a part of the system they use. Mac OS X is the UI: the program in the system that creates the pretty graphics. The UI is an essential part of an operating system, but useless by itself; it can only function in the context of a complete operating system. Mac OS X is normally used in combination with the BSD operating system: the whole system is basically BSD with Mac OS X added, or BSD/OS X. All the so-called “Mac OS X” versions are really distributions of BSD/OS X.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Windows 7/XP is nogsteeds mijn favoriet.Je kan er gewoon alles op doen wat je wilt. Want wat kan je nou niet op een Windows pc doen wat je wel op een iMac of Linux systeem kan? Niets! Het enigste nadeel wat ik zo snel kan verzinnen is dat je normaal met een Windows systeem moet omgaan. Je moet even kijken wat je download en installeer, je moet regelmatig schijven controleren op fragmentatie, je hebt een normale virusscanner nodig. Dit kost niet eens een kwartiertje per maand.

Linux heb ik zelf geen ervaring. Omdat ik die zooi nooit aan de praat krijg. :duh: Ik heb al verschillende boot cd's geprobeerd, mijn cd drive boven mijn hd gezet, maar zowel mijn pc als iMac laden nog steeds de standaard OS. Als OS voor een pc is het niet veel bijzonders. Maar het is wel heel erg handig voor bijvoorbeeld Media Centers, MAME Cabinets, servers, en netbooks. Vooral omdat de meeste Linux distributies gewoon enorm licht zijn waardoor ze erg snel zijn en weinig van het systeem vragen. En je kan ze helemaal naar eigen smaak aanpassen. Dat is vooral handig bij MAME cabinets.

Mac OSX zuigt. Ik heb zelf een iMac staan met Mac OSX 1.3 Tiger. Wat heb ik een spijt dat ik dat ding ooit gekocht heb zeg! Niks werkt normaal op dat ding. Afbeeldingen moet je als slide show selecteren wil je ze in full screen willen zien, muziek moet eerst naar andere delen van je harde schijf gekopieerd worden, en video's geven of geen geluid of geen beeld. Bovendien kan je gewoon echt geen reet met een imac naast een beetje internetten en foto's en video's bewerken. Dat je overigens beter kan ontwerpen met een imac is ook dikke bullshit. Alle foto en video bewerkings programma's zijn er ook voor de pc, en meestal werken ze op een pc ngo stabieler ook. Waar ik me aan erger zijn mac fanboys. Altijd zeggen dat een mac de beste software heeft, terwijl alleen Apple programma's exclusief voor de imac zijn en die nog bagger zijn ook. En dat Windows traag is en alleen maar BSOD krijgt. Terwijl je je systeem gewoon een beetje moet onderhouden. Vraag voor de grap eens aan zo'n iemand of hij/zij weet wat defragmentatie betekend. Dat zecht al genoeg over hoe zij met een systeem omgaan.

It just works. Voor idioten die niet met Windows kunnen werken wel ja.

Amen. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Hey!

Goed topic ;).

Ik vind zelf OSX het makkelijkst werken. Programmeren gaat makelijker, ziet er stuk beter uit, geen virussen, en blijft lekker snel.

Ik vind OS X goed, maar niet super. En waarom zou programmeren makkelijker zijn? Volgens mij zijn de meeste compilers toch voor Windows hoor :puh:

Windows -> Mac OS X -> Linux

In de eerste plaats Windows omdat het voor alles wat ik nodig heb goed is en erg betaalbaar is. Je kan er op gamen, gafische toepassingen gebruiken, muziek/video's op bewerken/beluisteren, ... Maar wat belangrijk is dat je het op een samengestelde pc kan draaien :)

Op de tweede plaats Mac OS X, het is simpel en relatief snel. Maar je kan het enkel goed draaien op computers van Apple die overpriced zijn. Het wordt gebruikt door irritante Mac Broeders die aan je kop komen zagen, echt irritant. En het fabeltje dat alles sneller en beter gaat is belachelijk, het is en blijft een OS dat en als Windows fouten heeft.

En ten slotte Linux. Ik heb er wel eens proberen mee te werken maar daar is uiteindelijk niet veel van gekomen. Het probleem is dat de support van Hardware en Software zeer klein is. Dus als je iets niet verstaat moet je het via speciale forums doen. En je zal veel hulp nodig hebben, want Linux zit niet echt logisch in elkaar.

Kortom, ik blijf een Windows gebruiker, en met Windows 7 ben ik erg tevreden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een iMac staan met Mac OSX 1.3 Tiger.

Zegt al genoeg he, upgrade eerst maar eens naar 10.6. Dat is net als dat ik nu Windows nu ga beoordelen achter een Windows Me terwijl Windows 7 al uit is...

Waar ik me aan erger zijn mac fanboys.

En ik aan Windows-geilers die Windows helemaal geweldig vinden en altijd maar Mac zitten af te kraken. Laat mensen gewoon werken op hun systeem dat ze prettig vinden. Ik heb ook op beide systemen gewerkt en ik kraak Windows ook niet af. Windows is er goed op vooruit gegaan met Windows 7 en is erg stabiel geworden. Beide systemen hebben voor-en nadelen. Maar altijd dat kinderachtige fanboy-gedoe. Plaats gewoon eens normale post, i.p.v. je windows de hemel in te prijzen.

Altijd dat eeuwige gezeik welk systeem beter is..

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Windows programma's kan je trouwens best makkelijk draaien via enkele programma's zoals Crossover. Niet alles werkt, maar zelfs San Andreas kan ik erop draaien. En anders is er altijd nog Bootcamp als je echt iets nodig hebt.

Ja klopt, maar als (normale) consument verwacht je dat als je een dure Mac koopt dat dan de programma's die je wilt draaien, het doen. En niet dat je eerst nog een programma van ongeveer €40 a €65 moet kopen. Waarna nog niet alle programma's het doen. En bootcamp gebruiken heeft in principe niks te maken met OS X want je draait gewoon een volledige Windows op een Mac

Linux/GNU Ubuntu is kaq: Je moet native Linux kernel compiler/programmeur zijn om die shit aan de praat te krijgen. Holyshit. Eerst met sudo's leren werken, daarna die command onder sudo aan het werken krijgen, je eigen drivers compilen, een half uur bezig zijn met hoe je precompiled drivers aan het werken krijgt, een driverscherm die geen optie heeft met 'zoek hier naar drivers'. En dan nog multimedia. Geen blu-ray mogelijkheden, geen native MP3 mogelijkheden. En dan maar te zwijgen over andere distro's, die zijn nog onmogelijker. Ohja, geen games. En als je iets wilt veranderen (GUI) moet je ongelofelijk veel kloten voordat je iets klaar hebt, en dan nog comflictere sommige programma's met de user interface. Holyshit. /dev/shithole

Conclusie: Ubuntu is shit.

Het klopt deels wat je zegt. Je moet af en toe commando's gebruiken maar dat is bijna nooit.

En eigen dingen compilen enzo heb ik niet gehad. :N Bij mij deed alles tot aan de wireless netwerk het allemaal. zonder drivers o.i.d. te installeren.

En dingen aan de GUI veranderen zijn kan eigenlijk niet makkelijker. want je kan gewoon een programma installeren vanuit het softwarecentrum waar je alles zo kan instellen. En voor Multimedia gebruik je gewoon natuurlijk VLC mediaplayer.

Dus ik weet niet welke Linux Ubuntu Distro jij hebt gehad, maar tegenwoordig is het bijna niet meer zo wat je allemaal zegt. Tenminste niet in Ubuntu.

Hey!

Goed topic ;).

Ik vind zelf OSX het makkelijkst werken. Programmeren gaat makelijker, ziet er stuk beter uit, geen virussen, en blijft lekker snel.

Misshien ook handig om te vermelden waarom je de andere niet beter vind dan OS X

En ten slotte Linux. Ik heb er wel eens proberen mee te werken maar daar is uiteindelijk niet veel van gekomen. Het probleem is dat de support van Hardware en Software zeer klein is. Dus als je iets niet verstaat moet je het via speciale forums doen. En je zal veel hulp nodig hebben, want Linux zit niet echt logisch in elkaar.

Hardware support is tegenwoordig veel beter, maar het klopt dat de software support zeer klein is.
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een Windows, maar heb ook al op Linux & OS X gewerkt... En hoewel OS X dan wel sneller en misschien "beter gebouwd" (minder crashes, zeggen ze althans), heb ik toch nog altijd het liefste Windows. Ik heb zelf Windows Vista en ben er heel tevreden mee, alles oogt mooi, gaat snel, je kunt veel programma's gebruiken (bekende Mac OS X programma's zijn ook overgezet naar Windows zoals Safari en iTunes, ...) en niet dat je bij OS X je eerst gek moet zoeken of dat zal werken, En ja... Ik vind Windows ook een stuk makkelijker werken dan een MAC of Linux (heb ik nooit echt uitgebreid gebruikt).

En eigenlijk heb ik het dan nog niet over de kostprijs gehad, als je een degelijke mac wilt moet je toch al snel 1000 euro neertellen, terwijl je bij Windows (als je alleen voor wat internet en andere algemene zaken gaat) misschien al voor 500 à 600 euro een degelijke pc hebt. Je moet dus als MAC gebruiker al veel geld neertellen voor 'de computer' opzich al, maar dan moet je misschien ook nog volop gaan zoeken als je een paar Windows programma's wilt openen...

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Linux/GNU Ubuntu is kaq: Je moet native Linux kernel compiler/programmeur zijn om die shit aan de praat te krijgen. Holyshit. Eerst met sudo's leren werken, daarna die command onder sudo aan het werken krijgen, je eigen drivers compilen, een half uur bezig zijn met hoe je precompiled drivers aan het werken krijgt, een driverscherm die geen optie heeft met 'zoek hier naar drivers'. En dan nog multimedia. Geen blu-ray mogelijkheden, geen native MP3 mogelijkheden. En dan maar te zwijgen over andere distro's, die zijn nog onmogelijker. Ohja, geen games. En als je iets wilt veranderen (GUI) moet je ongelofelijk veel kloten voordat je iets klaar hebt, en dan nog comflictere sommige programma's met de user interface. Holyshit. /dev/shithole

Conclusie: Ubuntu is shit.

Het klopt deels wat je zegt. Je moet af en toe commando's gebruiken maar dat is bijna nooit.

En eigen dingen compilen enzo heb ik niet gehad. :N Bij mij deed alles tot aan de wireless netwerk het allemaal. zonder drivers o.i.d. te installeren.

En dingen aan de GUI veranderen zijn kan eigenlijk niet makkelijker. want je kan gewoon een programma installeren vanuit het softwarecentrum waar je alles zo kan instellen. En voor Multimedia gebruik je gewoon natuurlijk VLC mediaplayer.

Dus ik weet niet welke Linux Ubuntu Distro jij hebt gehad, maar tegenwoordig is het bijna niet meer zo wat je allemaal zegt. Tenminste niet in Ubuntu.

[...]

Ik heb heel vaak commando's moeten gebruiken. Onder andere om videokaartdrivers te installeren, netwerkkaartdrivers te installeren. Jij hebt dan geluk gehad, bij mijn Live CD deed alles het, maar eenmaal geïnstalleerd: Ho maar. Videokaartdrivers waren in geen velden of wegen te bekennen, net zoals mijn draadloze drivers. Een optie om hardware te installeren van een bepaalde locatie zoals in Windows was er niet.

GUI is nog wel helemaal nutteloos. Als je premade dingen gebruikt, oké. Maar als je de GUI aan de hand van 3rd party tools helemaal wilt gaan uitbreiden loop je tegen een hoop problemen.

En ik gebruik Ubuntu 9.10

Link to comment
Delen op andere websites

Hey!

Goed topic ;).

Ik vind zelf OSX het makkelijkst werken. Programmeren gaat makelijker, ziet er stuk beter uit, geen virussen, en blijft lekker snel.

Misshien ook handig om te vermelden waarom je de andere niet beter vind dan OS X

Sorry :$.

Ik vind het bij bijvoorbeeld Windows vervelend dat hij na een tijdje gebruik langzamer wordt. En de eeuwige virussen die ik ontvang (ja, virusscanner heb ik, maar die ziet bijna alles als virus.). Zo goed Bartjuh? (A)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor thuisgebruik heb ik het liefste Mac OS X. Na een hele dag met ingewikkelde systemen te hebben gewerkt, wil ik thuis iets gebruiken wat gewoon functioneert.

Op het werk heb ik het liefste OpenBSD en CentOS op de servers vanwege de stabiliteit.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...