wesley123 Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Weer eens een nutteloze patch die geen van alle "echte" problemen op lost, en een (zo wordt gezegd) lelijk beginscherm geeft. De tekstbestanden die te maken hebben met Episodes From Liberty City zijn geëncrypteerd, logisch in verband met de release ervan vandaag in de US. ASI loader werkt inderdaad nog, de FileCheckFix niet. Dat is niet zo'n probleem, aangezien er niet meer wordt gecontroleerd wat dit script nutteloos maakt (zo blijkt). Ik heb 't nog niet geprobeerd, ik ga nu al mijn bestanden back-uppen en dan de patch downloaden wanneer deze te downloaden is via de browser (ik ga het echt niet meer doen via Games For Windows Live). ...spreekt meneer de expert. Schaduwen zijn een gigantisch probleem. In de vorige versies waren medium shadows niet om aan te zien en vraten die geheugen. Nu zijn ze superscherp en verbruiken ze minder geheugen. Ze zien er duizenden keren beter uit op medium v6 dan op high v5. Dus je [pardon my french] lult uit je nek. Noem eens een 'echt' probleem? Alle problemen die eerdere patches veroorzaakten zijn opgelost. Problemen met de performance zijn opgelost. De beruchte schaduwproblemen zijn ook opgelost. Geen vliegende textures meer. Geen online cheaters meer met dank aan de mogelijkheid om niet meer te kunnen modden. Dat modders een nieuwe weg moeten zoeken, zo zij het. Jammer van je mods. R* heeft sowieso al niet gewild dat het spel te modden was. De bestanden zijn ge-encrypteerd omdat dát het modden moeilijker maakt. Jammer voor jou, maar leuker voor vele duizenden die online geen last meer hebben van cheaters. /rant alsof het wat uitmaakt dat oude bugs gefixt zijn als je met elke patch je er 3 voor terugstopt... Sinds deze patch kan je geen keys meer binden en werkt je mobieltje niet. ook gaat bij een hoop mensen de performance drastisch achteruit. Ik weet neit wat ik liever heb, zwevende textures of een spel waarvan de storyline niet uit te spelen is omdat je je mobieltje niet kunt enteren. Ook kan je zo niet meer op multiplayer, want dat moet je via je mobieltje enteren, geweldige anti-cheat, het maakt niks uit want niemand kan zo nog in de multiplayer komen. Afterall heeft r* behoorlijke anti-reclame voor zichzelf gemaakt, en ik denk ook dat mede door dit de sales van de episodes behoorlijk zullen tegenvallen. Reageren
Beagle Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 (bewerkt) Een flinke vooruitgang qua schaduwen, bij de performance zie ik weinig verschil performance is stukken beter ! @Wesley123: Werkt bij mij. Bewerkt: 13 april 2010 door Beagle Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Ik heb een aantal screenshots genomen van de nieuwe patch. Nieuw opstartscherm. Als je doorgaat naar EFLC dan kom je hier. Deze kan ik nog niet openen, want er was een Xbox live fout. Het oude opstartscherm. Hier kom je door te klikken bij gta4 om te spelen. Je ziet dat er 2 nieuwe iconen zijn eronder. Die verbinden je met de xbox live winkel. Nieuwe instellingen. Je ziet dat de schaduw instelling er bij zit. Nieuwe 'game' opties. En het resultaat van de schaduw, wat ik überhaupt al lelijk vond en nooit aan heb. Reageren
Beagle Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Ik wilde nog een screen maken van het scherm, maar dat heeft BB al gedaan . Hier nog eentje van onder de treinweg: Linksonder is een tekstje van de MMGHook 2.0 die je nodig hebt om de NixoMod (=trainer) te gebruiken. Reageren
Dvt Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2010 (bewerkt) Update De geniale Alexander Blade heeft Rockstar weer eens gepwnt door een decrypter uit te brengen! En dit werkt gewoon via een asi script. Alexander heeft ook de geunlockte bestanden geupload, welke de tweede link hieronder betreft. Maar deze bevat wel 100 mb aan bestanden, dus als je niet veel tijd hebt, kun je beter de handmatige unlock gebruiken. Download handmatige Asi decrypter Download decrypted files Hoe het handmatig unlocken in zijn werk gaat: Plaats SdfaDump.asi in de EFLC/GTA IV map (zoals een normaal asi script) Start EFLC/GTA IV Een bericht zal op je bureaublad verschijnen, negeer dat (maar klik het niet weg) Ga weer terug naar het spel en wacht tot de game geladen is Ga weer terug naar het bericht dat je zojuist hebt laten staan (doe dit d.m.v. Alt+Tab) en klik nu op Ok Wacht tot het volgende bericht. Dit bericht geeft aan dat het script klaar is en het decrypten is gelukt. Klik Ok en sluit het spel In de EFLC/GTA IV map vind je nu de map SdfaDump (welke ongeveer 100 mb is, bestaande uit 1877 bestanden in 71 mappen). Dit zijn de geunlockte bestanden met dezelfde mapstructuur als normaal. LET OP: Dit is niet de map waar het spel de bestanden leest, dit is nog steeds de common\data map. Daarom moet je jouw gemodde bestanden ook naar die locatie kopiëren. Vergeet nu niet SdfaDump.asi te verwijderen. Bewerkt: 18 april 2010 door Dvt Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 april 2010 Rapport Geplaatst: 18 april 2010 (bewerkt) Wesley ik snap niet wat je bedoeld? Misschien dat je mobiel niet meer werkt als je mods gebruikt? Bij mij werkt m'n mobiel nog gewoon, en bij een maat van me ook. Overigens heb ik vandaag iets vernomen op MP, dit vertelde iemand, dus ik weet niet of het echt zo is! Als je mods hebt, en je gebruikt zo'n filecheck iets om gewoon op MP te komen, kun je alleen "servers" joinen waar mensen op zitten met mods, anders kun je gewoon niet joinen. Je komt zou dus met mods nooit in een server kunnen komen waar niemand mods heeft. @Beagle hieronder: Zou best kunnen, die jongen die het me vertelde zei dat dat gewoon door Rockstar zelf was gedaan. Dus dat dat standaard dan zo was ingesteld, dat je in principe niet op MP zou kunnen, maar als je een of andere manier had om er toch op te kunnen met mods, dat je dan alleen bij andere moddende mensen zou kunnen... Bewerkt: 19 april 2010 door Mythbuster Reageren
Beagle Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Misschien dat je dat dingetje van de MMGHook 2.0 bedoelt? Daar kan je namelijk instellen of mensen mods mogen gebruiken of niet in jou server en kun je dus met mods in sommige servers komen. Reageren
Elmigo Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) Schaduwen zijn een gigantisch probleem. In de vorige versies waren medium shadows niet om aan te zien en vraten die geheugen. Nu zijn ze superscherp en verbruiken ze minder geheugen. Ze zien er duizenden keren beter uit op medium v6 dan op high v5. Dus je [pardon my french] lult uit je nek. Noem eens een 'echt' probleem? Alle problemen die eerdere patches veroorzaakten zijn opgelost. Problemen met de performance zijn opgelost. De beruchte schaduwproblemen zijn ook opgelost. Geen vliegende textures meer. Geen online cheaters meer met dank aan de mogelijkheid om niet meer te kunnen modden. Dat modders een nieuwe weg moeten zoeken, zo zij het. Jammer van je mods. R* heeft sowieso al niet gewild dat het spel te modden was. De bestanden zijn ge-encrypteerd omdat dát het modden moeilijker maakt. Jammer voor jou, maar leuker voor vele duizenden die online geen last meer hebben van cheaters. Ja, maar er zijn ook mensen die de mods voor de lol gebruiken, OFFLINE, en niet cheaten op online games? Ik ben het er zwaar mee eens dat R* met de laatste patch (op de graphics na) er een grote kutboel van gemaakt heeft. Ze dwingen je om te updaten omdat je anders je spel niet kan spelen, dus jij vrolijk updaten dat ook weer bijna letterlijk een uur van je tijd kost voor hij alleen al eindelijk gedownload is, nou gaat installeren ervan gelukkig wel snel, en uit eindelijk zijn we nog geen 2 centimeter verder gekomen! Modders zullen altijd wel een weg vinden om hun mods op het spel toe te passen. Ze kunnen ook gewoon controles op online games uitvoeren en de cheaters bannen, maar dat doen ze ook amper tot gewoon niet. Ja mijn vriend, live sucks sometimes XD en voor derest werken de mods nog wel hoor, alleen FileCheckFix vn alexander blade is ff wachten op een nieuwe versie Update De geniale Alexander Blade heeft Rockstar weer eens gepwnt door een decrypter uit te brengen! En dit werkt gewoon via een asi script. Alexander heeft ook de geunlockte bestanden geupload, welke de tweede link hieronder betreft. Maar deze bevat wel 100 mb aan bestanden, dus als je niet veel tijd hebt, kun je beter de handmatige unlock gebruiken. Download handmatige Asi decrypter Download decrypted files Hoe het handmatig unlocken in zijn werk gaat: Plaats SdfaDump.asi in de EFLC/GTA IV map (zoals een normaal asi script) Start EFLC/GTA IV Een bericht zal op je bureaublad verschijnen, negeer dat (maar klik het niet weg) Ga weer terug naar het spel en wacht tot de game geladen is Ga weer terug naar het bericht dat je zojuist hebt laten staan (doe dit d.m.v. Alt+Tab) en klik nu op Ok Wacht tot het volgende bericht. Dit bericht geeft aan dat het script klaar is en het decrypten is gelukt. Klik Ok en sluit het spel In de EFLC/GTA IV map vind je nu de map SdfaDump (welke ongeveer 100 mb is, bestaande uit 1877 bestanden in 71 mappen). Dit zijn de geunlockte bestanden met dezelfde mapstructuur als normaal. LET OP: Dit is niet de map waar het spel de bestanden leest, dit is nog steeds de common\data map. Daarom moet je jouw gemodde bestanden ook naar die locatie kopiëren. Vergeet nu niet SdfaDump.asi te verwijderen. Ahh Yeah!! Alexander Blade will never let us get bored without mods! THANKS !! (A) [mod=Beagle]Posts samengevoegd.[/beagle] Bewerkt: 3 mei 2010 door Beagle Reageren
a7xGTA Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 Update De geniale Alexander Blade heeft Rockstar weer eens gepwnt door een decrypter uit te brengen! En dit werkt gewoon via een asi script. Alexander heeft ook de geunlockte bestanden geupload, welke de tweede link hieronder betreft. Maar deze bevat wel 100 mb aan bestanden, dus als je niet veel tijd hebt, kun je beter de handmatige unlock gebruiken. Download handmatige Asi decrypter Download decrypted files Hoe het handmatig unlocken in zijn werk gaat: Plaats SdfaDump.asi in de EFLC/GTA IV map (zoals een normaal asi script) Start EFLC/GTA IV Een bericht zal op je bureaublad verschijnen, negeer dat (maar klik het niet weg) Ga weer terug naar het spel en wacht tot de game geladen is Ga weer terug naar het bericht dat je zojuist hebt laten staan (doe dit d.m.v. Alt+Tab) en klik nu op Ok Wacht tot het volgende bericht. Dit bericht geeft aan dat het script klaar is en het decrypten is gelukt. Klik Ok en sluit het spel In de EFLC/GTA IV map vind je nu de map SdfaDump (welke ongeveer 100 mb is, bestaande uit 1877 bestanden in 71 mappen). Dit zijn de geunlockte bestanden met dezelfde mapstructuur als normaal. LET OP: Dit is niet de map waar het spel de bestanden leest, dit is nog steeds de common\data map. Daarom moet je jouw gemodde bestanden ook naar die locatie kopiëren. Vergeet nu niet SdfaDump.asi te verwijderen. Dvt zou je ook de uitleg voor de 2e download uit willen leggen alsjebliefd? in iedergeval voor mensen die er nu nog weinig tot niks van snappen? alsvast bedankt Reageren
Beagle Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 De 2de link zijn originele bestanden, geconverteerd naar leesbaar formaat zoals het eerst was. Die download je en pak je uit in je GTA IV map, en je kan de bestanden weer aanpassen. Reageren
a7xGTA Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 De 2de link zijn originele bestanden, geconverteerd naar leesbaar formaat zoals het eerst was. Die download je en pak je uit in je GTA IV map, en je kan de bestanden weer aanpassen. okee dus als ik het goed begrijp moet ik de 2e link met originele bestanden naar mn GTA IV map kopieren of verplaatsen en vanuit daar aanpassen? [ik zal binnenkort wel even een boek kopen voor mezelf: GTA IV modden voor dummies, als ie bestaat haha] Reageren
Beagle Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 Ja, maar lees dan wel eerst de readme in het gedownloade pakket zodat je de bestanden op de goede plek zet. Reageren
a7xGTA Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 Ja, maar lees dan wel eerst de readme in het gedownloade pakket zodat je de bestanden op de goede plek zet. er staat zowat niks in de readme en ik kopieer het zodat je het kan zien: All this files were extracted using EFLC File Unlocker by Alexander Blade http://Alexander.SannyBuilder.com dat is het enige Reageren
Beagle Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 Er zitten waarschijnlijk allemaal mappen in het gedownloade bestand, gewoon alles op de goede plek zetten in de GTA IV installatiemap. Reageren
a7xGTA Geplaatst: 5 mei 2010 Rapport Geplaatst: 5 mei 2010 Er zitten waarschijnlijk allemaal mappen in het gedownloade bestand, gewoon alles op de goede plek zetten in de GTA IV installatiemap. ok dan is mijn allerlaatste vraag moet ik de andere mappen verwijderen de 'echte' of moet ik die gewoon laten staan? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.