Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Bedankt voor jouw reactie, Biesman!

Nog een vraag, ik ben lekker op dreef! Als je het niet wil beantwoorden, prima dan heb ik daar alle respect voor.

Jezus.

Jezus stierf aan het kruis voor onze zonden, toch? Als dat zo is, zou dit dan niet de zondevloed die door een zonde van Adam en Eva teweeg is gebracht, moeten 'compenseren'? Zouden dan de 'homofilie', wetenschap van goed en kwaad, het feit dat je moet werken om zelfredzaam te zijn en de pijn (helse pijn, He was right about that!) die een vrouw heeft bij een bevalling niet opgeheven zijn?

En: Hoe kan iemand die héél wat jaartjes eerder geboren is, nou sterven voor wat ik nog fout moet doen?

Dat is dus het deel wat ik niet snap en wat niemand mij uit kan (wil?) leggen. Ik probeer altijd zo respectvol mogelijk met dit soort dingen om te gaan en wil ook zeker niet de intentie wekken dat ik iemand van zijn geloof wil gooien. Ik vind het altijd bijzonder interessant en ben altijd blij als iemand eerlijk en open met mij zo'n gesprek aan wil gaan. :)

Ik hoop met dit antwoord Teh_Ninja ook even te verbeteren, jij hebt ook wat foutjes gemaakt, geloof ik.

Ik zal even wat uitleggen, heel kort.

De duivel, Lucifer en Satan.

Deze drie 'namen' is één 'ding'. Satan is een gevallen engel van God.

God had de engel Lucifer 'geschapen'. Lucifer betekent: Licht drager van God. Alleen, Lucifer werd jaloers op de krachten die God had en wou ze ook hebben. Hij kwam tegen God in opstand. Toen werd hij door God uit de hemel geworpen. Daarom heet hij nu een gevallen engel. Satan is de leider van de gevallen engelen. Toen satan uit de hemel werd geworpen, had hij engelen meegenomen. We noemen deze gevallen engelen ook wel demonen.

Satan probeert te zorgen dat wij Christenen, ons geloof verliezen in de Heer. Dat wij ons ook gaan verzetten tegen God. Hij doet er alles voor zodat wij God niet meer dienen.

Nu het verhaal van Adam en Eva, kort samengevat.

Adam en Eva waren de eerste personen op aarde. God had tegen Adam en Eva gezegt om niet van een bepaalde fruit mocht eten, dat zal een grote zonde zijn. Ze mogen van elk soort fruit eten, behalve van de boom "boom van de kennis van goed en kwaad". Satan wist dat en wou Adam en Eva overhalen om toch van dat fruit te eten. Satan was een slang die in de boom zat. Adam luisterde naar God, maar Eva niet helemaal. Het was Satan gelukt om Eva over te halen om van dat fruit te eten. Eva had ervan gegeten en heeft Adam ook overgehaald om dat te eten. Terwijl Adam wist dat het niet mocht. Als ze hiervan zouden gaan eten, zouden mensen niet voor eeuwig meer leven op aarde. Mensen kunnen vanaf dat moment ziektes krijgen en dood gaan.

Ik mis ook een paar dingen, hier kun je er veel van lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Adam_en_Eva

Jezus is inderdaad aan het kruis gegaan voor onze zonden.

Maar dat zal Adam en Eva's 'gebeurtenissen' niet compenseren. Ik weet veel over dit onderwerp, maar toch kan ik op één of ander manier niet goed uitleggen.

De mensen hadden veel zonden gedaan. God wou de mensen vergeven door zijn Zoon op te offeren voor de mensheid. Hiervoor zou je toch wat meer op google moeten kijken.

Doordat Jezus is gestorven aan het kruis, zullen onze zonden vergeven worden als we er om vragen mits je er ook wat aan doet en meent. Zoniet, dan bega je eigenlijk, mijn mening, nog een zonden.

--

Zoek ook maar is wat informatie op over het graf van Talpiot. Daar heeft Jezus gelegen toen hij was gestorven aan het kruis, waar hij één dag later was opgestaan.

Mensen hebben deze graf van Jezus toch kunnen vinden, dat is het bewijs wat ik zelf vind dat de Bijbel waar is. Maar er is ook veel meer, vooral een goed geloof hebben.

---

Ik kom nog heel even terug wat ik zei over het eeuwig leven.

Als je goed hebt geleeft zoals God wil. Dat je God hebt gediend, dat je leeft voor God, zullen Christenen eeuwig leven krijgen in de Hemel.

Als wij mensen overlijden, word je veroordeeld bij God. God kent jou, je hele leven lang al. Hij weet wat je goed of slecht heb gedaan en hij zal je daar oordelen. Ik weet zelf niet heel erg goed over hoe dat gaat, ik weet niet alles over het Christendom. Ik heb nog heel veel te leren, net zoals velen andere Christenen.

---

Een ander bewijs waarom mij motiveert dat het Christendom ook echt is, is van de mensen die een bijna-dood-ervaring hadden. Vele zeggen dat dit niet waar is, maar ik geloof zeker wel dat het bestaat. Ieder mens die een bijna-dood-ervaring heeft gehad, wilt nooit meer dood/zelfmoord plegen. Ze vertellen dan ook dat het Christendom waar is.

Maarja, aan de ene kant weet ik niet zeker of hun helemaal de waarheid vertellen over hun bijna-dood-ervaring. Maar ik geloof wel dat ze nooit meer dood/zelfmoord willen plegen.

Success nog met antwoorden zoeken. Vragen kun je hier altijd stellen natuurlijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst:

Als de mensen na een bijna-dood ervaring bekeren en nooit meer dood willen, dan vraag ik mij ten zeerste af wat ze gezien hebben. Voor mij geldt: Als iedereen om vergiffenis kan vragen (mits het gemeend is enzo) betekend dat ik, wanneer ik dood ben en dus rust wil, mijn appartementje boven ook naast Stalin, Hitler, Geert Wilders en nog meer van dat soort mensen waarmee ik zeker niet de eeuwigheid wil doorbrengen, vergeven door God of niet.

Ten tweede: Die hele zondeval, is dat niet een beetje rigoureus? Ik bedoel: Waarom moet ik pijn hebben bij het baren van kinderen terwijl IK niet van de vrucht at? Die verhalen over Lucifer, Satan, etc, die ken ik wel. Maar ik denk dat het gewoon, zoals ik eerder zei, verklaringen geven voor het onverklaarbare. Zeus is ontstaan omdat de bliksem niet verklaart kon worden en ik denk dat God ook zo ontstaan is.

Jij vindt mij dus een zondig leven leiden, begrijp ik dat goed? Ik ben ongetrouwd, moeder, leef mijn leven niet voor God, etc. Maar is het niet zo dat jij dat mag vinden, aangezien de Heer oordeelt? God zal, wanneer ik sterf, over mij oordelen, of ik nou upstairs of downstairs ga, Hij beslist dat, ondanks dat ik zijn bestaan ontken.

Tot slot:

Vindt je het nou niet ontzettend vervelend dat jouw God steeds op je neerkijkt (imho letterlijk en figuurlijk). Ik bedoel: Wil je niet gewoon een keer ongegeneerd in je neus kunnen peuteren zonder dat Hij dat ziet? I know I would...

Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven.

Vrijheid van meningsuiting

Dat je iets mag zeggen betekent niet dat je het ook doet. Naast wetten bestaan er ook nog (ongeschreven) sociale regels. Je hoeft je er niet aan te houden, maar dan moet je ook niet zeiken dat iedereen je een oetlul vind.

Dat je iets mag zeggen betekent juist dat je het wel moet doen. Je gaat jezelf toch niet censureren om daarmee iemand anders te pleasen. Als je wat te melden hebt moet je dat gewoon doen en als iemand het er niet mee eens is kan hij of het debat aangaan of niet zeiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat je iets mag zeggen betekent juist dat je het wel moet doen. Je gaat jezelf toch niet censureren om daarmee iemand anders te pleasen. Als je wat te melden hebt moet je dat gewoon doen en als iemand het er niet mee eens is kan hij of het debat aangaan of niet zeiken.

Dus jij zegt tegen een ieder op straat die jij lelijk vind dat diegene lelijk is? Er zit een verschil tussen een discussie aangaan en nutteloos provoceren, wat Cheers. aan het doen was.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat je iets mag zeggen betekent juist dat je het wel moet doen. Je gaat jezelf toch niet censureren om daarmee iemand anders te pleasen. Als je wat te melden hebt moet je dat gewoon doen en als iemand het er niet mee eens is kan hij of het debat aangaan of niet zeiken.

Dus jij zegt tegen een ieder op straat die jij lelijk vind dat diegene lelijk is? Er zit een verschil tussen een discussie aangaan en nutteloos provoceren, wat Cheers. aan het doen was.

Nee joh, dan zou je aan de gang blijven. Maar Cheers mag van mij rustig zeggen dat hij nog nooit een bericht van god heeft gehad omdat die niet bestaat. Daarmee zegt hij toch niets verkeerd? Ik heb ook nog nooit een bericht gehad en ben er heilig van overtuigd dat ik die ook nooit krijgen zal. Wanneer ik ooit beweer dat ik wel zo'n bericht krijg mag je me rustig op laten nemen voor psychiatrische hulp.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee joh, dan zou je aan de gang blijven. Maar Cheers mag van mij rustig zeggen dat hij nog nooit een bericht van god heeft gehad omdat die niet bestaat. Daarmee zegt hij toch niets verkeerd? Ik heb ook nog nooit een bericht gehad en ben er heilig van overtuigd dat ik die ook nooit krijgen zal. Wanneer ik ooit beweer dat ik wel zo'n bericht krijg mag je me rustig op laten nemen voor psychiatrische hulp.

Hij mag het zeggen. Maar het blijft imo nutteloos provoceren. Vooral met zo'n '':7'' er onder. De enige reden waarom hij het denk ik zegt is om grappig te doen, en dat in een topic in opinie...

Link to comment
Delen op andere websites

Nee joh, dan zou je aan de gang blijven. Maar Cheers mag van mij rustig zeggen dat hij nog nooit een bericht van god heeft gehad omdat die niet bestaat. Daarmee zegt hij toch niets verkeerd? Ik heb ook nog nooit een bericht gehad en ben er heilig van overtuigd dat ik die ook nooit krijgen zal. Wanneer ik ooit beweer dat ik wel zo'n bericht krijg mag je me rustig op laten nemen voor psychiatrische hulp.

Hij mag het zeggen. Maar het blijft imo nutteloos provoceren. Vooral met zo'n '':7'' er onder. De enige reden waarom hij het denk ik zegt is om grappig te doen, en dat in een topic in opinie...

Ik vond het verder ook geen nuttige bijdrage ofzo. Maar als Cheers de nood voelt om hem toch te leveren, be my guest.

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst:

Als de mensen na een bijna-dood ervaring bekeren en nooit meer dood willen, dan vraag ik mij ten zeerste af wat ze gezien hebben. Voor mij geldt: Als iedereen om vergiffenis kan vragen (mits het gemeend is enzo) betekend dat ik, wanneer ik dood ben en dus rust wil, mijn appartementje boven ook naast Stalin, Hitler, Geert Wilders en nog meer van dat soort mensen waarmee ik zeker niet de eeuwigheid wil doorbrengen, vergeven door God of niet.

Ten tweede: Die hele zondeval, is dat niet een beetje rigoureus? Ik bedoel: Waarom moet ik pijn hebben bij het baren van kinderen terwijl IK niet van de vrucht at? Die verhalen over Lucifer, Satan, etc, die ken ik wel. Maar ik denk dat het gewoon, zoals ik eerder zei, verklaringen geven voor het onverklaarbare. Zeus is ontstaan omdat de bliksem niet verklaart kon worden en ik denk dat God ook zo ontstaan is.

Jij vindt mij dus een zondig leven leiden, begrijp ik dat goed? Ik ben ongetrouwd, moeder, leef mijn leven niet voor God, etc. Maar is het niet zo dat jij dat mag vinden, aangezien de Heer oordeelt? God zal, wanneer ik sterf, over mij oordelen, of ik nou upstairs of downstairs ga, Hij beslist dat, ondanks dat ik zijn bestaan ontken.

Tot slot:

Vindt je het nou niet ontzettend vervelend dat jouw God steeds op je neerkijkt (imho letterlijk en figuurlijk). Ik bedoel: Wil je niet gewoon een keer ongegeneerd in je neus kunnen peuteren zonder dat Hij dat ziet? I know I would...

Dat pijn lijden, daar zal ik later vandaag een antwoord op geven.

Ik heb niks te vinden over jouw leven. Zoals je al zei, God zal over jou oordelen. Maar wat we een absoluut grote zonde is, dat ook in de Bijbel staat, is dat je seks hebt voor het huwelijk. Je bent niet getrouwd en toch moeder. Dat is een hele grote zonde. Als je niet voor God leeft, is dat ook een zonde. Zoals er ook in de Bijbel staat; wij zijn geschapen naar het evenbeeld van God de vader en zijn Zoon.

@ Jouw slot:

Daar heb ik één ding op te zeggen: Zo werkt het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan jij mij die bijbeltekst geven waarin letterlijk staat dat seks iets is voor in het huwelijk? Want iedereen die ik vraag komt met Gen. 2:24 aanzetten, maar die tekst is op meerdere manieren te interpreteren.

imo is de hele bijbel op meerdere manieren te interperteren.

Ik geloof er zelf absoluut niet in, voor mij is het niet meer dan een verhaaltje. Daarbij, wie leeft er nou echt helemaal volgens de bijbel?

Zoals (deels) gezegt; God is een soort van verklaring voor het onverklaarbare, niet meer en niet minder. Je kunt het feit dat je kanker krijgt(ik noem maar een voorbeeld) bijvoorbeeld aan iets meedelen van 'ik heb te veel gerookt', maar anderen zeggen dat ze hebben gezondigd, allebei is gewoon een gok in het wilde, er zijn zat mensen die geen longkanker krijgen en dagelijks er 4 pakjes doorheen jagen.

Anyway, ik geloof dus niet in god, en dat is dus een zonde, volgens zondes kom je later in de hel terecht, wat maakt het uit? Je komt volgens dat idee in de hemel of hel, maar wat maakt dat uit als je dood bent? Daarom snap ik al die gelovigen ook niet helemaal, voor mij is het een soort van de schuld op iemand anders afschuiven voor je eigen fouten. Als je iets gebeurt heb je er zelf iets voor gedaan dat dat gebeurt, als jij een bal in iemands gezicht trapt en je krijgt het later terug, is dat dan ook vanwege een zonde?

Ik geloof verder wel in Karma, dat als je iets goeds doet je iets goeds terug krijgt, iets slechts doet je wat slechts terug krijgt, maar dat is dan ook alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Biesmen je kan wel heel wijs gaan doen maar heb je ook bewijs dat het echt gebeurd is denk het niet.

Jongen, Biesmen beantwoord alleen vragen over de Bijbel en het geloof. Hij pretendeert nergens dat hij de waarheid in pacht heeft, en hoeft dus helemaal niet met bewijzen te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Biesmen je kan wel heel wijs gaan doen maar heb je ook bewijs dat het echt gebeurd is denk het niet.

Hij zegt alleen over dingen uit de bijbel, dus waarom heeft hij dan bewijs nodig? moet hij gaan bewijzen of een boek dat hij niet geschreven heeft en ontstaan is toen hij nog niet eens bestond waarheden bevat? Kun jij het tegendeel bewijzen? hij moet met bewijzen komen, maar jij moet net zo hard met bewijzen komen om zijn ongelijk te bewijzen, dat doe jij ook niet dus waarom hij wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Kan jij mij die bijbeltekst geven waarin letterlijk staat dat seks iets is voor in het huwelijk? Want iedereen die ik vraag komt met Gen. 2:24 aanzetten, maar die tekst is op meerdere manieren te interpreteren.

Anyway, ik geloof dus niet in god, en dat is dus een zonde, volgens zondes kom je later in de hel terecht, wat maakt het uit? Je komt volgens dat idee in de hemel of hel, maar wat maakt dat uit als je dood bent? Daarom snap ik al die gelovigen ook niet helemaal, voor mij is het een soort van de schuld op iemand anders afschuiven voor je eigen fouten. Als je iets gebeurt heb je er zelf iets voor gedaan dat dat gebeurt, als jij een bal in iemands gezicht trapt en je krijgt het later terug, is dat dan ook vanwege een zonde?

Zo werkt het dus ook totaal niet.

De hel houdt in: Geen liefde, geen gelach, geen één vrolijke/positieve emotie. Dat bestaat niet in de hel. Je zal eeuwig leven in een 'duister' iets. Heel veel verdriet, woede. De hel is iets waar je absoluut niet wilt wezen. Dit weet ik omdat ik zelf gelovig ben. Dit heb ik ook onderandere geleerd uit de bijbel/de voorganger van de kerk die ik bezoek.

Als je een bal in iemands gezicht trapt en je krijgt er één terug, is dat de persoon's keus waarbij je de bal in het gezicht hebt getrapt.

Ik weet niet of het een zonde is, ik vind van niet als je het perongelijk deed. Als je het expres doet, heb ik ook geen idee. God bepaalt deze dingen. Maar hij zal zeker niks tegen jou gebruiken als je een bal in iemands gezicht trapt.

Als je iets ernstigs doet, een erge zonde bijvoorbeeld, zul je het later merken. Ik weet niet hoe, ik weet niet wanneer en misschien gebeurt er ook wel niks.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...