Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Even vertellen wat ik heb gevote hoor:

Ik geloof inderdaad dat er een God is. Ik ben zelf ook Christen, ik heb er heel veel redenen voor en nog wat dingen dat mij bezig houd.

Hierboven werd er een vraag gesteld over 'Waarom maakte God de wereld pas 6000 jaar geleden'. Ik ben bang dat niet het antwoord daarop weet. Dat zijn dingen die vooral ook niet van belang zijn.

Of dat van belang is maakt degene die de vraag stelt zelf wel uit.

Dat bedoelde ik niet. Die dingen zijn niet van belang voor het Christendom.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Ik zag hem gister nog lopen nee dolletje :puh:

Maar ik geloof hier echt niet in, ooit bewezen dat die bestond?

in de bijbel staat het wel :D

Dat mag dan de bijbel beslissen, Wie o wie heeft dan de bijbel gemaakt?

Maar dan heb ik nog meer vragen:

Wie zegt dat hij bestaat heeft iemand hem gezien?

Wie heeft de wereld gemaakt?

Hoe is de mens gekomen?

Hoe is de natuur enz gekomen?

Bewerkt: door Dylann.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag hem gister nog lopen nee dolletje :puh:

Maar ik geloof hier echt niet in, ooit bewezen dat die bestond?

in de bijbel staat het wel :D

Dat mag dan de bijbel beslissen, Wie o wie heeft dan de bijbel gemaakt?

Dat heeft God gedaan.

De bijbel bestaat uit allerlei verschillende boeken.

Bijvoorbeeld, een hele bekende, Genesis.

Genesis, dat is een boek. Geschreven door verschillende discipelen van God: Adam, Noach, Sem, Cham, Jafeth, Terah, Ismaël, Izaak, Ezau, de zoon van Ezau, Jacob en Jozef.

Dat boek hebben ze gemaakt doordat God hun een opdracht gaf.

Velen of jullie gaan nu denken "Wat een onzin! Hoe kan God hun nou opdrachten doorgeven!".

Wat de Christenen geloven, is onder andere dat God tegen mensen praat, privé. Zoals een 'stem in je hoofd'. Daar moet je het eigenlijk niet mee vergelijken, alleen dan

snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

Edit:

Ik zag je bewerkte berichtje, dat zal ik ook proberen te beantwoorden:

God heeft de wereld gemaakt. Zo staat er in Genesis 1, vers 1 t/m 31:

De schepping van hemel en aarde

1 In het begin schiep God de hemel en de aarde. * . 2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.

3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.

6 God zei: ‘Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassa’s van elkaar scheidt. ’ 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel. Het werd avond en het werd morgen. De tweede dag.

9 God zei: ‘Het water onder de hemel moet naar één plaats stromen, zodat er droog land verschijnt. ’ En zo gebeurde het. 10 Het droge noemde hij aarde, het samengestroomde water noemde hij zee. En God zag dat het goed was.

11 God zei: ‘Overal op aarde moet jong groen ontkiemen: zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten dragen met zaad erin. ’ En zo gebeurde het. 12 De aarde bracht jong groen voort: allerlei zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten droegen met zaad erin. En God zag dat het goed was. 13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.

14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde. ’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

20 God zei: ‘Het water moet wemelen van levende wezens, en boven de aarde, langs het hemelgewelf, moeten vogels vliegen. ’ 21 En hij schiep de grote zeemonsters en alle soorten levende wezens waarvan het water wemelt en krioelt, en ook alles wat vleugels heeft. En God zag dat het goed was. 22 God zegende ze met de woorden: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en vul het water van de zee. En ook de vogels moeten talrijk worden, overal op aarde. ’ 23 Het werd avond en het werd morgen. De vijfde dag.

24 God zei: ‘De aarde moet allerlei levende wezens voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren. ’ En zo gebeurde het. 25 God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God zag dat het goed was.

26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. ’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. ’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel. ’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

Ik hoop dat je daar wat mee kunt.

p/s Sorry voor het grote bericht.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Velen of jullie gaan nu denken "Wat een onzin! Hoe kan God hun nou opdrachten doorgeven!".

Wat de Christenen geloven, is onder andere dat God tegen mensen praat, privé. Zoals een 'stem in je hoofd'. Daar moet je het eigenlijk niet mee vergelijken, alleen dan

snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

In de moderne wereld noemen we dergelijke lieden gewoon psychiatrische patiënten. Maar die lui had je natuurlijk vroeger ook, alleen waren er toen nog geen psychiaters om daar een diagnose voor te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Velen of jullie gaan nu denken "Wat een onzin! Hoe kan God hun nou opdrachten doorgeven!".

Wat de Christenen geloven, is onder andere dat God tegen mensen praat, privé. Zoals een 'stem in je hoofd'. Daar moet je het eigenlijk niet mee vergelijken, alleen dan

snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

In de moderne wereld noemen we dergelijke lieden gewoon psychiatrische patiënten. Maar die lui had je natuurlijk vroeger ook, alleen waren er toen nog geen psychiaters om daar een diagnose voor te geven.

Ik had dat beter niet kunnen zeggen, mijn voorbeeld. Zo moet je het absoluut niet vergelijken.

God kan ook boodschappen doorgeven via andere mensen. Iemand gaat iets zeggen wat van God afkomstig is.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Velen of jullie gaan nu denken "Wat een onzin! Hoe kan God hun nou opdrachten doorgeven!".

Wat de Christenen geloven, is onder andere dat God tegen mensen praat, privé. Zoals een 'stem in je hoofd'. Daar moet je het eigenlijk niet mee vergelijken, alleen dan

snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

In de moderne wereld noemen we dergelijke lieden gewoon psychiatrische patiënten. Maar die lui had je natuurlijk vroeger ook, alleen waren er toen nog geen psychiaters om daar een diagnose voor te geven.

Ik had dat beter niet kunnen zeggen, mijn voorbeeld. Zo moet je het absoluut niet vergelijken.

God kan ook boodschappen doorgeven via andere mensen. Iemand gaat iets zeggen wat van God afkomstig is.

Of niet natuurlijk. Als iemand iets beweert te zeggen namens god dan hou ik het er gewoon op dat hij/zij stapelgek is.

Link to comment
Delen op andere websites

Velen of jullie gaan nu denken "Wat een onzin! Hoe kan God hun nou opdrachten doorgeven!".

Wat de Christenen geloven, is onder andere dat God tegen mensen praat, privé. Zoals een 'stem in je hoofd'. Daar moet je het eigenlijk niet mee vergelijken, alleen dan

snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

In de moderne wereld noemen we dergelijke lieden gewoon psychiatrische patiënten. Maar die lui had je natuurlijk vroeger ook, alleen waren er toen nog geen psychiaters om daar een diagnose voor te geven.

Ik had dat beter niet kunnen zeggen, mijn voorbeeld. Zo moet je het absoluut niet vergelijken.

God kan ook boodschappen doorgeven via andere mensen. Iemand gaat iets zeggen wat van God afkomstig is.

Of niet natuurlijk. Als iemand iets beweert te zeggen namens god dan hou ik het er gewoon op dat hij/zij stapelgek is.

Zo gaat dat niet. Je voelt 't wel als het een bericht is van God.

Het gaat heus niet zo: "Ik heb een bericht gekregen van God: [..]"

Iemand zegt gewoon iets, zomaar, dan voel je het zelf wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Even snel, vanavond lees ik het wel wat beter door, maar ik wil deze vraag even stellen voor ik hem vergeet:

Biesmen: Punt 26: Wie is wij? Ons evenbeeld? Zijn dat de engelen dan? Zo ja, waar komen die vandaan? In de Bijbel staat daar ook niets over, of wel? Die waren er gewoon ineens? Terwijl In den beginne alleen de Heer er was.

Dat gezegd hebbende ga ik nu weer bezig met andere dingen. Ik heb nog wel wat vraagjes, waar ik van iemand nooooooooooooit een antwoord krijg, over Jezus enzo. Misschien kan ik die hier wel krijgen. :puh: Boeiend onderwerp dit!

Edit:

@hierboven: Dit vind ik dus bijzonder respectloos.

Bewerkt: door Cilly
Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven.

Vrijheid van meningsuiting

Dat je iets mag zeggen betekent niet dat je het ook doet. Naast wetten bestaan er ook nog (ongeschreven) sociale regels. Je hoeft je er niet aan te houden, maar dan moet je ook niet zeiken dat iedereen je een oetlul vind.

Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven.

Vrijheid van meningsuiting

Dat je iets mag zeggen betekent niet dat je het ook doet. Naast wetten bestaan er ook nog (ongeschreven) sociale regels. Je hoeft je er niet aan te houden, maar dan moet je ook niet zeiken dat iedereen je een oetlul vind.

al goed, al goed. Got the admit that.

Link to comment
Delen op andere websites

Even snel, vanavond lees ik het wel wat beter door, maar ik wil deze vraag even stellen voor ik hem vergeet:

Biesmen: Punt 26: Wie is wij? Ons evenbeeld? Zijn dat de engelen dan? Zo ja, waar komen die vandaan? In de Bijbel staat daar ook niets over, of wel? Die waren er gewoon ineens? Terwijl In den beginne alleen de Heer er was.

Dat gezegd hebbende ga ik nu weer bezig met andere dingen. Ik heb nog wel wat vraagjes, waar ik van iemand nooooooooooooit een antwoord krijg, over Jezus enzo. Misschien kan ik die hier wel krijgen. :puh: Boeiend onderwerp dit!

Edit:

@hierboven: Dit vind ik dus bijzonder respectloos.

Mensen maken naar ons evenbeeld. Dat is de evenbeeld van onze Vader en zijn Zoon. (God en Jezus). Wij, mensen, zjn evenbeelden van onze Vader en zijn Zoon.

Ik beantwoord toch jouw 'Engelen' vraag ook even. De engelen waren er op hetzelfde moment als de Heer.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jouw reactie, Biesman!

Nog een vraag, ik ben lekker op dreef! Als je het niet wil beantwoorden, prima dan heb ik daar alle respect voor.

Jezus.

Jezus stierf aan het kruis voor onze zonden, toch? Als dat zo is, zou dit dan niet de zondevloed die door een zonde van Adam en Eva teweeg is gebracht, moeten 'compenseren'? Zouden dan de 'homofilie', wetenschap van goed en kwaad, het feit dat je moet werken om zelfredzaam te zijn en de pijn (helse pijn, He was right about that!) die een vrouw heeft bij een bevalling niet opgeheven zijn?

En: Hoe kan iemand die héél wat jaartjes eerder geboren is, nou sterven voor wat ik nog fout moet doen?

Dat is dus het deel wat ik niet snap en wat niemand mij uit kan (wil?) leggen. Ik probeer altijd zo respectvol mogelijk met dit soort dingen om te gaan en wil ook zeker niet de intentie wekken dat ik iemand van zijn geloof wil gooien. Ik vind het altijd bijzonder interessant en ben altijd blij als iemand eerlijk en open met mij zo'n gesprek aan wil gaan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jouw reactie, Biesman!

Nog een vraag, ik ben lekker op dreef! Als je het niet wil beantwoorden, prima dan heb ik daar alle respect voor.

Jezus.

Jezus stierf aan het kruis voor onze zonden, toch? Als dat zo is, zou dit dan niet de zondevloed die door een zonde van Adam en Eva teweeg is gebracht, moeten 'compenseren'? Zouden dan de 'homofilie', wetenschap van goed en kwaad, het feit dat je moet werken om zelfredzaam te zijn en de pijn (helse pijn, He was right about that!) die een vrouw heeft bij een bevalling niet opgeheven zijn?

Eigenlijk gaat het al fout bij ''zondevloed''. Het is dus zondvloed, en dat betekent dus niks meer dan ''aanhoudende vloed''. Daarnaast is die niet geweest om de zonden van Adam en Eva. Hij is geweest omdat er geen geloof meer was in God. Voor de rest snap ik niet helemaal wat je bedoeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...