Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Je hebt toch wel in boeken en zo gezien hoe de Egyptenaren blokken bewogen? Dat doen ze heus niet alleen. Zijn er nog andere redenen waarom jij in de goden van Egypte gelooft?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Daarbij zou je voor dezelfde reden eerder in Griekse goden geloven, enkel al denkend aan de Colossus Rhodos, Tempel van Artemis, Maussoleum van Halicarnussus... dat zijn allemaal enorme bouwwerken, als de mens dit kon bouwen dan toch ook een Piramide? Maar hetzelfde geld omgekeerd, als de mens hulp nodig had bij Piramides, dan toch zeker bij de 3 voorgaanden? Je mag van mij altijd geloven in wat je wil, maar het moet toch een degelijke reden hebben? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof alles, het een voor waarheid, het ander voor leugens.

Ik geloof niet dat er een god bestaat. Ik geloof wel dat alles een logische uitleg heeft en dat de wetenschap ooit zal te weten komen hoe de Aarde onstaan is. Ik denk trouwens dat dat niet voor snel zal zijn omdat de wetenschap nog in een grote groei zit. Als men er eens bij stilstaat hoe lang men nog maar onderzoek doet naar het onstaan van de aarde en weet dat de aarde al miljoenen jaren oud is dan kan men op de tijdsas van de aarde stellen dat dit onderzoek gisteren begonnen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel simpel, verdiep me al een tijdje in het heelal, oerknal, en toen ontstond de aarde NATUURLIJK, geen handje van god of dergelijke, daarom bestaat een god niet, Misschien heeft Jesus ooit wel geleefd en dacht hij de zoon van god te zijn, maar toen al had je slimme mensen en wilden hem dood hebben, natuurlijk prima. :bier:

Het heelal is zo inmens groot, het schijnt dat we nu pas 4% van het hele heelal ontdekt hebben,

hahaha, wetenschappers weten het zelf nog niet eens zeker, het is immers slechts een theorie, maar jij wel natuurlijk! :clown:

Ik denk trouwens dat dat niet voor snel zal zijn omdat de wetenschap nog in een grote groei zit. Als men er eens bij stilstaat hoe lang men nog maar onderzoek doet naar het onstaan van de aarde en weet dat de aarde al miljoenen jaren oud is dan kan men op de tijdsas van de aarde stellen dat dit onderzoek gisteren begonnen is.

Misschien zitten we wel bijna op ons 'hoogtepunt'.

Totdat het eind in zicht is weten we niet hoe ver we zijn, en dat is meestal pas als het eind geweest is.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is er een god (ik geloof in God). Al het leven rondom ons is als je het wetenschappelijk bekijkt allemaal met toeval zover gekomen. Toeval bestaat maar dit is geen toeval meer, de wereld is/was een perfecte puzzel waarvan alle stukjes bij elkaar pasten. Voorbeelden hiervan zijn de co2 uitstoot door de dieren en de 02 uitstoot van de planten. En ze nemen van elkaar op. Juist hetzelfde voor voeding. Voortplanting is ook een speciaal fenomeen. We zijn geprogrammeerd op onze basisbehoeften, waaronder eten en seks aan de basis staan. Seks is de voortplantingsdrang.

Al dat toeval is er dus niet zomaar, er moet een grote almachtige zijn met een heel hoog IQ (een alleswetende) en die heeft dat allemaal gemaakt. Iedere beschaving heeft uit het niets zijn eigen goden aanbeden en bedacht. Misschien hebben we een gemeenschappelijke god. Alleen verzint iedere cultuur er een ander verhaaltje bij zoals de bijbel of de koran. Dan ook nog iets over de profeten: ze bestaan maar kunnen niet toveren, de verhalen zijn louter symbolisch opgesteld.

JVJ

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is er een god (ik geloof in God). Al het leven rondom ons is als je het wetenschappelijk bekijkt allemaal met toeval zover gekomen. Toeval bestaat maar dit is geen toeval meer, de wereld is/was een perfecte puzzel waarvan alle stukjes bij elkaar pasten. Voorbeelden hiervan zijn de co2 uitstoot door de dieren en de 02 uitstoot van de planten. En ze nemen van elkaar op. Juist hetzelfde voor voeding. Voortplanting is ook een speciaal fenomeen. We zijn geprogrammeerd op onze basisbehoeften, waaronder eten en seks aan de basis staan. Seks is de voortplantingsdrang.

Al dat toeval is er dus niet zomaar, er moet een grote almachtige zijn met een heel hoog IQ (een alleswetende) en die heeft dat allemaal gemaakt. Iedere beschaving heeft uit het niets zijn eigen goden aanbeden en bedacht. Misschien hebben we een gemeenschappelijke god. Alleen verzint iedere cultuur er een ander verhaaltje bij zoals de bijbel of de koran. Dan ook nog iets over de profeten: ze bestaan maar kunnen niet toveren, de verhalen zijn louter symbolisch opgesteld.

JVJ

Dan nog kan het net zo goed een aapje met een grappig hoedje op een driewieler zijn inplaats van god.

Link to comment
Delen op andere websites

Al dat toeval is er dus niet zomaar, er moet een grote almachtige zijn met een heel hoog IQ (een alleswetende) en die heeft dat allemaal gemaakt.

Ontmoet uw schepper: Amfetamientje

Alles dat je hierboven vermeldt zijn onderdelen van de 'biologie' en ontwikkeling van ecologie, planten produceren O2 en dieren gebruiken deze omdat het aanwezig is en ga zo maar door. Het leunt allemaal op mekaar, als een ras overbodig wordt dan sterft het uit, zo is de natuur.

Link to comment
Delen op andere websites

........

Dan nog kan het net zo goed een aapje met een grappig hoedje op een driewieler zijn inplaats van god.

Wat ben jij een beperkt denkend mens. Wat denk jij dat God is? Een man met een baard? God is de schepper. Dus jij zegt dat het een aapje met een grappig hoedje kan zijn ipv God. Dan is dat aapje toch God. Echt ik irriteer me best wel aan pubers die alles denken te weten.

Evolutietheorie is trouwens niet bewezen. Micro-evolutie is wat er wel is bewezen. Wat Darwin heeft gebruikt als bewijs voor het geheel. Er bestaat wel variatie onder organismen, maar geen opgaande ontwikkeling. Het aap-mens verhaal is 100% niet bewezen omdat dat onder macro-evolutie valt. Macro-evolutie is genetisch onmogelijk. Aangezien het een complete herprogrammering van de genen vereist. Een beter alternatief op het Evolutietheorie is het degeneratie. Bijna alle argumenten voor evolutie bewijst degeneratie. Maar deze theorie zegt ook dat er geen macro evolutie kan optreden. Degeneratie zegt: dat het leven begonnen is met de creatie van koppeltjes oertypen (zoals bijvoorbeeld een oerwolf, een oerrund en een oermens).

dat varianten nooit over de natuurlijke grenzen van het type heen kunnen veranderen.

dat nieuwe variatie een genetische verarming, of zelfs degeneratie is ten opzichte van de voorouders.

ofwel, de biologische verandering gaat naar beneden.

Bijvoorbeeld: Veel dieren die in afgesloten donkere grotten leven, verliezen hun pigment en zelfs hun ogen (die ze daar toch niet nodig hebben). Dit verlies is dus een vorm van degeneratie, niet van evolutie.

Link to comment
Delen op andere websites

........

Dan nog kan het net zo goed een aapje met een grappig hoedje op een driewieler zijn inplaats van god.

Wat ben jij een beperkt denkend mens. Wat denk jij dat God is? Een man met een baard? God is de schepper. Dus jij zegt dat het een aapje met een grappig hoedje kan zijn ipv God. Dan is dat aapje toch God. Echt ik irriteer me best wel aan pubers die alles denken te weten.

Gast, met god bedoel ik de god die zij voor zich zien.

Link to comment
Delen op andere websites

God is een zondebok. daar kon je alles aan opbiechten.

waar de priesters vroeger wel wat aan verdiende.

het volk had gewoon iemand nodig om tegen aan te kijken

ik geloof niet in god

Link to comment
Delen op andere websites

Opzich heeft iedereen het recht om zijn mening te geven alleen discussies over het feit of er nu wel of niet een god bestaat... Tja, niemand kan het 100% zeker weten, iedereen zou elkaar z'n mening eigenlijk een beetje moeten respecteren of je het er mee eens bent of niet. De een geloofd in god, de ander niet. Ik houd niemand tegen.

Ik heb niet kunnen stemmen aangezien ik absoluut geen atheist ben, maar er geen bewsijs is of er een god bestaat of niet. Ikzelf ben apostolisch en voor mij is god iets anders dan voor mensen met een ander geloof. Wat betekend god voor iedereen? Veel mensen hebben een verschillende kijk op "god".

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

God, die imo toch niet bestaat, heeft de aarde niet gemaakt... Hoe zijn de andere planeten & sterren gemaakt dan?

Volgens de bijbel heeft God de aarde, sterren, planeten, alles als eerste gemaakt. Opvallend is wel dat hij geen inspiratie had, geen voorbeeld, hij had nog niet eens licht (heeft hij pas erna bedacht).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...