Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Zo werkt het dus ook totaal niet.

De hel houdt in: Geen liefde, geen gelach, geen één vrolijke/positieve emotie. Dat bestaat niet in de hel. Je zal eeuwig leven in een 'duister' iets. Heel veel verdriet, woede. De hel is iets waar je absoluut niet wilt wezen. Dit weet ik omdat ik zelf gelovig ben. Dit heb ik ook onderandere geleerd uit de bijbel/de voorganger van de kerk die ik bezoek.

Of die voorganger van die kerk van jou heeft de waarheid, zoals ieder ander hier, ook niet en pacht en lult maar wat uit z'n nek.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

@Mania-92:

De voorganger kent de bijbel zo'n 50keer beter dan ik. Misschien wel meer.

Al kan hij hem van voor tot achter letterlijk citeren. Hij weet de waarheid ook gewoon niet, klaar.

Dat bepaal jij niet. Het gaat ook om; Genoeg geloof hebben.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Zullen we het topic een beetje op niveau houden? Prima dat de één wel gelooft en de ander niet, maar het begint een beetje welles-nietes te worden zo. Biesmen gelooft in God, prima, en doet z'n best om vragen over het geloof te beantwoorden. Daarbij vertelt hij dus wat hij gelooft. Mania-92 gelooft niet in God, ook prima, maar dat hoef je niet constant te benadrukken door te zeggen dat iemand uit z'n nek lult. Laat Biesmen gewoon uitleggen wat hij gelooft als men daar naar vraagt, maar Mania-92, dan hoef jij niet 10 x te vertellen dat het niet waar zou zijn. Na 1 x snappen we je mening wel.

Link to comment
Delen op andere websites

@Mania-92:

De voorganger kent de bijbel zo'n 50keer beter dan ik. Misschien wel meer.

Al kan hij hem van voor tot achter letterlijk citeren. Hij weet de waarheid ook gewoon niet, klaar.

Dat bepaal jij niet. Het gaat ook om; Genoeg geloof hebben.

Een geloof is iets anders dan een feit. Geloven is als je iets aanneemt wat van een ander afkomt, dat kan een feit, een mening of gewoon een verzinsel zijn. Is niks mis mee of je wel of niet een geloof hebt, punt blijft, zijn bestaan is nooit bewezen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er respect voor dat jij in god gelooft, maar zelf vind ik het gewoon pure onzin. In mijn ogen houden de gelovigen zichzelf een hand voor het hoofd door maar te geloven in wat iemand ze heeft voorgedragen, en verder kijken ze ook vaak niet. In vele gevallen worden ze kwaad als je het tegen hen zegt dat het geen feit is en het onbewezen is of hij wel of niet bestaat.

Even een leuke, ik ken echt enorm veel mensen die niet gelovig zijn, dat is een zonde zoals jij zei, die mensen leven kerngezond, hebben niks te vrezen en leven gelukkig. Bij een zonde hoort ze toch iets toe te komen/gebeuren? En dan dat je naar hel gaat, je bent dood, je leeft niet meer, kortom wat maakt het uit waar je ziel blijft? je maakt het niet mee want je hebt niks om het mee waar te nemen, het is slechts een opbergplek, net zoals een schroothoop of zelfs je eigen boekenkast.

@NandroDavids; Het topic gaat toch over of er een god bestaat? Kortom dan bestaat een discussie over wel of niet gelovig wel degelijk wat uit, de niet gelovige zegt wat waarom god niet bestaat, de gelovige waarom hij wel bestaat, daar is imo helemaal niks mis mee en is volledig van toepassing op het onderwerp.

>>> Door NandroDavids: Dan heb je m'n punt duidelijk niet begrepen. Maar laten we discussies over Moderator-beslissingen niet voeren in een topic, die doe ik liever via PM. Houden we 't topic mooi clean...<<<

Link to comment
Delen op andere websites

@Biesmen

Tsja, de hell is not the place to be.

Maar: Ik geloof er niet in, dus heb ik niets te vrezen imho. Je schreef net dat je iets 'weet' omdat je dat in de Bijbel hebt gelezen. Dan geloof je het, dan weet je het niet, toch? Ik weet ook niet dat God niet bestaat. Ik geloof niet dat hij bestaat omdat het in mijn ogen totaal onlogisch is als het wel zo zou zijn en ik een erg logisch mens ben.

Weet je al een antwoord over mijn 'pijn'-vraag?

Ik ben het wel eens met Nandro, een welles-nietes spelletje schiet je geen reet mee op, dus laten we daar vooral mee ophouden.

Link to comment
Delen op andere websites

@Biesmen

Tsja, de hell is not the place to be.

Maar: Ik geloof er niet in, dus heb ik niets te vrezen imho. Je schreef net dat je iets 'weet' omdat je dat in de Bijbel hebt gelezen. Dan geloof je het, dan weet je het niet, toch? Ik weet ook niet dat God niet bestaat. Ik geloof niet dat hij bestaat omdat het in mijn ogen totaal onlogisch is als het wel zo zou zijn en ik een erg logisch mens ben.

Weet je al een antwoord over mijn 'pijn'-vraag?

Ik geloof het en ik weet het zeker. Er zijn weinig dingen waarvan ik zeker weet dat het waar is, dit is er één van. Ik denk dat op dit antwoord misschien vragen komen van "Wat vind je andere geloven dan? Zoals Moslims, enzovoort". Ik heb absoluut niks tegen mensen die Moslim zijn, Boedhist of wat dan ook. Ik respecteer dat geloof. Maar ik denk er hetzelfde over als jullie denken over mijn geloof. Alleen ik laat niet merken dat ik het een onzin geloof vindt, zoals velen van jullie hier.

Ik heb hier iets dat mij als kind overtuigde dat God echt bestond. Ik wil graag verzoeken om je commentaar op deze getuigenis in te houden en netjes te blijven.

Als je niet tegen vieze dingen kan, moet je niet verder lezen, haha :puh:

Toen ik in nog heel jong was, was ik vreselijk ziek op een dag. Ik zat de hele dag over te geven. Heel veel, heel vaak. Toen op die avond, zat mijn moeder naast me. Toen vroeg ik aan me moeder:"Mam, zullen we samen gaan bidden in de gang?". We liepen naar de gang en ik ging bidden tot God samen met mijn moeder. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal zei, maar ik weet wel nog dat ik vroeg of ik zou stoppen met overgeven. Toen ik kklaar was met bidden, zei ik zonder dat ik het echt zelf door had, ik bedoel het was niet mijn bedoeling om dat te zeggen, het vloog er gewoon uit: "Ik moet nog 3 keer overgeven. Dan hoef ik niet meer over te geven". Ik ging weer naar de kamer, zat op de bank en ik had 3 keer overgegeven. Toen was het opeens klaar. Ik had nog wel koorts, en al die dingen die je krijgt als je overgeeft omdat je ziek bent, maar ik hoefde niet meer over te geven en de volgende dag kon ik weer gewoon wat lichte dingetjes eten, zoals crackertjes enzovoort. Wat mij nu ook tebinnen schiet, is dat als ik overgeef het precies 3 keer is. Dan voel ik me weer beter.

Voor jouw 'pijn' vraag kom ik later op terug, ik moet nog steeds nadenken hoe ik je vraag duidelijk kan beantwoorden.

Edit:

Ik heb een antwoord op jouw 'pijn' vraag.

Je moet het vergelijken met toen je een kind was.

Je was afhankelijk van je vader en moeder. Als je vader en moeder geen baan hadden, zouden ze geen geld verdienen en zouden jullie allemaal op staart wonen. Zo is het ook met Adam en Eva.

Adam en Eva zijn onze over-over, en nog vele keren meer, groot ouders.

Nog even iets toevoegen aan een vraag die eerder gesteld werd over Jezus' dood aan het kruis om onze zonden te vergeven:

Jezus is aan het kruis gegaan om onze geestelijke-dood te voorkomen. Onze lichamelijk dood niet. Omdat de mensheid zoveel gezondigd heeft, zou iedereen een gestelijke dood tegemoet komen. Jezus heeft ons daarvan gered.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik in nog heel jong was, was ik vreselijk ziek op een dag. Ik zat de hele dag over te geven. Heel veel, heel vaak. Toen op die avond, zat mijn moeder naast me. Toen vroeg ik aan me moeder:"Mam, zullen we samen gaan bidden in de gang?". We liepen naar de gang en ik ging bidden tot God samen met mijn moeder. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal zei, maar ik weet wel nog dat ik vroeg of ik zou stoppen met overgeven. Toen ik kklaar was met bidden, zei ik zonder dat ik het echt zelf door had, ik bedoel het was niet mijn bedoeling om dat te zeggen, het vloog er gewoon uit: "Ik moet nog 3 keer overgeven. Dan hoef ik niet meer over te geven". Ik ging weer naar de kamer, zat op de bank en ik had 3 keer overgegeven. Toen was het opeens klaar. Ik had nog wel koorts, en al die dingen die je krijgt als je overgeeft omdat je ziek bent, maar ik hoefde niet meer over te geven en de volgende dag kon ik weer gewoon wat lichte dingetjes eten, zoals crackertjes enzovoort. Wat mij nu ook tebinnen schiet, is dat als ik overgeef het precies 3 keer is. Dan voel ik me weer beter.

Ik weet zelf ook wel eens van te voren of ik een toets wel of niet gehaald heb, of er iets met me gaat gebeuren etc. en ik bid nooit, verklaar dat. Voor jou is het geloof, voor mij is het gewoon toeval/wilde gok.

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik in nog heel jong was, was ik vreselijk ziek op een dag. Ik zat de hele dag over te geven. Heel veel, heel vaak. Toen op die avond, zat mijn moeder naast me. Toen vroeg ik aan me moeder:"Mam, zullen we samen gaan bidden in de gang?". We liepen naar de gang en ik ging bidden tot God samen met mijn moeder. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal zei, maar ik weet wel nog dat ik vroeg of ik zou stoppen met overgeven. Toen ik kklaar was met bidden, zei ik zonder dat ik het echt zelf door had, ik bedoel het was niet mijn bedoeling om dat te zeggen, het vloog er gewoon uit: "Ik moet nog 3 keer overgeven. Dan hoef ik niet meer over te geven". Ik ging weer naar de kamer, zat op de bank en ik had 3 keer overgegeven. Toen was het opeens klaar. Ik had nog wel koorts, en al die dingen die je krijgt als je overgeeft omdat je ziek bent, maar ik hoefde niet meer over te geven en de volgende dag kon ik weer gewoon wat lichte dingetjes eten, zoals crackertjes enzovoort. Wat mij nu ook tebinnen schiet, is dat als ik overgeef het precies 3 keer is. Dan voel ik me weer beter.

Ik weet zelf ook wel eens van te voren of ik een toets wel of niet gehaald heb, of er iets met me gaat gebeuren etc. en ik bid nooit, verklaar dat. Voor jou is het geloof, voor mij is het gewoon toeval/wilde gok.

Dat gok je niet zomaar, PLUS jij verwacht zoiets, of je gokt het. Maar bij mij zei ik het zonder dat ik zelf doorhad dat ik dat wou zeggen. Ik wist wel dat ik het zei, maar ik plande het niet en ik dacht het ook niet. Het vloog er zomaar uit. Dat is toch anders dan jouw situatie.

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Waar haal jij vandaan dat God veel ouder is?

Hij heeft "altijd al bestaan"... "Altijd" lijkt me ouder dan "6000 jaar".

ik wil niet lullig doen hoor, maar het oudste 'dier' hier op aarde is nog altijd Sinterklaas. ( of de kerstman )

Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal jij vandaan dat God veel ouder is?

Hij heeft "altijd al bestaan"... "Altijd" lijkt me ouder dan "6000 jaar".

ik wil niet lullig doen hoor, maar het oudste 'dier' hier op aarde is nog altijd Sinterklaas. ( of de kerstman )

Ik ben blij dat je zo'n nuttige toevoeging hebt aan dit topic. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom bedanken mensen ook bijna altijd god, wanneer ze gered worden door de deskundigheid en goede wil van andere mensen? Dat maakt me verdrietig :( Dat mensen elkaar niet respecteren, maar iets wat niet zeker is dat bestaat en logische redenatie de wind in slaan om in het bovennatuurlijke te geloven.

Shitstorm imminent

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand hier ooit Het Bernini Mysterie gelezen? Van Dan Brown?

Belangrijk figuur daarin kan zijn benen niet bewegen omdat zijn ouders weigerde hem een tegengif te geven(toen hij klein was) tegen zijn spierziekte, waaraan hij ging sterven

Zijn ouders bidden liever. Uiteindelijk redt een doktor toch zijn leven door hem, zonder dat zijn ouders het weten, hem in te spuiten met het medicijn.

Maar hij verliest dus wel de kracht in zijn benen.

Z'n ouders gaan naar een priester, en zegt die: God heeft hem gestraft voor zijn ongelovigheid.

Het is maar een boek, maar het is wel een mooi voorbeeld van stomme (goed)gelovigheid

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...