Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

No way imo dat god bestaat,

Bob Marley liet zijn teen niet amputeren (Kanker) omdat dat in strijd was met zijn geloof, en toch ging hij er aan dood. Lekker logisch!

En dan zul je zien dat iemand die 5 mensen heeft vermoord en kanker heeft nog 90 word, ik denk gewoon dat het zo'n stom verhaal is uit de tijd dat mensen amper iets wisten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Stel. Stel gewoon even dat. Maar stel: wat er na de dood komt is ongeveer een miljoen keer beter dan wat ervoor is. Is die God dan nog steeds zo'n idioot? Jullie doen allemaal alsof dood vreselijk is, alsof God een enorme sadist en afgrijselijk figuur is omdat hij mensen laat doodgaan. Maar wie weet is het na de dood veel beter dan ervoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Stel. Stel gewoon even dat. Maar stel: wat er na de dood komt is ongeveer een miljoen keer beter dan wat ervoor is. Is die God dan nog steeds zo'n idioot? Jullie doen allemaal alsof dood vreselijk is, alsof God een enorme sadist en afgrijselijk figuur is omdat hij mensen laat doodgaan. Maar wie weet is het na de dood veel beter dan ervoor.

Daar heb je eigenlijk wel een punt, maar dan nog er zijn mensen die ook heel slecht doen en heel vroeg doodgaan :puh:

Het is een heel gecompileerd verhaal/gebeuren. Toch geloof ik niet in god. Maar ik respecteer de mensen die dat wel doen wel, alleen de helft van alle verklaringen zijn allemaal heel vaag.

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Stel. Stel gewoon even dat. Maar stel: wat er na de dood komt is ongeveer een miljoen keer beter dan wat ervoor is. Is die God dan nog steeds zo'n idioot? Jullie doen allemaal alsof dood vreselijk is, alsof God een enorme sadist en afgrijselijk figuur is omdat hij mensen laat doodgaan. Maar wie weet is het na de dood veel beter dan ervoor.

Tsja, onbekend maakt onbemind hè? Ik weet niet zeker of het hiernamaals beter is, als er überhaupt een hiernamaals is. Ik weet wel zeker dat ik leven bijzonder leuk vindt en dus er niet naar 'uitkijk' om dood te moeten. Ik vind God niet een enorme sadist omdat hij mensen laat doodgaan, ik vind hem een sadist omdat er in Zijn naam weet-ik-veel hoeveel mensen vermoord zijn en hij dat toelaat. Of sterker nog, zelfs opdracht geeft tot. Ik vind hem een sadist omdat hij een man vraagt zijn zoon te offeren om op het laatste moment het vuurtje uit te blazen. Er zijn genoeg redenen waarom ik Hem een sadist vind, maar vanwege het feit dat mensen doodgaan? Neuh, dat zijn juist de enige zekerheden in het leven: Je wordt geboren en je gaat dood. Period.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er wel in. Nouja, deels dan.

Ik geloof er wel in dat het bestaat, maar niet dat het de wereld geschapen heeft en wonderen verricht.

Ik geloof wel in het hiernamaals en in de bovennatuurlijke wereld. Hier heb ik veel over op tv gezien en gelezen, en er bestaat volgens mij toch wel iets als een kwade geest en een goede geest, aangezien ik dit heel vaak terugzie/-lees.

Mvg,

Flitskikker

Idd , en bewijs dat kan je niet hebben, het is een geloof...

@ Bierkuikje's eerste post: Je weet volgens mij niet wat je zegt...

Link to comment
Delen op andere websites

Hier heb ik veel over op tv gezien en gelezen, en er bestaat volgens mij toch wel iets als een kwade geest en een goede geest, aangezien ik dit heel vaak terugzie/-lees.

Oh mijn god, ik zag laatst Harry Potter op tv! Nooit geweten dat zweinstein echt bestaat! Want ja, als het op tv is, dan moet het wel waar zijn. :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Hier heb ik veel over op tv gezien en gelezen, en er bestaat volgens mij toch wel iets als een kwade geest en een goede geest, aangezien ik dit heel vaak terugzie/-lees.

Oh mijn god, ik zag laatst Harry Potter op tv! Nooit geweten dat zweinstein echt bestaat! Want ja, als het op tv is, dan moet het wel waar zijn. :*D

zweinstein bestaat ook echt :puh: Alleen het kasteel heeft andere naam.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier heb ik veel over op tv gezien en gelezen, en er bestaat volgens mij toch wel iets als een kwade geest en een goede geest, aangezien ik dit heel vaak terugzie/-lees.

Oh mijn god, ik zag laatst Harry Potter op tv! Nooit geweten dat zweinstein echt bestaat! Want ja, als het op tv is, dan moet het wel waar zijn. :*D

zweinstein bestaat ook echt :puh: Alleen het kasteel heeft andere naam.

Onzin, Zweinstein is niets meer van dan kamers van verschillende oude gebouwen in Engeland die zo gefilmd zijn alsof het allemaal in één gebouw lijkt, Het kasteel wat jij van een afstandje ziet bestaat niet en is volledig verzonnen.

Ook al is het misschien wel beter na de dood, waarom moeten dan nog mensen harder lijden dan anderen? Is dat niet een beetje lullig..

Link to comment
Delen op andere websites

Stel. Stel gewoon even dat. Maar stel: wat er na de dood komt is ongeveer een miljoen keer beter dan wat ervoor is. Is die God dan nog steeds zo'n idioot? Jullie doen allemaal alsof dood vreselijk is, alsof God een enorme sadist en afgrijselijk figuur is omdat hij mensen laat doodgaan. Maar wie weet is het na de dood veel beter dan ervoor.

Stel. Stel gewoon even dat. Maar stel: wat er na de dood komt is niets? Waarvoor heb je dan geleden op aarde? Wie weet lijden we allemaal voor niets.

Iedereen gaat uit van speculaties :D Dus laat me mijn speculatie nou maar vasthouden. Er zijn ook geloven die zeggen dat je als je goed bent een mens wordt, alecht bent een steen wordt, of als je heel slecht bent iets dat door de mensen wordt gebruikt (zoals vee) wordt. Zijn die dan ook fout? Voor hen bestaat geen hemel of hel, alleen reincarnatie. Goden zijn er wel, maar die helpen alleen in het leven van alledag, ze helpen alleen mensen. Dus, wat is nou de waarheid? Iedereen heeft zo zijn eigen waarheid. Als mensen niet in god zouden geloven naar de hel gingen, zou heel de wereld behalve Europa en huidige christelijken (niet veel) in de hel belanden. Egoïstisch om dan te zeggen dat niemand gelijk heeft behalve een klein groepje gelovigen.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

T is sowieso onzin. Je kan niet beslissen of je een gemeen mens bent of bijzonder aardig.

En dan veranderen in een steen xD

Wat een fantasie. Dan wil ik later een kerstboom worden! :) Dat wil ik wel eens weten. Dus ik ga nu van het dak springen :duh:

Bewerkt: door TheJesusOfSuburbia
Link to comment
Delen op andere websites

T is sowieso onzin. Je kan niet beslissen of je een gemeen mens bent of bijzonder aardig.

Dus jij zegt dat mensen niet kunnen veranderen?

En dan veranderen in een steen xD

Wat een fantasie. Dan wil ik later een kerstboom worden! :) Dat wil ik wel eens weten. Dus ik ga nu van het dak springen :duh:

Ik snap niet waar dit uberhaupt op slaat dus laat ik maar geen tegenuitspraak hierop doen :)

Link to comment
Delen op andere websites

ik geloof er niet in.

omdat er niet in geloven het makkelijkste is.

''de wereld is er altijd al geweest niets/niemand heeft de wereld gemaakt.''

en zin waar veel mensen het moeilijk mee zullen hebben, maar als je die begrijpt en ook denkt dat het waarheid is. kun je veel vragen oplossen.

oneindigheid is iets wat bestaat maar weinig mensen kunnen snappen. niet alles heeft een begin en een einde nodig.

''wat is de zin van het leven?''

er is geen zin van het leven. je moet er mee doen wat je zelf wilt doen. (dus als je wilt geloven in een god moet je dat doen, zolang je er geen andere mensen moeilijk maakt. of vind dat mensen in het zelfde MOETEN geloven als jij. Dat is gewoon egoïsme)

''wat is er na het leven?''

niets. (ook moeilijk te begrijpen door mensen) en als morgen het eind van men leven is dan zal ik het niet erg vinden. je merkt er toch niets van

Bewerkt: door EXIT
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...